קנצלר גרמניה מאשר: שוקלים לרכוש מערכות הגנה מטילים מישראל

התוכנית המתרקמת של אולף שולץ, קנצלר גרמניה, כוללת אפשרות לרכוש את מערכת כיפת ברזל להגנה מרקטות לטווח קצר ואת מערכת החץ 3 להגנה מפני טילים בליסטיים

ביקור קנצלר גרמניה אולף שולץ בכנסת ישראל / צילום: עמית שאבי - ידיעות אחרונות
ביקור קנצלר גרמניה אולף שולץ בכנסת ישראל / צילום: עמית שאבי - ידיעות אחרונות

קנצלר גרמניה אולף שולץ אישר אמש (א') בראיון כי הממשלה הגרמנית שוקלת לרכוש מערכות הגנה מטילים מישראל. כלי התקשורת בגרמניה דיווחו מוקדם יותר אתמול על התוכנית המתרקמת, הכוללת אפשרות לרכוש את מערכת כיפת ברזל להגנה מרקטות לטווח קצר ואת מערכת החץ 3 להגנה מפני טילים בליסטיים. "זהו בוודאות אחד הדברים שאנחנו שוקלים", אמר שולץ בראיון מיוחד שהתמקד במלחמה הרוסית באוקראינה וששודר אתמול בטלוויזיה הגרמנית.

שולץ אמר בעבר לגלובס (בראיון היחיד שהעניק עד כה לעיתון ישראלי), כי "לאף אחד בגרמניה אין בעיה לרכוש נשק מישראל". הוא גם הכריע בשבועות האחרונים בוויכוח שנמשך שנים בנושא חימוש המל"טים שגרמניה חוכרת מישראל בעלות של כמיליארד אירו. כמה ימים אחרי תחילת הלחימה באוקראינה הודיע הקנצלר כי המל"טים הגרמנים יחומשו בטילים תוצרת ישראל. הוא גם הודיע על הקמת קרן חוץ-תקציבית בשווי 100 מיליארד אירו לחימוש הצבא הגרמני.

בסיס צה''ל בפלמחים - כיפת ברזל / צילום: מץ 76
 בסיס צה''ל בפלמחים - כיפת ברזל / צילום: מץ 76

בראיון אתמול הסביר כי, "אנחנו חייבים להכיר בעובדה שיש מדינה שכנה המאיימת להשתמש בכוח צבאי כדי להשיג את מטרותיה. זו הסיבה שעלינו ליצור עוצמה, מה שלא עשינו בעבר". כלי התקשורת העריכו כי עלות ההצטיידות במערכת החץ 3 בלבד, המפותחת בשיתוף פעולה ישראלי-אמריקאי, תעמוד על כשני מיליארד אירו. היא תכלול פרישה של שלוש מערכות רדאר מתקדמות באזורים שונים בגרמניה, ולפי מקורות ביטחוניים תוכל להיות מבצעית עד שנת 2025.

שולץ עצמו אמר כי בשלב זה אינו יכול לספק פרטים נוספים. "החלטתי לא לשתף את המידע לגבי תוכנית שעדיין לא נידונה באופן מלא", אמר בראיון.