נמדר רכשה קרקע ב"משולש הדרומי" בגבעת שמואל בכ־121 מיליון שקל

סכום הרכישה של הקרקע גבוה בכ־72.5% ממחיר השומה שניתן לפני ארבע שנים • לגלובס נודע כי חברת חן ואיתי גינדי רכשו 3% מהקרקע לפני חודשיים וכעת מכרו ברווח של 62%

בנייה / צילום: Shutterstock
בנייה / צילום: Shutterstock

חברת נמדר בתים רכשה לאחרונה קרקע בשטח 2.2 דונמים בתוכנית "המשולש הדרומי" בגבעת שמואל תמורת 121.2 מיליון שקל - סכום הגבוה בכ־72.5% ממחיר השומה שניתן לקרקע לפני ארבע שנים.

לגלובס נודע כי חברת חן ואיתי גינדי רכשה כ-3% מהמגרש בסוף ינואר האחרון, תמורת סכום של 2.235 מיליון שקל (סכום המשקף לקרקע כולה שווי של כ־74.5 מיליון שקל). גינדי תקבל תמורת הקרקע כ־3.636 מיליון שקל - עלייה של כ־62%, בשוויו בתוך כחודשיים בלבד. 

נמדר בתים זכתה בקרקע בהליך מכרזי פתוח שבו השתתפו כמה מהחברות היזמיות הגדולות בשוק, זאת כחלק מהליך פירוק שיתוף של הקרקע, שעליה ניתן להקים 74 יחידות דיור. המכרז נסגר בימים האחרונים ויאפשר כעת את יישום תוכנית הבנייה, כחלק מתוכנית "המשולש הדרומי" המאפשרת הקמה של 1,800 יחידות דיור בדרום העיר, מצפון לכביש 471 ובסמוך לקווי המטרו והרכבת הקלה המתוכננים באזור.

נציין כי בשנת 2018 מינה בית המשפט את הכלכלן ושמאי המקרקעין אחיקם ביתן ממשרד אחיקם ביתן ושות' לבצע הערכת שווי לקרקע, במסגרת ההליך המתנהל סביבה, וזה קבע את מחירה על 70.3 מיליון שקל.

"מחירי הקרקע במתחם הכפילו את עצמם" 

עו"ד צבי שוב, מומחה לנדל"ן, תכנון ובנייה, המייצג בעלי קרקעות במתחם, אומר כי "מאז שהתחלנו ללוות בעלי זכויות במקום לפני כמה שנים, מחירי הקרקע במתחם הכפילו את עצמם - ויותר מזה. זו תוצאה של מחסור בקרקעות זמינות לבנייה במדינה בכלל ובאזור המרכז בפרט. הצורך בדיור בגבעת שמואל והקרבה של המגרש לתשתיות עתידיות כמו הרכבת הקלה והמטרו מעלים את ערכו וישפיעו בעתיד על הביקוש.

"חלק מבעלי הזכויות שמחזיקים בחלקים קטנים בקרקע מכרו את חלקם במהלך השנים במחירים נמוכים יותר מהסכום שהתקבל במכרז בסופו של דבר. במקרים שבהם בעלי זכויות כאלה לא מתאגדים מראש, עוד לפני קידום התוכנית, הסיכוי שיצליחו להתקדם יחד לבנייה משותפת נמוך מאוד. כך נכנסות לתמונה חברות שונות ורוכשות חלק קטן מהקרקע, כפי שאכן קרה במקרה זה בעסקת גינדי. המסקנה היא שעל בעלי הקרקעות שחולקים את השטח לפעול מהר ומוקדם ולשתף פעולה בקידום התוכנית, ולא לחכות להגשה ולאישור התב"ע". 

עו''ד צבי שוב / צילום: ליאת מנדל
 עו''ד צבי שוב / צילום: ליאת מנדל

על תוכנית "המשולש הדרומי" בגבעת שמואל אומר עו"ד שוב כי "זוהי אחת מעתודות הקרקע האחרונות של גבעת שמואל. המתחם נמצא בבנייה, עם כמה בניינים מאוכלסים, ועתיד לכלול אלפי יחידות דיור, בתי ספר ועוד. האזור המתפתח הזה מבוקש כבר כיום, ואין ספק שעם תחילת פעילות הרכבת הקלה הוא יקבל דחיפה נוספת".