הממשלה אישרה הפרטה מלאה של דואר ישראל

המשמעות של האישור היא שהממשלה משאירה לעצמה מרווח גמישות להחליט כיצד להפריט את החברה, והאם זה יהיה בשלבים או במכה אחת • הפרטת הדואר נעשית לאחר שבועות של דיונים משותפים של משרדי התקשורת והאוצר, רשות החברות, הנהלת דואר ישראל ונציגות עובדי הדואר, בהם סיכמו את עקרונות תכנית ההבראה והפרטת דואר ישראל

בתוך החברה אומרים כי השינוי הארגוני יהיה קל משחושבים / צילום: איל יצהר
בתוך החברה אומרים כי השינוי הארגוני יהיה קל משחושבים / צילום: איל יצהר

ועדת שרים להפרטה אישרה ההצעה להפרטה מלאה של דואר ישראל כפי שהובאה על ידי שר התקשורת יועז הנדל ושר האוצר אביגדור ליברמן. המשמעות היא שהממשלה משאירה לעצמה מרווח גמישות להחליט כיצד להפריט את החברה, והאם זה יהיה בשלבים או במכה אחת. התוכנית הנוכחית של המדינה היא להפריט את דואר ישראל בשני שלבים: הנפקה של 40% ממניות החברה בבורסה ואז מכירת 60% מהמניות למשקיע פרטי.

ההחלטה היום בוועדת שרים להפרטה שומרת על גמישות לממשלה, דהיינו במידה ויתברר שיש קושי בהנפקה או שהמדינה תראה שיש התעניינות של גורמים רציניים שיבקשו לקנות את כל החברה, החלטה בעניין תתקבל לפי הנסיבות.

 . על הפרק: תכנית התייעלות וצמצום הוצאות שכר, מעבר מואץ לשירותים דיגיטליים, מסירת חבילות בנגישות גבוהה, שירות ייעודי לאוכלוסיות מבוגרות ונעדרי אוריינות דיגיטלית, פרישה מחודשת של שירותי דואר, וקידום תנאים תחרותיים בשוק הדואר.

נדגיש כי למרות חתימת הסכם העקרונות עם העובדים, הרי שבין רשות החברות והנהלת דואר ישראל, לבין משרד האוצר, עדיין ישנה מחלוקת על מימון התוכנית והסוגיה טרם נפתרה. ברשות החברות ובדואר ישראל מסתייגים מהכוונה להשתמש בנכסי הנדל"ן של החברה כדי למממן חלק מעלויות הפרישה של העובדים. הערכה היא שהסוגיה תיפתר בימים הקרובים.