עזריאלי מוציאה לדרך את קמפוס סולאראדג' בהשקעה של 860 מיליון שקל

הקמפוס, שייבנה על שטח קרקע של כ־16.5 דונם ויכלול משרדים ומתחמי מחקר ופיתוח בשטח כולל של כ־38 אלף מ"ר, יאוכלס ברבעון הראשון של 2025 • וגם: מרכז החדשנות החדש ברמת הגולן • אירועים ומינויים

דנה עזריאלי / צילום: רמי זרנגר
דנה עזריאלי / צילום: רמי זרנגר

טקס הנחת אבן פינה בקמפוס סולאראדג', שאותו מקימה קבוצת עזריאלי במתחם גלילות צפון, התקיים השבוע במעמד ראש עיריית רמת השרון אבי גרובר; בכירי קבוצת עזריאלי בראשות היו"ר דנה עזריאלי והמנכ"ל אייל חנקין; מנכ"ל סולאראדג' צבי לנדו והנהלת החברה, וכן אדריכלי הפרויקט רועי סקר ועידו זמיר ממשרד סקורקא אדריכלים.

הקמפוס, שייבנה על שטח קרקע של כ־16.5 דונם ויכלול משרדים ומתחמי מחקר ופיתוח בשטח כולל של כ־38 אלף מ"ר, יאוכלס ברבעון הראשון של 2025. בהקמתו של הקמפוס תשקיע עזריאלי כ־860 מיליון שקל, והוא ייבנה בטכנולוגיות המתקדמות ביותר בשוק.

במהלך הטקס נרשם רגע מרגש, כאשר דובר על הרצון להקים בסמוך למתחם הקמפוס כיכר על שמו של גיא סלע ז"ל, ממייסדי סולאראדג', שהלך לעולמו לפני כשנתיים וחצי ממחלת הסרטן. "אנו אסירי תודה על הזכות לקחת חלק בהגשמת חזונו של מייסד סולאראדג' ומקווים שיהיה באפשרותנו, בשיתוף פעולה עם העירייה, לסייע בהנצחת שמו דרך כיכר או כביש שיובילו אל הקמפוס החדש", אמרה דנה עזריאלי. אייל חנקין הוסיף: "אנו מוציאים לדרך שיתוף פעולה עסקי חזק, אחראי וארוך טווח בין שני גופים עם ערכים זהים".

אזור התעשייה

מאבק אקדמי חדש באנטישמיות

המכללה האקדמית גורדון חתמה על מסמך שיתוף פעולה עם Katho, האוניברסיטה הקתולית של צפון וסטפליה, להקמת מרכז משותף שיהווה מוקד מחקר, חינוך והכשרה המתמקד באנטישמיות וגזענות.

ההסכם נחתם בחסות ממשלת צפון וסטפליה ובמעמד בכירים בהם, נשיא מכללת גורדון פרופ' יחזקאל טלר, קנצלר Katho ברנווארד רוברכט ורקטור ונשיא Katho, פרופ' האנס הובלסברגר.

כחלק משיתוף הפעולה, הקימה אוניברסיטת Katho משרת פרופ' מן המניין ייעודית, ויצאה בקול קורא כלל ארצי לאיושה. אחרי סינון עשרות החוקרים שהגישו מועמדות, נבחר למשרה ד"ר שטפן גריגאט, שיעסוק בהקמת המרכז ובמחקר התופעה בגרמניה בפרט ובעולם בכלל, וכן ירצה על הנושא לכלל הסטודנטים בארבע הקמפוסים של האוניברסיטה בגרמניה (קלן, מינסטר, אאכן ופדרבורן).

לדברי פרופ’ יחזקאל טלר, "כניצול שואה, אני רואה חשיבות עליונה במאבק באנטישמיות ובגזענות במיוחד בימים אלו. אני נרגש על הקמת המרכז החדש אשר יצעיד את הנושא צעד אחד קדימה, תוך שיתוף פעולה בין מדינות".

מתחם חדשנות יוקם ברמת הגולן

בימים אלה מוקם מרכז החדשנות והיזמות "רוח הגולן" הממוקם בישוב חיספין שבדרום רמת הגולן, על שטח בהיקף של 1000 מ"ר. הפרויקט הוא פרי שיתוף הפעולה בין רשת היזמות והחדשנות OpenValley לבין עמותת "רוח הגולן" המנהלת 17 מוסדות לימוד בגולן וברחבי הארץ, והושקעו בו כ־3 מיליון דולר.

המתחם החדש ישלב פעילות מיזמי חדשנות סביבתית בתחום הקיימות, סביבת פיתוח טכנולוגית ופיתוח מקצוענות פדגוגית. OpenValley מפעילה כיום מתחמי עבודה בקיסריה, יקנעם ורמת ישי. בנוסף, החברה מפעילה אקדמיה ליזמות וחדשנות. את הרשת הקימו יוסי אקרמן, מנכ"ל אלביט לשעבר, ואופיר דובובי, יזם ומשקיע, אשר מהווים את המשקיעים העיקריים בחברה.

שירי גרין־אלגביש, מנכ"לית רשת OpenValley, אמרה כי "האקוסיסטם אשר יפותח על ידי רשת OpenValley יעמוד בבסיס מודל הפעילות של המתחם". גבריאל חמו, מנכ"ל עמותת רוח הגולן, הוסיף: "אנו רואים בהקמת המרכז צעד משמעותי בפיתוח סביבות הלמידה של המחר".

חדשות טובות

חניכי עמותת יוניסטרים, שמספקת לבני נוער מהפריפריה הזדמנות שווה, משתתפים בקורס עיצוב ואפיון חווית משתמש, במסגרת שיתוף פעולה עם ג'ון ברייס.