שיאומי (Xiaomi) | בדיקת גלובס

הסמארטפון הזה רוצה להיות חלופה לאייפון. האם יש לו סיכוי?

נראה ששיאומי רוצה לעלות למתקפה עם ההכרזה שלה על המכשיר Xiaomi 12 Pro ולעמוד בשורה אחת עם כל הגדולות, iPhone 13 Pro של אפל ו-Galaxy S22 Plus של סמסונג • האם היא הצליחה? בדיקת גלובס

Xiaomi 12 Pro / צילום: Shutterstock, Jack Skeens
Xiaomi 12 Pro / צילום: Shutterstock, Jack Skeens

אם תוהים מה הבשורה של חברה כמו שיאומי, יצרנית הסמארטפונים השלישית בעולם, ישר חושבים על מחירים נמוכים ביחס למתחרות. ועד היום, אפשר להגיד בביטחון רב שהחברה דירגה את עצמה בהתאם והציעה מוצרים בהתאם. כעת, עם ההכרזה שלה על המכשיר Xiaomi 12 Pro, נראה כי היא רוצה לעלות להתקפה ולעמוד בשורה אחת עם כל הגדולות, iPhone 13 Pro של אפל ו-Galaxy S22 Plus של סמסונג. האם היא הצליחה? בדיקת גלובס.

אז ראשית, ה-12 Pro החדש של החברה מהווה את מכשיר הדגל הנוכחי שלה. שיאומי ידועה בייצור מספר עצום של מכשירים מסוגים שונים, בעיקר כי לטענתה זו הדרך הטובה להתאים את המוצרים לצרכנים (אך באותה מידה יכול לבלבל אותם). כעת, החברה מציגה את המכשיר הזה כשהיא רוצה להגיד שזה המכשיר הטוב ביותר שלה.

ביצועים: הבשורה במכשיר, פועל חלק במיוחד

מכשיר הדגל החדש שיאומי מציג למעשה את מעבד הפרימיום החדש של Qualcomm, ה-Snapdragon 8 Gen 1 בשיטת ייצור של 4nm . נדמה לי שמבחינת הביצועים, זה מבין המכשירים הטובים ביותר שניסיתי. בשימוש יומי רגיל המכשיר כמובן צלח בגבורה רבה. אפילו בעת ריבוי משימות או אפליקציות כבדות ומעמיסות, המכשיר עמד במשימה בלי להזיע. ציפיתי שהוא יתחמם במידה בעת המעמסה, אבל חייב לציין לשבח את העבודה כן. אפילו ביחס למכשיר ה-S22 Ultra של סמסונג שניסינו, הביצועים הרגישו פשוט טובים וחלקים.

הדגם שקיבלנו לסקירה היה עם שטח אחסון של 256GB וזיכרון הרצה של 12GB RAM. כל אלו סיפקו מכשיר נהדר, אבל אני חייב להעיר לרעה את העובדה שאי אפשר להרחיב את הזיכרון. המכשירים המתחרים בדרג הזה מציעים את האפשרות הזו (למעט האולטרה של סמסונג) והחיסרון של זה מורגש במיוחד.

מסך ותצוגה: מסך בהיר ומבריק שמדגיש את הצבעים החיים

מבחינת המסך, גם כאן, שיאומי עשתה עבודה טובה. המסך מבית סמסונג שמשולב כאן, OLED E5, בגודל 6.73 אינץ' ברזולוציית +Quad HD. המכשיר בעל קצב ריענון דינמי שנע בין 10 הרץ, 60 הרץ ו-120 הרץ - בהתאם לפעילות שלכם ולמען חיסכון בחשמל. המסך תומך בדגימת מגע של עד 480Hz , מה שאומר שהמסך מגיע מהר וטוב למגע שלכם, ובאמת אין תלונות בחטיבה הזו. כמובן שזה שימושי במיוחד לגיימרים.

לצד זאת, המסך תומך ב-Dolby Vision ובתקן +HDR10, ובצפיפות פיקסלים של 522ppi, וכל אלו מסתכמות למסך מבריק שמדגיש את הצבעים בצורה נהדרת. הסרטונים והמשחקים עברו חלק ובצבעים חיים, ותוכן ברזולוציה גבוהה נראה מצוין. המכשיר תומך בבהירות מרבית של עד 1,500 ניטים, מה שאומר שהמכשיר יודע להתמודד עם האור החזק של השמש. כשיצאתי החוצה והייתה שמש חזקה, המסך לא פספס שום פרט מידע וכאילו השמש לא מפריעה בשימוש.

עיצוב: בנאלי וגנרי, וחבל

ביחס למכשירי שיאומי קודמים, אנחנו רואים כאן עיצוב די דומה. העיצוב שמורכב מזכוכית, מתכת ואלומיניום, יוצר מכשיר שנראה בתהליך האבולוציה של מכשירי החברה. ה- 12 Pro כולל זכוכית Gorilla Glass Victus בחלק הקדמי של המכשיר והוא מעוקל בפינות כדי שיתחבר לחלק האחורי. העיצוב הזה כן מאפשר אחיזה נוחה וזה נקודה חושבה במיוחד. עם זאת, הבליטה בחלק האחורי בגלל מערך הצילום די מפריעה לי, גם מורגשת לי בכיס וגם לא מתחברת לטעמי.

היינו חושבים מכשיר דגל יקבל איזו בשורה עיצובית שתפריד אותו משאר המוצרים של החברה, אבל כנראה טעינו. לצד זאת החברה הוסיפה ציפוי המט לחלקו האחורי של המכשיר כדי לשפר את חווית האחיזה ולמנוע טביעות אצבע מרובות. בהסתכלות כוללת: אין פה עיצוב פורץ דרך או בשורה משמעותית, וחבל שכך.

מצלמה: החיישן הראשי טוב, אבל זה נשאר בגדר הסביר

ה- 12 Pro מקבל מערך צילום משולש: חיישן ראשי של 50MP של סוני, בשילוב ייצוב תמונה אופטי OIS, חיישן טלפוטו של 50MP לצילומי דיוקן וחיישן שלישי בעל זווית רחבה במיוחד של 50MP. מערך הצילום מגיעה עם תמיכה בטכנולוגיות שונות ובתקנים כמו +HDR10. מצלמת הסלפי כוללת חיישן 32MP.

בתנאי תאורה רגילים ובצילום שותף, התמונות שיצאו נראו טוב, הטווח הדינמי היה טוב והצבעים היו חדים ורווים. במבט רחב המצלמה טובה והחיישן הראשי של סוני קולט יותר אור והביצועים שם נחמדים בהחלט. עם זאת, שיאומי מציעה זום אופטי פי שניים, בעוד המתחרות שלה מציעות כבר פי שלושה, מה שממקם אותה נמוך יותר באיכות. הזום הדיגיטלי עד פי 20, אבל כן חשוב להגיד שתמונות עם זום דיגיטלי של מעל פי 5 כבר יוצאות פחות טוב, בכך שהתמונה מתעוותת, הרבה יותר רועשת וחסרה בפרטים. למכשיר יש מצב לילה שנדלק באופן אוטומטי - בעיניי הוא עושה עבודה טובה בגבולות הגזרה. בחיישן עם הזווית הרחבה התמונות כהות הרבה יותר ומשהו מתפספס בדרך.

אני מודה שציפיתי למצלמה טובה יותר למכשיר בדרגה הזו, אבל שוב, שיאומי בדרך הנכונה וצריכה לצלוח כמה אתגרים בדרך. אז מעניין יהיה לראות מה יקרה במכשירים העתידיים.

סוללה: לא מספיק גדולה, אבל הטעינה המהירה המטורפת מחפה על זה

צריך לומר את זה, הסטנדרט בהרבה ממכשירי הדגל הוא סוללה בקיבולת 5,000 מיליאמפר/שעה, בעוד שהסוללה של המכשיר הזה עומדת על 4,600 מיליאמפר/שעה. בסיום עבודה סביר המכשיר מגיע לאחוזים האחרונים וזה מתסכל. המכשיר מציע ביצועים חזקים במיוחד והתצוגה המרהיבה שלו ובהתאם לכך הסוללה נאכלת עד סופה, ולכן יש פה מקום לחלוטין לשיפור משמעותי.

שיאומי מנסה לפצות על הפער הזה באמצעות הטעינה המהירה של המכשיר. החברה מצרפת לקופסת המכשיר מטען בהספק של 120W, וזה פשוט מגוחך כמה שזה מהיר. היא שילבה את טכנולוגיית HyperCharge שלה, כך שתוכלו להטעין את הסוללה במלואה תוך חצי שעה. למכשיר יש גם מצב Boost, מה שייקצר את זמן הטעינה בעוד כמה דקות.

ואין ספק שזה מרשים ונהדר, עם זאת גם כאן יש אבל. המטען נראה ושוקל כמו לבנה ענקית, וזה לא משהו שאני מעוניין להסתובב איתו בתיק שלי. בטח כדי לאפשר את הטעינה המהירה הזו צריכים את הגודל והצורה הזו, אבל זה לא אידאלי כלל.

וגם: חיישני אבטחה גרועים והיעדר הגנה ממים ואבק

למכשיר יש חיישן טביעת אצבע שממוקם מתחת למסך, והוא לא מספיק טוב. מספר רב של פעמים הוא פספס את האימות שלי ושלח אותי להכניס את סיסמת ה- PIN שקבעתי מראש. במקביל, החברה מאפשרת להפעיל זיהוי פנים כדי לפתוח את המכשיר, אבל מזהירה שאם ישתמשו בתמונה שלכם יהיה אפשר לפתוח את המכשיר. ניסיתי, וזה אכן באמת מזהה אותי. אז אני לא כל-כך מבין למה זו אפשרות שהם נותנים.

בנוסף, למכשיר אין סטנדרט שנמצא בכל מכשירי הדגל, וזה הגנה מפני אבק ומים (תקן IP). בכל המכשירים המתחרים יש את זה והיעדר בהגנה מאבק או ממים, בתקנים השונים, חסר במיוחד ובעיניי זה לא הגיוני שאין.

אם יש משהו מבורך מאוד ששיאומי עשו כאן, זה תיקנו את חיישן הקרבה שיש למכשיר וחסכו סבל רב מיותר. חיישן הקרבה שיש בחלק העליון של המכשיר יודע להחשיך את המסך כשאתם עונים לשיחת טלפון, וכדי שהלחי שלכם לא תלחץ בטעות על דברים שלא צריך ללחוץ עליהם. במכשיר הקודם של שיאומי שניסינו, ה-11T Pro, חיישן הקרבה לא עשה את העבודה שלו. שיאומי אמרה שהיא החליפה את החיישן ב-12 Pro החדש, וזה אכן עובד הרבה יותר טוב. בנוסף, בביקורת הקודמת איכות הסאונד בשיחה לא הייתה טובה, כעת שומעים הרבה יותר טוב - ואין סיבה שזה יהיה אחרת.

מחיר: בשורה אחת עם המתחרות

הדגם שאנחנו קיבלנו של Xiaomi 12 Pro, כולל בתוכו כאמור שטח אחסון של 256GB וזיכרון הרצה של 12GB RAM ומחירו בישראל על פי היבואנית עומד על 3,799 שקלים. וזה בעיניי טריקי: מצד אחד, כשאני מסתכל על מכשיר שיאומי אני מצפה לבשורה במחיר, ואכן זה לא משתווה ל-iPhone 13 Pro שיקר יותר. מצד שני, ביחד ל-Galaxy S22 Plus, המחיר די דומה, ולכן זה גורם לי להרים גבה ולתהות האם זה שווה את זה או שמא כדאי ללכת כבר למכשיר סמסונג המקביל.

בשורה התחתונה: המכשיר טוב, אבל לא באמת מתחרה בגדולות

בסופו של דבר, שיאומי יצרה פה מכשיר טוב. היו לה את כל המרכיבים הנכונים והכיוונים הנכונים בדרך למכשיר דגל נכון וטוב. אבל בתהליך הזה היא שגתה בכמה מאפיינים חשובים. החיסרון של חיי הסוללה, היעדר התמיכה ב- IP והמצלמה שהייתה סבירה פשוט פגעו בה בדרך לתחרות משמעותית. וצריך להגיד את זה, כי אם תשקיעו את המחיר הזה במקום אחר או תוסיפו כ-400 דולר יותר, תוכלו לקבל מכשירים טובים יותר כמו Galaxy S22 Plus של סמסונג או מתחרות סיניות טובות. אם תרצו להוסיף יותר כסף, תוכלו לשלם עבור ה-iPhone 13 Pro , ותקבלו חוויה טובה יותר.

זה היה קרוב, אבל המתחרה של שיאומי הוא טוב אבל לא מספיק. אפשר להשיג מכשירים טובים יותר במחירים דומים, אבל עדיין אם תבחרו במכשיר הזה - תקבלו את המכשיר הטוב ביותר ששיאומי יצרה עד היום.

***גילוי מלא: חברת המילטון, היבואנית הרשמית למוצרי שיאומי בישראל, סיפקה לנו את המכשיר לסקירה