תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

בעיות במערכת העיכול: "כיום יש כלים נוספים לזהות את הגורם להן ולטפל בו"

מתח, זיהום, רירית קיבה פגועה ועוד • יאיר הניג, מייסד מכון הניג לטיפול טבעי בבעיות במערכת העיכול, מונה חמישה גורמים שעשויים לעורר את הבעיה השכיחה ומסביר כיצד ניתן להתמודד עימה • "המטרה היא לרדת לשורש הבעיה ולא לטפל רק בתסמינים"

באדיבות מכון הניג / צילום: Shutterstock
באדיבות מכון הניג / צילום: Shutterstock

הכתבה בשיתוף מכון הניג

מוצאים את עצמכם בישיבת עבודה חשובה מתפתלים בשקט מכאבי בטן? או מתאפקים בפגישה עם לקוחות או עמיתים, אבל חולמים כבר על הרגע שתוכלו לצאת לשירותים? אתם לא לבד. בעיות במערכת העיכול מטרידות ישראלים לא מעטים, המתלוננים על תסמינים לא נעימים כמו צרבת, גזים, עצירות, שלשולים, נפיחות בקיבה, ריח רע מהפה ועוד.

לדברי יאיר הניג, המייסד של "מכון הניג" לטיפול טבעי בבעיות בקיבה ובמערכת העיכול: "בעיות במערכת העיכול הינן התופעה השנייה בשכיחותה אחרי כאבים אורטופדיים והשאלה הנשאלת היא - מדוע לא שומעים עליהן כמו ששומעים על בעיות אחרות? הסיבה לכך היא שהטיפול לוקה בחסר. הרפואה הקונבנציונאלית מציעה לבעיות במערכת העיכול טיפולים ותרופות שונות, אבל אלה לרוב מספקים רק הקלה זמנית או עשויים להוביל לתופעות לוואי לא נעימות ואף להשפעות בריאותיות מזיקות ארוכות טווח".

"פעמים רבות גם פוטרים אנשים באמירה כי הם פשוט סובלים 'ממעי רגיז' ושיחיו בצל הקושי. המצער הוא שברוב המקרים, הבעיה היא כרונית ואינה נעלמת או נרפאת והתופעה חוזרת על עצמה שוב ושוב", הוא מוסיף.

הגורמים לבעיות במערכת העיכול

הניג מספר כי הוא עצמו התמודד למעלה מעשרים שנה עם בעיות קשות במערכת העיכול, חי בסבל נוראי ורק לאחר כברת דרך ארוכה - הגיע לרפואה המשלימה והצליח לרפא את עצמו. הוא טוען שבסיום מסעו האישי הבין כי בעיות עיכול קשורות בחמישה תחומים שונים ואם לא מטפלים בהם בבת אחת, הטיפול לא בהכרח יעבוד.

חמשת האספקטים שדורשים אבחון וטיפול לדבריו הם אלה:

ראשון הוא זיהומים במערכת העיכול, כמו פטריית הקנדידה שלא ניתן לטפל בה באמצעות אנטיביוטיקה, או חיידק ההליקובקטר פילורי שפיתח עמידות לאנטיביוטיקה ולכן מצריך שילוב של כארבעה סוגי אנטיביוטיקה שונים שגם הם לא תמיד מצליחים להשמידו.

התחום השני הוא שיקום ריריות הקיבה והמעיים (הקרום הרירי, המצפה את המשטח הפנימי של מערכת העיכול) שנפגעות במהלך חיינו כתוצאה ממזון מעובד, מתח נפשי וחיידקים; בדגש על חיידק הליקובקטור פלורי, ממנו סובלים רבים, אשר פוצע פיזית את רירית הקיבה.

התחום השלישי הוא באחריות המעיים שלנו - שם נמצאים החיידקים 'הטובים' (הפרוביוטיים) והחיידקים 'הרעים' (הפתגונים - מחוללי המחלות), שביחד מרכיבים את המיקרוביום האנושי ששוקל כ- 2 קילוגרם (כלומר החיידקים והחומר הגנטי שלהם - ק.ד). לחיידקים 'הטובים' תפקיד חשוב ביצירת חומרים שונים שחשובים לגופנו. כאשר האיזון בינם לבין החיידקים הרעים מופר - אנחנו גם חולים יותר וגם חשופים לדלקות במעיים ולשאר התסמינים שמאפיינים את הבעיות במערכת העיכול.

התחום הרביעי הוא התחום הרגשי, שהינו בעל השפעה מהותית על מערכת העיכול. לחץ, מתח, טראומות ומצבים נפשיים שונים עלולים להוביל ולהחריף בעיות במערכת העיכול.

והתחום החמישי הוא אורח חיים והרגלי חיים, שעלולים לפגוע או לחזק את מערכת העיכול.

לפרטים על שיטת הניג לטיפול במערכת העיכול הקליקו כאן>>

באדיבות מכון הניג / צילום: Shutterstock
 באדיבות מכון הניג / צילום: Shutterstock

תהליך האבחון - לזהות את הבעיה מהיסוד

אבחון הבעיה הוא הבסיס לטיפול בה. מטרתו היא להגיע לשורש האמיתי שלה, במיוחד כאשר מדובר בזיהום שלא אובחן, מסביר הניג ומוסיף כי גם אם אותו זיהום אובחן ויש הקלה זמנית, הרי שהבעיה יכולה לחזור בעתיד. לדבריו, "על ידי אבחון רב תחומי ניתן לזהות את הגורמים לכל בעיה במערכת העיכול ולהבין מדוע היא נוצרה מלכתחילה. האבחון המדובר נעשה בדרכים לא פולשניות לשם קבלת תמונה מלאה, כאשר המטרה היא, כאמור, לאתר את שורש הבעיה ולפתור אותה מהשורש - לטפל בגורמים ולא רק בתסמינים. "אנו מציעים למטופל מערכת שיקומית בהתאמה אישית על בסיס שיטות טבעיות בלבד, השיקום נמשך לרוב פרק זמן של 3 חודשים ליצירת שינוי ושימור ההשפעה המטיבה", אומר הניג.

חלק חשוב באבחון נעשה דרך מפת הלשון. "הלשון היא תחילתה של מערכת העיכול (המסתיימת בפי הטבעת); ואיבר זה מאפשר לנסות ולראות מבחוץ את מה שקורה בפנים. המראה של הלשון יכול להעיד על תפקוד לקוי של מערכת העיכול בדמות כתמים לבנים, חריצים, חתכים, זיהומים חוזרים בלשון".

הניג מוסיף כי תהליך האבחון כולל גם בדיקה יסודית, מעמיקה ומקיפה של המצב הנפשי, הרגלי אכילה, תוצאות בדיקות דם, אבחון הורמונלי לפי הרפואה הסינית, המצאות מזהמים במערכת העיכול ועוד. "בסיומו המטופל יוצא עם פורמולות צמחי מרפא בלעדיות ו'הוראות' מדויקות כיצד להתנהל ומה לאכול ואיך לפעול כולל ליווי צמוד", הוא מציין. "הליווי הצמוד קריטי להצלחת הטיפול. הידיעה של המטופלים כי יש להם מענה מיידי על ידי נטורופת לכל שאלה שמתעוררת והעובדה שקיים מעקב צמוד אחר התקדמות הטיפול היא שמעלה באופן ניכר את אחוזי הצלחת הטיפול.

ליווי אישי ופורמולות טבעיות

במכון תמצאו צוות רב תחומי בהובלתם של המייסד הניג ויהודית טופל, המנהלת המקצועית של מכון הניג (ND בנטורופתיה ומי שכיהנה 23 שנים כמנהלת מכללת רידמן ירושלים). הניג מדגיש כי המטפלים נמצאים בקשר הדוק זה עם זה ופועלים בשיתוף פעולה מלא - על מנת לספק את הטיפול הטוב ביותר גם במקרים מאתגרים ולאורך כל הדרך.

צוות מכון הניג / צילום: פיטר קובי גור
 צוות מכון הניג / צילום: פיטר קובי גור

עוד הוא מספר כי פיתח במרוצת השנים פורמולות צמחיות טבעיות המבוססות על מחקרים הקושרים בין מצבים גופניים לסיבות נפשיות המחמירות אותם, ומטפלות בשילוב צמחים ייחודי המוכר בספרות המקצועית בגוף ובנפש גם יחד. פורמולות אלה מנסות לתת מענה טבעי מקיף ויעיל למגוון בעיות שכיחות. לדבריו, הפורמולות מספקות מענה לחמשת הגורמים שמנינו מעלה שיכולים לגרום לבעיות במערכת העיכול - בין השאר להפגת סטרס או פגיעה במזהמים.

הפורמולות מבוססות על חומרי גלם איכותיים שניתן להשיג ומיוצרות במעבדות גרינטק, המייצרת בתנאי ייצור נאותים (GMP) בפיקוח משרד הבריאות ובדרישות התקן והאיכות המתקדמות בעולם: ISO 22000.

"הן נותנות מענה טבעי, מקיף ויעיל למגוון בעיות שכיחות במערכת העיכול", הוא אומר. "המכירה שלהן אינה העניין המרכזי מבחינתנו. אנחנו להבדיל מחברות שעוסקות במכירת תרופות או צמחי מרפא ללא טיפול וליווי, לא נמדדים על פי כמות הבקבוקים שנמכרו, אלא על סמך התוצאות: כמו האם המטופל כבר לא סובל מצרבת או האם הנפיחות הבטנית פחתה ואין כבר תסמיני עייפות. לכן הפורמולות ניתנות להשגה רק אצלנו במכון ולא ברשתות ובחנויות. השילוב בין הידע שנצבר במהלך 10 שנות הפעילות שלנו ואלפי המטופלים שנרפאו יחד עם פיתוח הפורמולות הבלעדיות שמוכיחות עצמן בטיפול יומיומי, הם שהפכו את מכון הניג למוביל בתחום הטיפול בבעיות מערכת העיכול".

בשורה התחתונה מסכם הניג כי "לא צריך להתייאש מבעיות במערכת העיכול וגם כשלרופאים אין תשובות, יש כלים נוספים לזהות את הגורם להן ולטפל בו. כדאי לחפש את הדרכים להקלה, להבין מאין נובעת הבעיה וכיצד ניתן לנסות ולפתור אותה ולנהל אורח חיים בריא בתחושת בטן טובה".

לפרטים על שיטת הניג לטיפול במערכת העיכול הקליקו כאן>>

*המידע בכתבה אינו מיועד להנחות את הציבור או לשמש לגביו כהמלצה או הוראה או עצה לשימוש או שינוי או הורדה של תרופה כלשהיא, ואין בו תחליף לייעוץ רפואי פרטני או אחר. הכתוב במאמר אינו מהווה המלצה רפואית מוסמכת.