לאחר פרסום העסקה: דוג'קוין, המזוהה עם מאסק, זינק ב־30%

הדוג'קוין, מטבע המם שמאסק מכנה "המטבע של העם", קפץ בעשרות אחוזים מאז ההודעה על רכישת טוויטר • "הסיבה לקפיצה במחיר היא שרבים מאמינים ששליטתו של מאסק בטוויטר תביא לכך שהמטבע ישחק תפקיד חשוב בעתיד של הרשת החברתית", מסביר אסף אלמליח, אנליסט קריפטו־פיננסי בכיר בבית ההשקעות Proxibit

מטבעות דוג'קוין / צילום: Shutterstock, Jiri Hera
מטבעות דוג'קוין / צילום: Shutterstock, Jiri Hera

הידיעה על כך שאילון מאסק רוכש את טוויטר הובילה, בין היתר, גם לעליות במטבע הקריפטו שהפך למזוהה עם מאסק - הדוג'קוין. לאחר שנודע על קיום העסקה הגיב המטבע בעלייה של יותר מ־30%. למחרת, ביום שלישי, המטבע כבר שמר על יציבות ועד שעות אחר הצהריים עלה ב־0.3% בלבד עם שווי שוק של 21.1 מיליארד דולר.

הדוג'קוין הוא מטבע מם או "שיטקוין". כלומר, מטבע קריפטו שהונפק ב־2013 כבדיחה על מטבעות הקריפטו והסמל שלו הוא דמות של כלב. ב־2021 החל מאסק לשלב את המטבע בציוציו, מה שנתן לו רוח גבית והקפיץ אותו למעלה. מאסק כינה אותו "המטבע של העם" וציין שטסלה תאפשר תשלומים עבור מוצרים נלווים של החברה במטבע.

"הסיבה לקפיצה במחיר היא שרבים מאמינים ששליטתו של מאסק בטוויטר תביא לכך שהמטבע ישחק תפקיד חשוב בעתיד של הרשת החברתית וישולב בשירותים שהיא מציעה", אומר אסף אלמליח, אנליסט קריפטו־פיננסי בכיר בבית ההשקעות Proxibit. לדבריו, "זו לא בהכרח ספקולציה. מאסק עשה את זה כבר בטסלה וייתכן שיעשה את זה גם בטוויטר".

עוד אירוע שתרם לעליית הערך במטבע היא תגובה של אילון מאסק על ציוץ של היוצר של דוג'קוין - בילי מרקוס, המכונה "Shibotahi Nakamonoto". מרקוס צייץ כי לדעתו "שלושה דברים עשויים להפוך את הדוג'קוין לבעל ערך גבוה יותר: הראשון: שעסקים יקבלו תשלום במטבע; השני: שישתמשו במטבע כדרך המקובלת לתת טיפ; והשלישי: יצירת גשר לבלוקצ'יין של איתריום שמיצב את עצמו כבית לאפליקציות לכלכלה מבוזרת ובהחלט יכול להביא המון קהל למטבע". בתגובה לדברים ענה מאסק: "הראשון בהחלט, השני נחמד שיהיה והשלישי לא נחוץ לדעתי".

לדברי אלמליח, "אנו רואים שלטעמו המטבע יכול להצליח בעצמו כ'כסף של האינטרנט' ולא דווקא צריך לנסות לחבר אותו לעולמות הכלכלה המבוזרת שקיימים באיתריום. מה שיותר חשוב מבחינת מאסק הוא שכמה שיותר אנשים ישתמשו במטבע. בכל יום שעובר, ההשפעה של מאסק על המטבע גוברת... כאן מתבקשת השאלה: עד כמה מבוזר מטבע שנשלט על ידי איש אחד?".