מנכ"ל גוגל לשעבר: "אני לא יודע איך אפשר לבנות הנהלה טובה כשעובדים מהבית"

מנכ"ל ויו"ר גוגל לשעבר התייחס בראיון ל"CNBC" ליתרונות העבודה מהמשרד • השבוע עובדי גוגל חזרו למשרדים אחרי יותר משנתיים של עבודה מרחוק

אריק שמידט / צילום: Associated Press, Susan Walsh
אריק שמידט / צילום: Associated Press, Susan Walsh

אחרי יותר משנתיים של עבודה מרחוק בשל מגפת הקורונה, עובדי גוגל צפויים לחזור בקרוב למשרדים. אריק שמידט, שהיה מנכ"ל ויו"ר גוגל, מברך על ההחלטה. 

החל מהשבוע נכנס לתוקף מודל העבודה ההיברידי של גוגל, שלפיו רוב העובדים יגיעו למשרד לפחות שלוש פעמים בשבוע. "בעיניי, זה חשוב שהעובדים יהיו במשרד", אמר שמידט ל"CNBC" והוסיף כי מודל העבודה מהמשרד הוכח במשך עשורים כיעיל. "אני מסורתי", אמר.

שמידט כיהן כמנכ"ל גוגל מ-2001 עד 2011 והוא אחד מהאחראיים להפיכתה של גוגל מחברת סטארט-אפ קטנה לענקית שהיא היום. שמידט מאמין שלעבודה מהמשרד הייתה תרומה גדולה להתפתחות של ענקית האינטרנט. "בילינו עשורים בשיחות על כך שאנשים עובדים קרוב זה לזה, על השיחות שנוצרות בשולחן הקפה או כשהולכים ביחד להביא קפה. האם כל זה היה טעות?", שאל שמידט. 

שמידט ציין כי לא מדובר רק בנוסטלגיה, יש יתרונות רבים כשעובדים ביחד פנים מול פנים. לדוגמה, הוא אמר ששיחות על מקצועיות - שעשויות להיות נחוצות במיוחד בחברות עם הרבה עובדים צעירים - יותר קשה לנהל באופן וירטואלי. 

שמידט הוסיף כי עובדים צעירים, בעיקר כאלו בני 25 עד 35, יכולים להיעזר בעבודה מהמשרד כי לפתח את יכולות הניהול שלהם. מבחינתו, זה כולל למידה על הליכי נימוסין בפגישות, על פוליטיקה במקום העבודה והתמודדות עם מתחרים, בתוך הארגון ומחוץ לו. "הגילאים האלו, זו התקופה שבה לומדים", הסביר שמידט. "אם אתה מחמיץ את זה בגלל שאתה יושב בבית על הספה כשאתה עובד, אני לא יודע איך אפשר לבנות שדרת ניהול מעולה. בכנות, אני לא יודע".

שמידט ציין שאמנם יש יוצאים מן הכלל שלא צריכים את האינטראקציה במשרדים, אך מעבר כולל לעבודה מהבית יכול למנוע לפחות 30 עד 40 שנות ניסיון במקום העבודה. "אני חושב שיש עדויות רבות לכך שאנשים הם חברותיים, ושהכלים הווירטואליים שקיימים היום לא דומים לרשתות הבלתי פורמליות שנוצרות בתוך המשרדים", סיכם שמידט.