ההתרחבות של פז: משיקה ארנק דיגיטלי לסופר יודה

קבוצת פז משיקה אפליקציה חדשה לרשת הסופרמרקטים סופר יודה ותציע ארנק דיגיטלי מאוחד עם הארנק באפליקציית yellow • וגם: קבוצת פורת הקימה קרן חברתית, והפרויקט הראשון שלה הוא מימון להקמת הבר-מסעדה El Dali Bar, שעובדיו הם אנשים על הספקטרום האוטיסטי • אירועים ומינויים

סניף של סופר יודה בתל אביב / צילום: רוני שיצר
סניף של סופר יודה בתל אביב / צילום: רוני שיצר

קבוצת פז משיקה אפליקציה חדשה לרשת הסופרמרקטים סופר יודה שרכשה במרץ 2021 תמורת כ-170 מיליון שקל, ותציע ארנק דיגיטלי מאוחד עם הארנק באפליקציית yellow. בשוק מעריכים כי היקף ההשקעה במהלך עומד על כרבע מיליון שקל.

במסגרת האפליקציה החדשה יצברו חברי המועדון 5% על הקניות ברשת סופר יודה, המונה כיום 19 סניפים בתל אביב ו-5 סניפים מחוץ לה. עד סוף השנה היא צפויה לפתוח 8 חנויות נוספות ברחבי הארץ. הכסף ייצבר בארנק הדיגיטלי המשותף שיופיע באפליקציית יודה ובאפליקציית yellow, וניתן יהיה לממש אותו בשתי הרשתות, בתדלוק בפז וכן בסופר-פארם.

בדוחות הכספיים שפרסמה פז החודש צוין כי בסיום שנת 2021 עמד מספר הורדות אפליקציית yellow על 1.2 מיליון, ומספר הנרשמים לאפליקציה עמד על כ-637 אלף. השקעות החברה בפיתוח ושיווק האפליקציה נאמדות במיליוני שקלים.

בשנה החולפת הרחיבה הקבוצה את פעילות האפליקציה, והחלה למכור דרכה גם ביטוח רכב של חברת הראל. בקרוב היא צפוי להציע גם הלוואות, במסגרת הסכם לשלוש שנים שנחתם עם חברת כרטיסי האשראי כאל. בהמשך צפוי הארנק להתממשק, בין היתר, גם עם רשת פרשמרקט המונה 42 סניפים, שאותה רכשה פז בשנה שעברה תמורה 2.1 מיליארד שקל.

לדברי אופיר ענבר, סמנכ"ל השיווק והסחר של פז, "הקבוצה הכפילה את כוחה של רשת סופר יודה תוך שנה. זו תהיה רשת הסופרמרקטים היחידה שנותנת 5% צבירה בצורת קש בק בארנק דיגיטלי".

אפליקציית סופר יודה / צילום: דור מימון
 אפליקציית סופר יודה / צילום: דור מימון

אזור התעשייה

הקרן שמאחורי המסעדה

קבוצת פורת, העוסקת בליווי עסקי ומחזיקה משרד עורכי דין, הקימה קרן להשקעות חברתיות, שמטרתה להשקיע בפרויקטים ומיזמים לטובת החברה ואוכלוסיות מוחלשות. היקף פעילות הקרן עומד כיום על מאות אלפי שקלים, וצפוי לגדול.

El Dali Bar / צילום: יח''צ
 El Dali Bar / צילום: יח''צ

הקרן מנוהלת על ידי יקיר שגב וצוות "המרחב החברתי", המפעילים מרכזים לעשייה חברתית בבניינים נטושים ברחבי הארץ. הפרויקט הראשון של הקרן הוא מימון וסיוע להקמת הבר-מסעדה El Dali Bar ברחוב אלנבי בתל אביב, שעובדיו הם אנשים על הספקטרום האוטיסטי ובעלי מוגבלויות.

בשורה לרחפנים

משרד התחבורה האמריקאי ורשות התעופה הפדרלית של ארה"ב פרסמו את הדרישות סופיות לרישוי מערכת רחפנים בתחום איסוף המידע, ובכך סללו את הדרך לאישור טיסות מורכבות בשטח אורבני ומעל אנשים. המרוויחה הישראלית מהמהלך היא איירובוטיקס, העוסקת באיסוף וניתוח מידע באמצעות רחפן אוטומטי. המערכת של החברה, שייסדו רן קראוס, ומאיר קליינר, צפויה לקבל תעודת כשירות אווירית שתאפשר לה לבצע טיסות מעל אנשים באזורים מאוכלסים ובמתארים מורכבים. בין החברות הנוספות שייהנו מהמהלך נמנות אמזון וזיפליין.

מכפילים טיסות לאמירויות

מרטין דרו, סגן נשיא מכירות בחברת התעופה איתיחאד איירווייז ועלי סולטן מנכ"ל משרד התיירות של אבו דאבי, הגיעו השבוע לביקור ראשון בישראל לציון שנה לפעילות קו התעופה המסחרי בין המדינות. השניים נפגשו עם בכירי ממן תעופה המייצגת אותם בישראל, היו"ר נחמה רונן והמנכ"ל עופר ריינהרדט, ועדכנו אותם כי לאור העובדה שבקו בין ת"א לאבו דאבי טסו כבר יותר מ-100 אלף נוסעים, בכוונתם להכפיל את מצבת הטיסות בחודשים הקרובים. כיום מפעילה החברה 3 טיסות שבועיות בקו.

מימין: מנכ''ל ממן תעופה עופר ריינהרדט, יו''ר ממן נחמה רונן, סמנכ''ל מכירות ומטען באיתיחאד אירוויס מרטין דרו ועלי סולטן, מנכ''ל משרד התיירות של אבו דאבי / צילום: יח''צ
 מימין: מנכ''ל ממן תעופה עופר ריינהרדט, יו''ר ממן נחמה רונן, סמנכ''ל מכירות ומטען באיתיחאד אירוויס מרטין דרו ועלי סולטן, מנכ''ל משרד התיירות של אבו דאבי / צילום: יח''צ

מצנח הזהב

רונן ניסנבאום, שכיהן עד לאחרונה כמנכ"ל רשת מלונות דן, מונה למנכ"ל מלונות פתאל בבריטניה, אירלנד, בנלוקס וספרד.

גיא רם, 43, מונה לסמנכ"ל הטכנולוגיות והחדשנות של חברת שב"א.

שאול גליקסברג מונה למנכ"ל בית ההשקעות בנדל"ן ELG.

אוהד וייגמן מונה ליו"ר בית ההשקעות GlobalNET המתמחה בהשקעות גלובליות אלטרנטיביות, וגיא אילוז יכהן כמנכ"ל.

יוסי אולמר, 50, מונה למשנה למנכ"ל יבואנית מותג האוטובוסים Golden Dragon. אולמר מגיע לחברה לאחר 25 שנה בכלמוביל, שם ניהל בשנים האחרונות את תחומי האחריות, הסכמי האחזקה, השרות והחלפים.

עמנואל נחמיאס מונה למנהל פיתוח עסקי במעבדת החדשנות של רנו-ניסאן-מיצובישי בישראל.

פרופ' רונית לובצקי, מנהלת מחלקת הילדים במרכז הרפואי תל אביב ע"ש סוראסקי תעניק שירותי ייעוץ לחברת הפודטק WILK.

גלית אילן מונתה למנהלת אזור מרכז תל אביב של רשת מלונות אטלס, לקראת פתיחתו של מלון הקונספט BACKSTAGE החדש של הרשת שתתקיים בחודשים הקרובים.

חדשות טובות

לתרום סלי מזון באפליקציה. מזמיני אפליקציית וולט יוכלו לתרום מארזים עם מוצרי מזון בסיסיים שיועברו לקשישים ולמשפחות נזקקות עבור ארוחת החג, באמצעות ארגון לתת. המארזים יהיו בשלושה טווחי מחיר: 30, 50 ו-100 שקל.

תורמים לשילוב הצעירים הדרוזים בהייטק. המכון הטכנולוגי להעצמת החייל הדרוזי המשוחרר יזם אירוע התרמה למען חיילים דרוזים משוחררים, שבו גויס סכום של יותר מחצי מיליון דולר. בסכום שגויס ייבנה בכפר עוספיא מרכז הכשרה טכנולוגי חדש ומיוחד עבור צעירים דרוזים, שיכשיר אותם להשתלבות בענף ההייטק.

באירוע השתתפו מייסד המכון להעצמת החייל הדרוזי קופטאן חלבי, אשת העסקים מרים אדלסון, איש העסקים אסי טוכמאייר יו"ר ישראל קנדה ובכירים נוספים מהמגזר העסקי, מענף ההייטק ומהאקדמיה.

משיקים ותורמים. יזם ההיי טק זיו אלול ושותפו לכתיבה יניב פוגל השיקו את הספר "אבות הניהול" בהוצאת ידיעות ספרים, באירוע שלווה בהופעה של הזמר עידן חביב. השניים הודיעו כי כל הרווחים ממכירת הספר ייתרמו לארגון "בנועם", המסייע ברישום נישואים על פי כללי ההלכה היהודית.

באירוע ההשקה נכחו אנשי הייטק, מנהלי חברות, אנשי ציבור ופוליטיקאים, ובהם שר התיירות, יואל רזבוזוב; היועמ"ש לשעבר, אביחי מנדלבליט; מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש; שר המדע לשעבר ויו"ר קרן ספאק, יזהר שי; ראש אט"ל, האלוף מישל ינקו; יו"ר הסוכנות היהודית, יעקב חגואל; מנכ"ל ויו"ר פעיל באורקם ונשיא ומנכ"ל מובילאיי, לשעבר זיו אבירם; יזם ופאנליסט "הכרישים" זוהר לבקוביץ; יו"ר הראל, שמעון אלקבץ; מייסד ומנכ"ל eToro, יוני אסיא; הפרסומאי מבעלי גיתם, מודי כידון; יו"ר אלוני חץ, אבי וורטהיים , מנכ"לית בית החולים וולפסון, ד"ר ענת אנגל ועוד.

יניב פוגל וזיו אלול. אירוע השקת הספר אבות הניהול, עם בכירי התעשייה וההיי טק / צילום: אביב חופי
 יניב פוגל וזיו אלול. אירוע השקת הספר אבות הניהול, עם בכירי התעשייה וההיי טק / צילום: אביב חופי

תוכנית התנדבות שנתית. 15 מעובדי קבוצת נטו תכנון פיננסי הגיעו השבוע לעמותת "מזון לחיים" על מנת לארוז חבילות מזון למשפחות נזקקות. לדברי שרי יונתן, מנהלת השיווק והמדיה בנטו, "החלטנו להכין תוכנית שנתית לפעילויות שונות הקשורות למעורבות בחברה. הערבות ההדדית, בין אם היא בתרומה או בהתנדבות, חייבת להיות חלק מכל אחת ואחד מאתנו".

קבוצת נטו תכנון פיננסי / צילום: קבוצת נטו תכנון פיננסי
 קבוצת נטו תכנון פיננסי / צילום: קבוצת נטו תכנון פיננסי