ג'נריישן קפיטל רוכשת את יתרת המניות של בון תור תמורת 330 מיליון שקל

קרן ג'נריישן עולה לבעלות מלאה בהשקעה הראשונה שביצעה, קבוצת התחבורה הציבורית וההסעות בון תור • לפני השלמת העסקה יחולק דיבידנד לבעלי מניות בון תור בסך של 40-50 מיליון שקל • החברה מקיימת מגעים עם מספר משקיעים פוטנציאליים להצטרפות לעסקת הרכישה

לפני שנה בון תור רכשה את מלוא הבעלות במטרופולין / צילום: איל יצהר
לפני שנה בון תור רכשה את מלוא הבעלות במטרופולין / צילום: איל יצהר

קרן ההשקעות בתשתיות ואנרגיה, ג'נריישן קפיטל , חתמה על הסכם לרכישת מלוא הבעלות בקבוצת ההיסעים בון תור לפי שווי של 650 מיליון שקל. הקרן, בניהול יוסי זינגר וארז בלשה, מחזיקה כבר ב-49% ממניות החברה - כחלק מההשקעה הראשונה שביצעה. עתה היא תשלם לשותפה שלה (ומייסדת בון תור) משפחת כץ כ-330 מיליון שקל תמורת 51% מהון המניות ותעבור לבעלות מלאה.

השווי שמשתקף מהעסקה צפוי לקטון בשל דיבידנד שיחולק לבעלי מניות בון תור לפני השלמת העסקה, שיעמוד על 50-40 מיליון שקל. ההשקעה הראשונית של ג'נריישן בבון תור נעשה בהיקף של 100 מיליון שקל (כאמור עבור כמחצית מהחברה), כך שהשווי לאחר רכישת הבעלות עתה יהיה גדול פי שלושה מההשקעה הראשונית.

הקרן ציינה בדיווח כי היא ממשיכה לנהל מגעים עם מספר משקיעים המעוניינים להצטרף לעסקה. "עם זאת, גם אם לא יצורף משקיע עד למועד השלמת העסקה ועד להכנסתו, הקרן תממן את העסקה ללא צורך בגיוס הון", נמסר מהחברה.

בון תור צופה הכנסות של 1.2 מיליארד שקל השנה

בון תור נחשבת לאחת מקבוצות התחבורה הגדולות בישראל, כשברשותה צי של 1,600 כלי רכב והיא מעסיקה 2,000 עובדים. בינואר אשתקד השלימה את רכישת מלוא הבעלות בחברת התחבורה הציבורית מטרופולין. החברה פועלת בתחום התחבורה הציבורית וההיסעים ונהנית מיעילות תפעולית גבוהה. החברה צופה הכנסות שיא של יותר מ-1.2 מיליארד שקל השנה ומעריכה שה-EBITDA יגיע לכ-220 מיליון שקל.

קרן ג'נריישן קפיטל הציבורית מנהלת פורטפוליו נכסים בהיקף מצטבר של כ-2.4 מיליארד שקל, כאשר מלבד תחומי התחבורה היא משקיעה גם בתחומי החשמל ואנרגיה מתחדשת, חלוקת גז טבעי, לוגיסטיקה, מים, שפכים ואיכות סביבה. החברה נסחרת בבורסה התל אביבית בשווי שוק של 1.33 מיליארד שקל, כאשר מתחילת השנה איבדה כ-3% משוויה. בשלוש השנים האחרונים רשמה תשואה של 17%.

לדברי ארז בלשה, מנכ"ל ג'נריישן קפיטל, "בון תור נהנית מיתרונות לגודל, יעילות וגמישות תפעולית גבוהה לצד תזרים משמעותי ויציב. שוק התחבורה בישראל צפוי לצמוח בהיקפים משמעותיים בשנים הקרובות, בין היתר, בשל השקעות משמעותיות בתחום מצד המדינה בכל הסגמנטים, ובון תור צפויה ליהנות מהצמיחה הזאת".

בחודש שעבר הקרן השלימה הנפקת סדרת אגרות חוב חדשה (סדרה ג' ). בהנפקה נרשמו ביקושים של כ-600 מיליון שקל, מתוכם בחרה לגייס כ-490 מיליון שקל. בינואר דיווחה כי היא משתלטת על חברת מיחזור האשפה ק.מ.מ. מפעלי מיחזור באמצעות החברה הבת GES, שחתמה על הסכם לרכישת 75% ממניות ק.מ.מ תמורת כ-195 מיליון שקל. בסוף 2021 חתמה אתמול על הסכם לרכישת 25.5% ממניות מתקן האגירה השאובה במעלה גלבוע מידי חברת אלקטרה בתמורה ל-220 מיליון שקל.