ארדואן להרצוג: מגנה באופן חריף את פיגועי הטרור

היחסים בין טורקיה לישראל ממשיכים להתחמם: בשיחה עם נשיא המדינה יצחק הרצוג גינה הנשיא הטורקי רג'פ טאיפ ארדואן את פיגועי הטרור האחרונים בישראל שגבו את חייהם של 11 קורבנות • משלחת מיניסטריאלית טורקית צפויה להגיע בקרוב לדון בהתחממות היחסים בין המדינות

נשיא טורקיה ארדואן ונשיא ישראל הרצוג, בפגישתם בחודש שעבר / צילום: חיים צח-לע''מ
נשיא טורקיה ארדואן ונשיא ישראל הרצוג, בפגישתם בחודש שעבר / צילום: חיים צח-לע''מ

איתות נוסף להתחממות היחסים בין ישראל לטורקיה: נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן, התקשר לנשיא המדינה יצחק הרצוג וגינה באופן חריף את פיגועי הטרור האחרונים אשר גבו חייהם של 11 קורבנות.

נשיא טורקיה ביקש לשלוח את תנחומיו למשפחות השכולות שאיבדו את יקיריהן ואיחל החלמה מהירה לפצועים. הרצוג הודה לארדואן על "המילים החשובות" וציין כי חיי חפים מפשע נלקחו בפיגועים המתועבים וכי זו טרגדיה גדולה מאוד.

שני הנשיאים דיברו על חשיבות השמירה על השקט והשלווה ערב החגים לכל הדתות, רמדאן, פסח ופסחא.

נשיא המדינה איחל לנשיא טורקיה, משפחתו ולאזרחי טורקיה כולה - "רמדאן כרים". ארדואן השיב: "בשמי ובשם אזרחי טורקיה כולה אני רוצה לאחל לאזרחי ישראל ולעם היהודי חג פסח שמח!".

בהודעת לשכת הרצוג נאמר כי ארדואן ביקש למסור בריאות והחלמה מהירה לראש ההמשלה נפתלי בנט אשר חלה בקורונה.

בחודש הבא אמורה להגיע לישראל משלחת מיניסטריאלית ובה שר החוץ וגם שר האנרגיה של טורקיה לדון בהתחממות היחסים בין המדינות, באפשרות להחזרת השגרירים וגם בעסקת הגז שעליה מתקיימים דיונים חשאיים.

מנגד אנקרה לא פועלת באופן ממשי נגד מפקדות חמאס הנמצאות בטורקיה, אשר מהוות את המרכז הכספי של ארגון הטרור, ובין השאר מנהלות ומנתבות פיגועי טרור בישראל וביהודה ושומרון.