אתר רשות שדות התעופה הושבת במתקפת סייבר

קבוצה פרו איראנית שמקורה ככל הנראה בעיראק תקפה את אתר רשות שדות התעופה במה שנראה כמו מתקפת מניעת שירות (DDoS) • לאחר יותר מחצי שעה האתר חזר לסדרו באופן מדורג

סייבר / אילוסטרציה: Shutterstock
סייבר / אילוסטרציה: Shutterstock

אם נכנסתם לרגע לאתר נמל התעופה בן גוריון לבדוק את לוח ההמראות והנחיתות ונתקלתם בשגיאה - אתם לא לבד. קבוצה פרו איראנית שמקורה ככל הנראה בעיראק תקפה את אתר רשות שדות התעופה במה שנראה כמו מתקפת מניעת שירות (DDoS), הנעשית באמצעות הצפת האתר בפניות רבות עד כדי השבתתו. לאחר יותר מחצי שעה האתר חזר לסדרו באופן מדורג.

ערוץ הטלגרם ״אל תריאה״ פרסם מספר הודעות נאצה ואיום במהלך היום שבו הוא מבקש לנקום את מותם של קאסם סולימאני ואבו מהדי אל מוהנדס במתקפת ירי אמריקאית בינואר 2020.

אותו ערוץ פרסם מוקדם יותר היום גם אזהרה נגד האתר של תאגיד השידור כאן אך לעת עתה האתר עובד כסדרו. ברשת הועלו השערות כאילו מדובר במחאה נגד עליית העונה השנייה של הסדרה ״טהרן״ בעוד שבועיים בערוץ בתאגיד, אך לא נמצאה לכך הוכחה בחומרים שפורסמו על ידי הקבוצה. בכל מקרה, המחאה באיראן נגד הסדרה מעולם לא גלשה לאיומים ובעיתונות המקומית הסתכמו הביקורות בכך שהיא אינה אמינה או שהיא מציגה תמונה ״אנטי-איראנית״.