מקורות | בלעדי

התחרות בתשתיות התקשורת גוברת: חברת מקורות בדרך לקבל רישיון

משרד התקשורת בישורת האחרונה להענקת הרישיון למקורות • פנה למשרד האנרגיה לקבלת חוות-דעת בטרם יעניק אותו רשמית • מקורות תמכור רוחב פס למפעילים שזקוקים לסיבים בפריפריה בעיקר

עמית לנג, המנכ''ל המיועד למקורות / צילום: דוברות מקורות
עמית לנג, המנכ''ל המיועד למקורות / צילום: דוברות מקורות

משרד התקשורת פנה למשרד האנרגיה כדי לקבל את חוות-דעתו בטרם יעניק רישיון תקשורת לחברת מקורות. עקרונית, במשרד התקשורת התקבלה ההחלטה להעניק את הרישיון למקורות ואולם על פי הנוהל הוא מחויב להיוועץ במשרד הרלוונטי שאליו כפופה מקורות.

הענקת הרישיון למקורות תרחיב את התחרות בתחום תשתיות התקשורת וצפויה להביא להורדת מחירים בתחום.

בשנים האחרונות מקורות מרחיבה את פריסת הסיבים האופטיים שלה בכל הארץ בעיקר לצרכים עצמיים שלה, לניטור קווי מים ואיתור דליפות. כל עוד החברה מנצלת את הסיבים שהיא פורסת לצרכים עצמיים, היא לא נזקקת לרישיון ממשרד התקשורת. אולם, מקורות רוצה לנצל חלק מהקווים ולמכור רוחב פס לחברות תקשורת ובעלי רישיונות שונים שרוצים לנצל את התחרות בתחום ולרכוש קיבולות במחירים יותר אטרקטיביים. זאת,  מאשר חברות התשתית הפועלות בתחום כמו בזק , פרטנר , IBC וכו'.

מקורות נמצאת בתנופת פריסה באזור ירושלים עם 5 סיבים שיגיעו לעיר, היא בהקמה של סיב מבאר שבע לאילת באורך של 280 ק"מ, קו אדוריים חברון באורך 6 ק"מ, קו בבקעת הירדן באורך 6 ק"מ, ועוד קו פארן צופר בערבה באורך של 22 ק"מ, פלוס קו לאילת באורך 8 ק"מ.

ממשרד האנרגיה נמסר: "הועברה אלינו פנייה להתייעצות ממשרד התקשורת והנושא נמצא בבדיקה. יש לציין כי הרישיון ניתן על ידי משרד התקשורת והפנייה למשרד היא לצורך היוועצות, כנדרש על פי החוק".