בכירי תעשיית המדיקל הישראלית והאירופית, נשיאים וראשי ממשלה לשעבר נפגשו בכנס Improvate בבודפשט, שנועד לחבר בין חברות מדיקל ישראליות לגופים רלוונטיים ברחבי אירופה, ולקדם הטמעת שירותים ומוצרים ישראלים בגופים אלה. את הכנס ארגנו אירינה נבזלין ורונית חסין הוכמן.
"בשוק המדיקל האירופי ישנן הזדמנויות יוצאות דופן עבור החברות הישראליות, בשל תהליכי הרישוי המהירים לעומת ארה"ב, ובעיקר לאור העובדה כי האיחוד האירופי והמדינות החברות בו הגדילו את תקציבי ההשקעה בתחום הזה באופן דרמטי", אמר בכנס פרופ' זאב רוטשטיין, ראש תחום החדשנות הרפואית באימפרובייט.
תיבור גולייס, שר החדשנות והבריאות בממשלת הונגריה, סיפר בכנס כי "בשנים האחרונות הבנו שהעתיד נמצא בטכנולוגיה ובחדשנות. הבנה זו הובילה לשינוי במבנה הארגונים הממשלתיים ובמערכות הפיננסיות, להקמה של מרכזי חדשנות ופיתוח, ואף להתאמות בצורת הלימוד במוסדות ההשכלה הגבוהה".
בין המשתתפים בכנס נמנו גם ראשי ממשלת רומניה ובלגיה לשעבר, נשיאי בולגריה ומקדוניה לשעבר, מנהל מערך החדשנות בשירותי בריאות כללית פרופ' רן בליצר, סמנכ"ל החדשנות בשיבא תל השומר פרופ' אייל צימליכמן, נשיא G MEDICAL ד"ר יעקב גבע ועוד.
פרופ' אייל צימליכמן ופרופ' רוטשטיין / צילום: vegel daniel
בין המגעים לשיתופי הפעולה שהחלו בכנס ניתן למנות את חברת GMedical , שמבצעת ניטור חולים מרחוק, ונמצאת במגעים עם רשת אירופית של בתי חולים; חברת Synergy, שמדפיסה איברים בתלת ממד, נמצאת במגעים מתקדמים עם מספר בתי חולים להטמעת הטכנולוגיה; חברת IGIN, שפיתחה מוצר מערכת אוטומטית ללבישת כפפות באופן סטרילי ללא מגע יד וללא העברת זיהומים, בשיתוף עם קבוצת Geomatrix הישראלית, נמצאת במגעים עם גורמים במזרח אירופה להקמת קווי ייצור; ו-Appscent, שפיתחה טכנולוגיה ייחודית למניעת דום נשימה בשינה, עוררה עניין בקרב מנכ"לי בתי חולים ברחבי אירופה, ועשויה לקבל השקעה מאימפרובייט עצמה.
אימפרובייט היא פלטפורמה להנגשת חברות טכנולוגיה וחדשנות למדינות שונות, בדגש על קידום חברות טכנולוגיה ישראליות. החברה פועלת מלונדון ומתל אביב, במטרה לייצר שיתופי פעולה באמצעות כנסים בינלאומיים, משלחות עסקיות וקידום עסקאות בין ממשלות, ארגונים ומשקיעים זרים. בין חברי הבורד שלה נמנים אלוף העולם בשחמט לשעבר, גארי קספרוב, נשיא בולגריה לשעבר, רוזן פלבנייב, ראש ממשלת רומניה לשעבר, ויקטור פונטה, פרופ' זאב רוטשטיין והאלוף עמוס גלעד.
אזור התעשייה 1
מחפשים את הצעירים
שיתוף פעולה דיגיטלי: פלטפורמת Pepper של בנק לאומי וחברת AIG יציעו ללקוחות הבנק ממשק דיגיטלי שבו יוכלו לרכוש ביטוח נסיעות לחו"ל (כולל הרחבת קורונה), ולהשתמש באפליקציית AIG Safe Travel, המאפשרת למבוטחים לקבל ייעוץ רפואי אונליין בעברית, לאתר שירותי רפואה קרובים ולקבל החזר כספי ישירות לכרטיס האשראי של פפר.
שיתוף פעולה נוסף בין החברות כולל ממשק דיגיטלי שיאפשר לרכוש ביטוח דירה המותאם לשוכרי דירות. לדברי גיל שגיב, סמנכ"ל השיווק והדיגיטל של AIG, "כבר היום יותר מ-70% מלקוחותינו מבצעים את כל הפעולות הנדרשות להם בדיגיטל, ולכן ישנה התאמה ללקוחות פפר, שהם קהל צעיר ודיגיטלי".
המהנדסים המתחדשים
על רקע בקשות מצד חברות טכנולוגיה והייטק, כמו אלביט, רפאל, סודה סטרים, ישקר ועוד, היחידה ללימודי המשך בטכניון פותחת החודש קורס ראשון של דיגיטליזציה והדפסה בתלת ממד למהנדסים. מדובר בקורס שבמקור נבנה עבור המהנדסים של מכון המתכות הישראלי, אולם כעת ילמדו בו מהנדסי חברות ההייטק - המתמחים כיום בתחומים אחרים, כמו מכונות, חומרים, ביו-רפואה ואווירונאוטיקה - וזאת באמצעות מלגות של רשות החדשנות.
ד''ר אלכס כץ / צילום: אדיר אסרף
הקורס יימשך 200 שעות, ויכשיר מהנדסים להכיר את הדפסת תלת הממד מכל הכיוונים - עיצוב תכונות מוצר, הכרת ובחירת החומרים להדפסה, תיכנות, למידת התכונות של המוצר המודפס וחוזקתו ועוד.
"טכנולוגיות ריבוד השכבות מאופיינות ביכולת דיגיטליזציה ושימוש בתכנות מתקדם, באמצעות מחשב ובינה מלאכותית. לכן, אנשי המפתח של פיתוח תהליכי ריבוד השכבות, שהשוק הישראלי זקוק להם בדחיפות, חייבים להיות הן בעלי ידע רחב ועמוק בפיזיקה וכימיה של חומרים ובהנדסה, והן במקצועיות גבוהה בתכנות המתקדם", מסביר המנהל האקדמי של הקורס, ד"ר אלכס כץ, חוקר בכיר ומנהל פרויקטי מחקר יישומיים במכון המתכות הישראלי בטכניון. "נכון להיום, קיים פער בין שתי הדרישות האלה, ומטרת הקורס היא לייצר ידע שמגשר על הפער".
חדשנות קוסמטית
בתום תהליך של חצי שנה, לוריאל ישראל בחרה את שלושת צוותי הסטודנטים שיישלחו לתחרות ברנדסטורם לחדשנות שיווקית שמקיימת החברה זו השנה ה-30. בתחרות הגלובלית משתתפות 65 מדינות, והשנה היא עוסקת בחדשנות משבשת - המצאת רעיון או מוצר לתעשיית היופי של שנת 2030, תוך התמקדות בטכנולוגיה, שיווק אינקלוסיבי או קיימות.
שלושה צוותים זוכים ברנדסטורם לוריאל 2022 / צילום: אסף לוי
הפרויקט של הצוות מהאוניברסיטה העברית נקרא INQ, והוא מציע טכנולוגיה חדשנית לעיצוב והדפסת קעקועים אישיים וזמניים על הגוף. הפרויקט של הצוות מאוניברסיטת תל אביב נקראClear Vision והוא נועד להנגיש מידע ללקויי ראייה אודות מוצרי קוסמטיקה, ואילו הפרויקט של הצוות מאוניברסיטת רייכמן נקרא Etoile Verte, והוא מציע ייצור צבעי שיער בטכנולוגיה ירוקה ומקיימת, ובהתאמה אישית.
שלושת הצוותים הזוכים ייצגו את ישראל בתחרות חצי הגמר הבינלאומית במאי, ויתחרו מול סטודנטים מאוניברסיטאות מובילות בעולם. הגמר ייערך ביוני. חברי שלוש הצוותים הזוכים בתחרות הגלובלית, אחד מכל מסלול, יוכלו להשתלב כמתמחים במטה הראשי של לוריאל בפריז.
לדברי אלי שגיב, מנכ"ל לוריאל ישראל, "התחרות מעניקה לסטודנטים מצטיינים התנסות מעשית והתמודדות אמיתית עם אתגרי עולם העסקים התחרותי. עבור החברה, התוכנית מהווה הזדמנות לזהות טאלנטים ולגייסם לשורותיה".
משקיעים במדע הישראלי
כדי לעצור את בריחת המוחות לחו"ל יש צורך ביותר מאירוע האקתון, אבל גם זה צעד בכיוון. החודש התקיים במשרדי חברת סיילספורס בתל אביב האקתון רעיונות ומיזמים של מדענים ישראלים בכירים מרחבי העולם, במעמד שגריר בחריין בישראל, ח'אלד יוסף אל-ג'לאהמה, שהגיע כאורח הכבוד.
בפאנל השופטים של האירוע ישבו היזם ומייסד Grove Ventures דב מורן, ונשיאת אוניברסיטת בן גוריון לשעבר פרופ' רבקה כרמי. הפרויקט שנבחר כבעל הפוטנציאל הגבוה ביותר להצליח עסקית שייך לד"ר אנה ויטלין גרובר, שעשתה את פוסט הדוקטורט שלה בהתפתחות צמחים ב-UCLA - שהציעה הנדסה גנטית מתוכננת באמצעות בינה מלאכותית, לשיפור הערך התזונתי של יבולים.
ד''ר דנה בר-און, מנהלת קשרי אקדמיה בחטיבת המו''פ הגלובלית של טבע, סמנכ''ל מכירות של סיילספורס ישראל איתי מרגלית, שגריר בחריין בישראל חאלד אל ג'לאמה, ומנכ''ל ארגון ScienceAbroad נדב דואני / צילום: אסף פרידמן
באירוע נכחו, בין היתר, מריוס נכט ממייסדי צ'קפוינט, ד"ר דנה בר-און מנהלת קשרי אקדמיה בחטיבת המו"פ הגלובלית של טבע ואיתי מרגלית סמנכ"ל מכירות בסיילספורס ישראל. האירוע היווה סיום לשבוע "חשיפה לתעשייה" של עמותת ScienceAbroad, העוסקת בהחזרת מדענים ישראלים מחו"ל לארץ. הערב נערך בשיתוף משרד העלייה והקליטה, שמימן מלגות טיסה למדענים שהגיעו מחו"ל, וחברת טבע שפרסה חסותה על התוכנית זו השנה הרביעית.
חדשות טובות
שמיר למען תגלית. איש העסקים מאיר שמיר, בעל השליטה במבטח שמיר ויו"ר הבורד הישראלי של תגלית, תרם עשרות אלפי שקלים לרכישת ביגוד וציוד לקבוצת משתתפי תגלית מאוקראינה, שנשארו בישראל מאז פרוץ המלחמה בארצם.
קבוצת RGE למען משפחות נזקקות, קשישים וניצולי שואה. כ-100 עובדי קבוצת RGE ארזו כ-2,000 חבילות מזון שהגיעו ויגיעו למשפחות נזקקות, לקשישים ולניצולי שואה נתמכי ארגון לתת לפני, במהלך ואחרי חג הפסח.
מתנדבי לתת בסניפי שופרסל. מבצע איסוף המזון של מתנדבי ארגון לתת התקיים זו השנה ה-19 ברשת שופרסל. הפעם הגיעו 1,500 מתנדבים מקריית שמונה ועד אילת ל-195 סניפים, ואספו 11 אלף חבילות מזון בשווי 2 מיליון שקל. במסגרת מבצע האיסוף הוצע ללקוחות שופרסל לתרום בכל קנייה מוצר מזון בעמדת הקופה.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.