רשות ניירות ערך האמריקאית: עו"ד ישראלי הרוויח 1.2 מיליון דולר ממידע פנים

ה-SEC פתחה בהליך מינהלי נגד יועצת למיזוגים ורכישות לאורמת טכנולוגיות, בטענה כי נתנה "טיפ" למכר שלה, לפיו אורמת עומדת לרכוש חברת אנרגיה גיאותרמית • המכר רכש מניות של החברה ומכר אותן ברווח כולל של 1.2 מיליון דולר לאחר המיזוג

מטה רשות ניירות ערך האמריקאית / צילום: Shutterstock, Andrew Harnik
מטה רשות ניירות ערך האמריקאית / צילום: Shutterstock, Andrew Harnik

רשות ניירות ערך האמריקאית (SEC) פתחה בהליך מינהלי נגד רינת גזית, ששימשה כיועצת למיזוגים ורכישות לחברת אורמת טכנולוגיות הנסחרת בבורסה בניו יורק, בטענה כי נתנה "טיפ" למכר שלה, עו"ד משה סטורגנו, לפיו אורמת עומדת לרכוש את US Geothermal, חברת אנרגיה גיאותרמית באיידהו, וזאת לקראת ההודעה של החברה על כך ב-24 לינואר 2018.

על-פי תלונת ה-SEC, שהוגשה לבית המשפט הפדרלי בניו יורק, גזית מסרה מידע מהותי שהשיגה בנוגע לרכישה הפוטנציאלית של אורמת. נטען כי בהתבסס על המידע, סטרוגנו רכש יותר מ-740,000 מניות של US Geothermal בדצמבר 2017 ועד 18 לינואר 2018. בחודשים שלאחר הודעת המיזוג, סטרוגנו מכר את כל המניות הללו ברווח כולל של מעל 1.2 מיליון דולר. נגד סטורגנו נפתח גם הליך פלילי במקביל להליך המינהלי.

ב-24 לינואר 2018 דיווח אורמת על הרכישה של חברת האנרגיה המתחדשת, שגם היא נסחרת בבורסת ניו יורק. התשלום הסתכם ב-109 מיליון דולר, ומניית US Geothermal זינקה בעקבות ההודעה במסחר בוול סטריט.

גזית היא יועצת בתחום המיזוגים והרכישות, המשמשת כדירקטורית בפנאקסיה ישראל ובחברות נוספות ושימשה כיועצת לאורמת עד לאוגוסט 2021. בעבר היא שימשה בתפקידי ניהול בקבוצת בני שטיינמץ (BSG) וכמנהלת המיזוגים והרכישות של קבוצת שיכון ובינוי.

עו"ד משה סטורגנו מנהל משרד עורכי דין בישראל. לפי אתר המשרד, הוא עוסק בליווי חברות המעוניינות להעביר את עסקיהן לזירה הבינלאומית.

מטעמו של עו"ד משה סטרוגנו נמסר: "אנחנו מצרים על התביעה שהוגשה ללא כל הוכחה מצד התביעה, ולכן אנחנו בטוחים שהתביעה תסולק בהתאם. כל ההליך היה פסול מההתחלה, והניסיון להפעיל לחץ על עו"ד משה סטרוגנו 'לזמר' הוא פסול".

מטעמה של רינת גזית נמסר: "בהליך האזרחי שהוגש בעניינה, הועלתה טענה לכאורה שהגברת גזית לא הקפידה כנדרש על הכללים הנוגעים לגילוי של מידע לא פומבי, וזאת בקשר לעסקת רכישה שטופלה על-ידה במסגרת תפקידה כראש תחום מיזוגים ורכישות באורמת. חשוב לציין כי אין כל טענה כי הגברת גזית פעלה במכוון, וודאי שלא נטען כי היא קיבלה טובות הנאה כלשהן. מעל הכול, יובהר כי לא מיוחסות לגברת גזית איזה שהן טענות פליליות מכל סוג. בניגוד לנטען בהליך המינהלי, גברת גזית פעלה כדין ובהתאם לכל הכללים, והיא משוכנעת כי כך ייקבע גם בסיום הליך הבדיקה".