ראשון לציון ובאר יעקב מובילות בהגרלת דירה בהנחה. מועד הרישום נדחה ל-10 באפריל

נכון לאתמול בערב עמד מספר הנרשמים על כ־98 אלף איש • סבב ההגרלות הנוכחי היה מתוכנן להיסגר היום לפני חצות, אך במשרד הבינוי והשיכון החליטו להאריך את ההגרלות בכמה ימים בשל קשיי הרישום

שר הבינוי והשיכון זאב אלקין / צילום: Shutterstock, Roman Yanushevsky
שר הבינוי והשיכון זאב אלקין / צילום: Shutterstock, Roman Yanushevsky

מועד הרישום להגרלה ל"דירה בהנחה" נדחה ל-10 באפריל - כך הוחלט במשרד הבינוי והשיכון, בראשות השר זאב אלקין, בעקבות הדיווחים הרבים על קשיים בהשלמת הרישום להגרלה. נציין כי ההגרלה הייתה אמורה להיסגר היום (ג') בשעה 23:59. המועד האחרון להגשת בקשה לאישור זכאות יסתיים היום 29.3.2022 בחצות. החל מיום 30.3.22 לא ניתן יהיה להגיש בקשות חדשות להכרה בזכאות לתכנית דירה בהנחה וזאת עד ליום 11.4.22.

נכון לאתמול (ב') בשעה 18:00 נרשמו כבר 98,279 איש לסבב ההגרלות הנוכחי, כך שעד לסיום ההגרלה צפוי המספר לעבור את רף 100 אלף הנרשמים. מבחינת מספר הנרשמים, באר יעקב וראשון לציון הן המובילות - הראשונות שחצו את רף 30,000 הנרשמים. בבאר יעקב נרשמו נכון לאתמול 31,565 איש, ובראשון לציון 30,554 איש. בכל אחד מ־31 היישובים המשתתפים בהגרלה ישנם יותר נרשמים ממספר הדירות המוצעות.

כפי שפרסמנו אתמול, ישנם כבר יותר מ־800 אלף רישומים להגרלה, שכן כל אדם יכול להירשם להגרלות בשלושה יישובים, ולכל הגרלה שירצה בכל אחד מאותם יישובים. מספר זה עדכני לתחילת השבוע, וגם הוא צפוי עוד לעלות באופן משמעותי, אם כי יש לזכור שרישומים אלה אינם סופיים, שכן זכאי שנרשם להגרלה יכול לשנות את רישומו כל עוד לא זכה.

כאמור, הדיון שנערך בשעות אלה סביב שאלת הארכת ההגרלות בכמה ימים זומן על רקע קשיים רבים שדווחו סביב תהליך קבלת אישור הזכאות - שרק לאחר הנפקתו ניתן להשתתף בהגרלות. מאחר שהחברות המנפיקות את הזכאות מתמודדות עם עומסים גדולים, הטיפול בפונים רבים מתארך, והחשש הוא שהם לא יספיקו לקחת חלק בסבב הנוכחי. דיווחים על קשיים כאלה עדיין מגיעים, גם היום, למערכת גלובס.

בוועידת הנדל"ן והתשתיות של גלובס שנערכה בתחילת השבוע אמר השר אלקין בהקשר זה: "ביקשתי לקבל נתונים מדויקים מהחברות האחראיות על הנפקת הזכאות - כמה אנשים ניגשו בזמן ועדיין לא קיבלו תשובה, ובמקרה שיהיו כאלה - לא נהסס לדחות את ההרשמה בכמה ימים או בשבוע. גם אם נעשה את זה יום אחרי פסח, התוצאה לא תשתנה".

במשרד הבינוי והשיכון ציינו ש"על אף שהמשרד מחויב לבצע את בדיקת הזכאות להשתתפות בהגרלה רק למי שהגיש בקשה לזכאות עד ליום 20.3.22, הוחלט, לפנים משורת הדין, לעשות את מירב המאמצים ולטפל בבקשות לזכאות שהתקבלו בחברות עד ליום 29.3.22. זאת, במטרה לאפשר למי שהגיש בקשה ויימצא זכאי לממש את זכאותו להשתתף בהגרלה זו".

יצויין כי, הגרלה זו היא הראשונה בסדרת הגרלות. במסגרתה יוגרלו 10028 יחידות דיור ב-150 פרויקטים הפרוסים ב-31 יישובים ברחבי הארץ, ביניהם: ירושלים, ראשון לציון, באר יעקב, אשדוד, אור יהודה, אילת, נתיבות, בית שאן נצרת ועוד - סך הכל יוגרלו בסדרת הגרלות כ-30,000 דירות. כ-50% מיחידות הדיור המוגרלות נמצאות באזורי הביקוש: ירושלים, ראשון לציון, אשדוד, בני ברק, חיפה ועוד. זכאים שלא יזכו בהגרלה כמו כן, וזכאים חדשים, יוכלו להירשם להגרלות הבאות.