מטריקס מוכרת 45% מאינפיניטי לאבס לקרן אייפקס לפי שווי של 375 מיליון שקל

תרשום רווח הון של 160 מיליון שקל ותחלק דיבידנד במלוא הסכום • מטריקס מציינת כי אינפיניטי לאבס תרמה כ-3.8% לרווח הנקי של מטריקס בשנת 2021

מוטי גוטמן, מנכ''ל מטריקס / צילום: יח''צ
מוטי גוטמן, מנכ''ל מטריקס / צילום: יח''צ

חברות שירותי ה-IT הגדולות בישראל ידועות כחברות שמבצעות לא מעט רכישות של חברות, אך מתברר שיש גם מקרים הפוכים, של מכירת חברה. חברת מטריקס הודיעה היום (ה') לאחר סיום יום המסחר על הסכם למכירת 45.2% מחברת Infinity Labs לידי חברה של קרן ההשקעות AMI Opportunities Funs של קרן אייפקס בראשותה של זהבית כהן. קרן AMI משקיעה בחברות בגודל בינוני בישראל וב-2015 היא גייסה כחצי מיליארד דולר מגופים מוסדיים מישראל ומהעולם.

שוויה של אינפיניטי לאבס בעסקה נקבע על 375 מיליון שקל ולאחר המכירה תישאר מטריקס עם החזקה של 4.9% ממניות החברה. עם השלמת העסקה תרשום מטריקס בדוחותיה רווח הון לפני מס בסך של כ-160 מיליון שקל ברוטו (כולל שיערוך יתרת ההחזקה בגובה 4.9%). מטריקס מתכננת לחלק כדיבידנד את מלוא הסכום. במקביל, היא תפסיק לאחד את תוצאות אינפיניטי לאבס בדוחותיה. החברה מציינת כי אינפיניטי לאבס תרמה כ-3.8% לרווח הנקי של מטריקס בשנת 2021; דוחות 2021 צפויים להתפרסם בשבוע הבא.

אינפיניטי לאבס הוקמה על-ידי מטריקס  ב-2014 והיא מחזיקה בה בשותפות עם המנהלים, חיים גרון וסטיבן הררי. החברה עוסקת בתוכניות הכשרה לעולם הטכנולוגי. התוכניות מיועדות לחניכים שהם בוגרי אוניברסיטאות מצטיינים, בעיקר מתחומי המדעים המדויקים, וההכשרה נועדה לאפשר להם צבירת ניסיון בטכנולוגיות הנדרשות בעולמות הדיגיטל, מובייל, מערכות embedded ו-Data Science. בתום הכשרה של חצי שנה הם מוצבים לעבודה אצל לקוחות - חברות הייטק וסטארט-אפים - ובסיום תקופה מסוימת הם נקלטים לעבודה שם.

בדוחות 2020 ציינה מטריקס כי עם התפרצות הקורונה במרץ 2020 אינפיניטי לאבס העבירה את כל פעילות ההכשרה למודל של למידה מרחוק, תוך שמירה על רצף תהליך הגיוס, ההכשרה והמכירה ללא תלות במיקום גיאוגרפי, וכך פיתחה כלים ומתודולוגיות שיכולים להערכתה לסייע לה בהתפתחות עתידית גם לחו"ל.

מטריקס, בניהולו של מוטי גוטמן, נסחרת בבורסה לפי שווי שוק של 5.76 מיליארד שקל והיא חברת שירותי ה-IT בעלת השווי הגבוה ביותר בבורסה. בעלת השליטה בחברה היא קבוצת פורמולה שמחזיקה ב-48.7% ממניות מטריקס, והיא גם זו שצפויה ליהנות מהחלק הגדול של הדיבידנד שתחלק מטריקס על בסיס רווח ההון שיירשם עם השלמת העסקה.

את החברה הרוכשת ייצגו עורכי הדין דוני טולידאנו, יונתן אחירון ואייל בירנברג ממשרד ארדינסט, בן נתן, טולידאנו ושות' עם המבורגר עברון. את מטריקס ייצגו עורכי הדין אודי כנעני ואיילת אוסקר ממשרד פירט, וילנסקי, מזרחי כנעני.