למה מנכ"לית AT&T ישראל חושבת שצריך להביא את העבודה הביתה

תובנות מקפטן צוללת גרעינית בצי האמריקאי, פודקאסט שכדאי לכל מפתח לשמוע באופן קבוע, מרכיב החובה שלה בבניית צוות ואיך היא מתנקת את הילדים  מהמסך • 5 ההמלצות של נטלי קרמר, מנכ"לית AT&T ישראל

נטלי קרמר / צילום: נדב קרלינסקי
נטלי קרמר / צילום: נדב קרלינסקי

נטלי קרמר (43), נשואה + 3, גרה בתל אביב. מכהנת כמנכ"לית AT&T ישראל וכסגנית נשיא גלובלית בחברה העולמית בשנתיים וחצי האחרונות. מובילת קבוצת גיוון והכלה בארגון IATI. אוהדת מכבי חיפה ומנצ'סטר יונייטד

1. ספר ניהול

!Turn the Ship Around | דיוויד מרקט
דיוויד מרקט היה הקפטן של צוללת גרעינית בצי האמריקאי. יום אחד הוא נתן לחייליו פקודה חסרת היגיון, אבל זה לא גרם להם לסרב לה. אז הוא הבין שהדרך היחידה שלו להצליח בתפקיד היא לפתח מנהיגות עצמאית בכל אחד מהם. כל כך הרבה אסימונים נפלו לי כשקראתי את הספר. כל אחד ואחת מהעובדים שלנו יודעים יותר מאיתנו בתחומם, והתפקיד העיקרי שלנו הוא להעצים אותם.

2. פודקאסטים מקצועיים

עושים תוכנה; מפתחים חסרי תרבות
פודקאסטים בעברית שמדברים בגובה העיניים על חיי היומיום של המפתחות והמפתחים. אנחנו עובדים בתעשייה עתירת שינויים - עולם התוכן הטכנולוגי מתפתח כל הזמן וגם מאפייני התפקידים ותהליכי העבודה. הדרך היחידה להצליח היא כל הזמן ללמוד ולהיות פתוחים לשתף מידע ותהליכים בין אנשים וחברות. 

3. פודקאסטים לילדים

היסטוריה לילדים; איך העולם עובד
פודקאסטים מרתקים (כאן חינוכית) שמצליחים לספר לילדים בשפה קלילה על נשים ואנשים ששינו את ההיסטוריה - מרוטשילד ועד רות ביידר גינסבורג - ועל דברים שמפעילים את העולם, כמו בנק או רכב אוטונומי. בעולם שבו כולנו נאבקים לנתק קצת את הילדים מהמסכים זו מתנה אמיתית.

4. הרצאת טד

How Diversity Makes Team more Innovative, רוסיו לורנזו
מחקר שנעשה על 171 חברות באירופה גילה שגופים עם תמהיל עובדים מגוון הם חדשניים יותר באופן מובהק. נוסף לערך החברתי, צוותים מגוונים מקבלים החלטות טובות יותר ומשיגים ביצועים גבוהים יותר. עם זאת, ב־2021 נרשם תת־ייצוג משמעותי של ערבים, חרדים ויוצאי אתיופיה בהייטק הישראלי. וברמה האישית, הרבה יותר מעניין לעבוד עם אנשים שלא חושבים בדיוק כמונו.

5. טיפ לחיים

להביא את העבודה הביתה - רק קצת אחרת
עם השנים אימצתי הרגל: כשאני יושבת עם הילדים בארוחת הערב אני חולקת איתם סיפורים על היום שלי במשרד. זה התחיל מלשתף אותם את מי ראיינתי היום ולמה אם מרואיין מאוד מוכשר אבל לא טוב בעבודת צוות לא כדאי לגייס אותו, והמשיך בשיתוף על קונפליקט בין שני עובדים והתייעצות איך כדאי לפתור אותו. ההרגל הזה עודד אותם לשתף מה עבר עליהם בגן ובבית ספר.