ב-PwC מקימים חברה בת שתתמחה בסייבר ודיגיטל

חטיבת הייעוץ של חברת רואי החשבון והייעוץ מקימה חברה בת טכנולוגית, וממזגת לתוכה את הסטארט־אפ סייבר סטיקס (CyberStyx) • רשת מלונות מטיילים חתמה על הסכם עם קיבוץ שדה נחמיה להוספת 36 יחידות ומתחמים ציבוריים לכפר הנופש מטיילים על הירדן • אירועים ומינויים 

איגור ברדיצ'בסקי, טליה גזית ורובי סולימן / צילום: יח''צ
איגור ברדיצ'בסקי, טליה גזית ורובי סולימן / צילום: יח''צ

העלייה החדה במספר מתקפות הסייבר על ארגונים וחברות בישראל הובילו את פירמת רואי החשבון והייעוץ PwC לזהות נישה חדשה שאליה יוכלו להתרחב. חטיבת הייעוץ של הפירמה מקימה חברה בת טכנולוגית, וממזגת לתוכה את הסטארט־אפ סייבר סטיקס (CyberStyx). לתפקיד מנכ"לית החברה תמונה מפקדת ממר"ם לשעבר, טליה גזית.

סייבר סטיקס, המתמחה בייעוץ ושירותי סייבר עבור מנהלי מערכות מידע ומנהלי אבטחה, הוקמה ב־2021 על ידי איגור ברדיצ'בסקי, שמכהן כמנכ"ל, אורן הדר ודימה שפושניקוב שמכהן כמנהל טכנולוגיות ראשי - שלושתם בוגרי יחידות טכנולוגיות, וכך גם נולדה ההיכרות בינם לבין גזית.

בעקבות המהלך ברדיצ'בסקי יהפוך לשותף ב־PwC, ואילו הסטארט־אפ הצעיר שייסד יקבל גישה לרשימת הלקוחות המגוונת שהפירמה מלווה - בין היתר, מדובר בחברות כמו אקרו, איירון סורס, מובילאיי, מריס טק ונוברטיס.

"בעקבות שנה עמוסה באירועי סייבר, חברות רבות מחפשות פתרונות המשלבים אסטרטגיה עסקית עם יכולות מימוש טכנולוגיות", מסביר ברדיצ'בסקי. "שילוב הידע והניסיון הטכנולוגי שלנו יחד עם העוצמה העסקית של PwC יאפשרו מענה הוליסטי ומקיף לחברות".

"המחסור הקיים כיום באנשי סייבר וענן בשילוב עם דיגיטציה מואצת של כלל העסקים, מביאים לכך שלחברות רבות אין יכולת לנהל את התשתיות הטכנולוגיות ואבטחת המידע בצורה שעונה על הצרכים העסקיים והרגולטוריים", מסביר מנכ"ל PwC Advisory Israel, רובי סולימן. "כיום יועץ אינו יכול יותר להיות 'אורח לרגע', בפרט בתחומים הטכנולוגיים. עליהם לתת פתרונות מלאים ולהיות בעלי יכולת ליישם את הארכיטקטורות שהם בונים".

אזור התעשייה (1)

בהשקעה של 25 מיליון שקל: מלונות מטיילים מתרחבת

רשת מלונות מטיילים, המונה שישה בתי מלון ומתחם קמפינג בגליל, מתרחבת. הרשת, המונה כיום 310 חדרים, חתמה על הסכם עם קיבוץ שדה נחמיה להוספת 36 יחידות ומתחמים ציבוריים לכפר הנופש מטיילים על הירדן (וילג').

הכפר ממוקם במפגש שבין החצבני והבניאס, משתרע על פני 64 דונם וכולל כיום 80 יחידות נופש. ההשקעה בשלב הראשון עומדת על 10 מיליון שקל, והיא תתבצע במשותף על ידי הקיבוץ ורשת המלונות. בד בבד מתוכננת הרחבה של 50 יחידות נוספות בעלות של כ־15 מיליון שקל, כך שכפר הנופש ימנה 170 חדרים.

היחידות הן בקתות עץ שנבנות בחו"ל, ומיועדות למשפחות ולקבוצות של ארבעה נופשים בשטח של 34 מ"ר (ו־50 מ"ר בשקלול קומת גלריה). השתיים הראשונות יוקמו כבר בתוך חודשיים, והיתר יתווספו במהלך השנה וב־2023.

בת חן וטל ישועה / צילום: ליאת מנדל
 בת חן וטל ישועה / צילום: ליאת מנדל

רשת מלונות מטיילים נמצאת בבעלות בת חן וטל ישועה. עד כה היא פעלה בעיקר באזור הגליל, אולם התכנון הוא להתרחב לאזורים נוספים בארץ ובכללם עמק המעיינות, עמק הירדן והערבה. "זיהינו את הצמיחה בביקוש לתיירות כפרית ובחיפוש אחר מגע עם הטבע והאדמה עוד טרום הקורונה", מספר ישועה. "היו אנשים שהתארחו השנה בגליל, ואמרו שלא ביקרו פה מאז הטיול השנתי שלהם בתור ילדים. אנשים גילו עולם שלם שהם לא מכירים".

עם זאת, ברגע שהוסרו הגבלות נוספות על הטסים ראינו ביקוש גדול מאוד לנופשים בחו"ל.
"אנחנו לא מרגישים פגיעה, כי עדיין הביקוש לטייל בישראל גדול מהמצאי. השוק המקומי נהנה בעיקר מהמטיילים הספונטניים, אלו שיוצאים לחופשה קצרה מבלי לתכנן. שוק אחר שגדל הוא של הנוודים, בעיקר עובדי ההייטק שבאים עם הלפטופ לעשרה ימים ויותר".

הביקוש בפסח מוביל להעלאות מחירים.
"המחיר שמשקף את ניהול התשואה מושך את המחירים למעלה, ובתקופות חלשות בביקוש ניתן להציע מחירים נוחים יותר. אם משווים את המחירים לחו"ל, בחופשה של עד 4-3 ימים משתלם יותר כלכלית לנפוש בישראל, מ־5-4 ימים - המחירים לחופשה בחו"ל משתלמים יותר, כשאת משווה את אותו סגנון חדרים וחופשה".

אזור התעשייה (2)

באינסיאד ורייכמן משתפים פעולה

אוניברסיטת רייכמן ובית הספר אינסיאד למינהל עסקים בצרפת, מהמובילים בעולם בתחום, החלו החודש בשיתוף פעולה לפיתוח תכני מציאות מדומה (VR) להוראה.
במסגרת שיתוף הפעולה האקדמי יועברו קורסים משותפים של שני המוסדות, ביוזמת פרופ’ יעקב גולדנברג מבי"ס אריסון למינהל עסקים באוניברסיטת רייכמן ופרופ’ אלה מירון-ספקטור מאינסיאד.

הסטודנטים משני המוסדות יעטו משקפי מציאות מדומה, ויצטרכו לבחור כיצד להתנהל בסיטואציות שונות. למעשה, כל סטודנט יכול לבנות לעצמו את הסיפור שהוא רואה במשקפיים, וההחלטות שהוא מקבל משפיעות על הסיפור עצמו.

"חדשנות ומתן כלים לפתרון בעיות בזמן אמת מאפיינים כיום יותר מתמיד את העולם העסקי", אמר פרופ’ ניראון חשאי, דיקן ביה"ס אריסון למנהל עסקים באוניברסיטת רייכמן. "אנו מבקשים להכשיר את הסטודנטים לכך באמצעות הכלים הטכנולוגיים החדשים ביותר לחשיבה מחוץ לקופסא, פתרון בעיות בזמן אמת, חדשנות והתמודדות עם תרחישים מציאותיים בעולם העסקי".

חדשות טובות

חסות לקיקסבוקסרית

חברת הקוסמטיקה המקצועית, מעבדות GIGI, תעניק חסות לאלופת העולם בקיקבוקס לנשים במשקל עד 52 ק"ג, יוליה סצ'קוב, בהיקף של 100 אלף שקל בשנה.

יוליה סצ'קוב / צילום: תמונה פרטית
 יוליה סצ'קוב / צילום: תמונה פרטית

הצלת חיים עם אופניים חשמליים

הקרן לידידות ואיחוד הצלה חנכו יחידת אופניים חשמליים ראשונה מסוגה בהשקעה של 2.5 מיליון דולר, כדי לאפשר הצלת חיים במהירות. היחידה החדשה כוללת 200 אופניים חשמליים המאובזרים בציוד חירום מציל חיים, והיא הוקמה במטרה לאפשר למתנדבים לדלג מעל מכשולי תנועה, לעבור במקומות שבהם קשה לתמרן עם כלי רכב אחרים, להגיע במהירות לזירה ולהרוויח זמן יקר להצלת חיים. האופניים החדשים יהיו פעילים באזורים שבהם כמות הקריאות לאיחוד הצלה היא גבוהה יותר.

האופניים של יחידת האופניים החשמליים של הקרן לידידות ואיחוד הצלה / צילום: שמואל עמית
 האופניים של יחידת האופניים החשמליים של הקרן לידידות ואיחוד הצלה / צילום: שמואל עמית

"אני גאה שהקמנו, ביחד עם שותפינו באיחוד הצלה, יחידה כזו המתאפיינת בחדשנות ובזריזות", אומרת נשיאת הקרן לידידות, יעל אקשטיין. "אני מאמינה כי האופניים החדשים יעניקו תגובה רפואית איכותית במצבי חירום עבור אנשים רבים בישראל"

נשיא איחוד הצלה, אלי ביר, הוסיף כי "הקשר רב השנים של הארגון עם הקרן לידידות בראשותו של הרב יחיאל אקשטיין ז"ל, ובהמשך עם בתו נשיאת הקרן יעל אקשטיין, מסייעת לצוותי הרפואה של איחוד הצלה - יהודים וערבים, גברים ונשים, דתיים וחילונים - להציל חיים בכל רחבי הארץ ולקצר באופן משמעותי את זמן ההגעה לזקוקים לסיוע רפואי דחוף".

ב-DLA Piper מתנדבים בפורים

הסניף הישראלי של DLA Piper, ממשרדי עורכי הדין הגדולים בעולם, קיבץ כמה מלקוחותיו הבולטים ליום התנדבות בארגון "לקט ישראל". המתנדבים, מהחברות מונאקטיב, סימילאר-ווב וסודה-סטרים, סייעו יחד עם עובדי המשרד למיין תפוזים בבית האריזה של הארגון ליד רעננה, ולהעביר את הראויים שבהם לתרומה בעבור נזקקים.

המשרד גם מארגן השנה מסיבת פורים לילדי ארגון "שמחה לילד" בבית החולים הדסה עין כרם ובשלווה (המרכז הלאומי לטיפול באנשים עם מוגבלויות), וכן חלוקת אוזני המן בסניף "מאיר פנים" בירושלים.

פעילות DLA פייפר בלקט ישראל / צילום: תמונה פרטית
 פעילות DLA פייפר בלקט ישראל / צילום: תמונה פרטית