הסטארט-אפ הישראלי שגייס את סימון ביילס

סטארט-אפ אבטחת הסייבר אקסוניוס משתף פעולה עם האלופה האולימפית סימון ביילס בקידום מוצריו בסדרת סרטונים וכן בכנס RSA שיתקיים בחודש הבא בסן פרנסיסקו • וגם: השבחים שקיבלו חוקרים מאוניברסיטת בן גוריון מאנתוני פאוצ'י • אירועים ומינויים

סימון ביילס. יכולת התמודדות / צילום: Jedidiah Harley, Director of Photography, Ruckus Co,
סימון ביילס. יכולת התמודדות / צילום: Jedidiah Harley, Director of Photography, Ruckus Co,

הסטארט-אפ אקסוניוס (Axonius), שפיתח פלטפורמה לניהול נכסי אבטחת סייבר, משתף פעולה עם האלופה האולימפית סימון ביילס בקידום מוצריו בסדרת סרטונים וכן בכנס RSA שיתקיים בחודש הבא בסן פרנסיסקו. בחברה מסבירים כי המהלך נולד "לאור היכולות שלה להתמודד עם מצוקות ומצבים מורכבים, כפי שקורה לאנשי IT ואבטחת סייבר כחלק מעבודתם".

אלא שביילס פרשה כזכור מגמר התחרות הקבוצתית בהתעמלות מכשירים באולימפיאדת טוקיו, ומעוד מספר תחרויות אישיות, בשל חוסר יכולתה לדבריה לעמוד בלחצים מנטליים. "‎החיים מלאים באי ודאות", אומר על כך נתן בורק, סמנכ"ל השיווק של אקסוניוס. "אבל יש דבר אחד שבטוח: דברים תמיד נעשים מורכבים יותר. זה החוק השני בתרמודינמיקה, וזה נכון גם בחיינו האישיים. תמיד נתמודד עם מצוקה, אבל הדרך שבה אנו מגיבים למורכבות היא שמגדירה אותנו, ונותנת לנו את הביטחון לצמוח. סימון ביילס מייצגת זאת".

באקסוניוס ישתפו פעולה גם עם איימי ברים, אלופת תחרות הקרוספיט Wodapalooza לשנת 2022, שנולדה עם רגל אחת. החברה יצרה סדרת סרטונים שתשודר בפלטפורמת הווידאו שלה, כאשר בכל פרק תוצג ההקבלה בין האופן שביילס וברים ניצבו בפני מצוקה, התאימו את עצמן אליה ולמדו ממנה, לבין הכאוס בעולם האבטחה.

חברת אקסוניוס הוקמה ב-2017 על ידי דין זיסמן, אבידור ברטוב ועופרי שור, שהכירו בעת שירותם ביחידה 8200. היא מעסיקה 435 עובדים, בהם 140 במשרדי החברה במגדלי עזריאלי בתל אביב והשאר במשרדיה בניו יורק. סך הגיוסים של החברה עומד על 395 מיליון דולר, לפי שווי של 2.6 מיליארד דולר.

הפלטפורמה של החברה מספקת לארגונים תמונה מקיפה של מלאי נכסי הסייבר שלהם, חושפת פערי אבטחה, מאמתת ומיישמת מדיניות אבטחה. למעשה מדובר בפתרון שמפשט את המורכבות הכרוכה בהתמודדות עם מתקפות סייבר.

"במהלך הקריירה שלי התמודדתי עם מצבים מורכבים, והיכולת שלי להתגבר עליהם נטועה בתמיכה המשפחתית החזקה שקיבלתי", אומרת ביילס. "כולנו מאותגרים כיום על ידי מצוקות ברמות שונות הנובעות מהעידן הדיגיטלי, ואקסוניוס מספקת תמיכה לקהילת אבטחת הסייבר".

ברים רואה דמיון בין השתתפות בקרוספיט להדיפת האקרים, ומסבירה כי "נולדתי עם מום מולד, ופיתחתי עקב כך חוסן נפשי ונחישות להתמודד עם כל אתגר. כשאירועים בחיי הופכים לקשים ומורכבים אני מתמקדת בדברים שאני יכולה לשלוט בהם".

אזור תעשייה

מחמאות מיועץ הקורונה של ביידן

חוקרים מאוניברסיטת בן גוריון קיבלו לאחרונה שבחים מאנתוני פאוצ'י, היועץ הבכיר לממשל ארה"ב בתחום הקורונה והיועץ הרפואי הראשי של נשיא ארה"ב, עבור עבודתם במסגרת תוכנית ההתגוננות מפני המגפה של ה-NIAID, המכון הלאומי האמריקאי לאלרגיה ומחלות זיהומיות.

החוקרים ממעבדתו של פרופ' תומר הרץ הצטרפו לשתי קבוצות עבודה של המכון: קבוצה העוסקת בניתוח ודירוג הסיכון בווריאנטים שונים במהירות, וקבוצה הבוחנת את התגובה החיסונית של תאי ה-T בגוף לווריאנטים שונים של הנגיף בתנאים שונים, בעזרת כלים חישוביים והנדסיים.

קבוצה זו עסקה במגוון פרויקטים בתקופת הקורונה, וגם פיתחה שיטות של איגום בדיקות (ביצוע כמה בדיקות יחד) שהעלו משמעותית את קיבולת מערך הבדיקות לקורונה בתקופות העומס של המגפה.

"פיתוח המידע והכלים שדרושים לתגובה מהירה למגפה דרש מוסר עבודה גבוה וחוסן. עבודתכם הובילה להתקדמות אדירה, למרות שנתקלתם במכשולים שלא היו כמוהם", אמר פאוצ'י. "היא אפשרה לקהילת המחקר ובריאות הציבור להגיב לפנדמיה במהירות ויעילות יוצאת דופן. ייצרתם מידע משמעותי, שהשפיע על קבלת ההחלטות בארה"ב ובזירה הבינלאומית".

גלי וינרב

הג'וב החדש של מנכ"ל הכללית

פרופ' אהוד דודסון, שהיה מנכ"ל שירותי בריאות כללית בשנים 2018-2021, מונה ליו"ר חברת קוד פארמה (לשעבר ציון פארמה), בבעלות איש העסקים ציון עיני. דודסון שימש לאורך הקריירה שלו במספר תפקידי במפתח בשירותי בריאות כללית לפני מינויו למנכ"ל, ביניהם מנהל בית החולים מאיר ומנהל המרכז הרפואי סורוקה. פרישתו מהכללית הייתה בין היתר על רקע מתח עם ועד העובדים.

אהוד דודסון / צילום: רמי זרנגר
 אהוד דודסון / צילום: רמי זרנגר

חברת קוד פארמה, שהוקמה על ידי עיני על בסיס מחקרים של פרופ' אברהם לויטר מהאוניברסיטה העברית, עלתה לכותרות זמן קצר אחרי שהוקמה ב-2016, כשהצהירה על פיתוח תרופה חדשה לסרטן ואיידס. הכותרות נסובו סביב טיפול חמלה - ניסוי בחולה יחיד שערכה החברה באותה התרופה. ב-2017 החברה הודיעה על קבלת השקעה משמעותית ממכון המחקר לביולוגיה בשנזן, סין, אולם היום היא אומרת כי ההשקעה לא יצאה בסופו של דבר לפועל, בשל חילוקי דעות בין הצדדים על תנאיה.

מאז בחרה החברה במסלול יוצא דופן יחסית לפיתוח תרופות. בתחילת הדרך היא לא ערכה ניסויים מול ה-FDA, מנהל המזון והתרופות האמריקאי, או גוף רגולטורי מקביל, אלא ביצעה מספר טיפולי חמלה במדינות אפריקה, ובעקבות זאת נכנסה להסכמי שיווק התרופה שלה לאיידס באפריקה, אם כי הסכמים אלה עוד לא מומשו. רק לאחר מכן נכנסה לניסויים קליניים בתרופה, המתקיימים כעת. במסגרת הניסויים בתרופה לאיידס, היא הראתה פוטנציאל גם לטיפול בקורונה, ונבחנת גם למטרה זו.

מנכ"ל החברה, עיני, היה בעבר בין המתמודדים על חברת ארקיע. עובדי החברה התנגדו, לאחר שהתגלה כי הוא הואשם בעבר בעבירות מס בהולנד, כשהיה בן 19. בסופו של דבר לא הוגש נגדו כתב אישום. לפני שנה הוכתר בגיל 38 כאלוף באיגרוף תאילנדי.

"מדובר בחברת תרופות מאוד חדשנית, שבאה לתת תשובה לבעיות שמטרידות את האנושות כולה", אומר פרופ' דודסון. "התרופות של קוד פארמה מיועדות לתת פתרון לשפעת, קורונה, איידס ועוד וירוסים שונים. בשנים האחרונות העולם חשב שבעיות המאה ה-21 הן כבר לא הזיהומים, אלא מחלות הקשורות להזדקנות. אך הקורונה סטרה על פנינו והסבירה שהמציאות איננה כזו. אנחנו בעיצומם של מחקרים קליניים".

גלי וינרב

חדשות טובות

משקפיים לשורדי השואה. מיזם "משקפיים ורודות", המסייע לשורדי שואה מול מערכת הבריאות הציבורית ישתף פעולה עם אופטימקס וסגם, שיעניקו לשורדים משקפי ראייה אופטיות ללא עלות - כולל בדיקת עיניים, התאמת מסגרת ומשלוח הביתה.

גאל קימרשלק מייסדת ומנהלת משקפיים ורודות ואלדד רוטמן מייסד אופטימקס / צילום: יח''צ
 גאל קימרשלק מייסדת ומנהלת משקפיים ורודות ואלדד רוטמן מייסד אופטימקס / צילום: יח''צ

העלאת המודעות לעוני של ניצולי השואה. פייסבוק ישראל (Meta) וארגון לתת יזמו את פרויקט "מעלים זיכרון": שורת אמנים ומשפיענים מפרסמים את שיחותיהם עם ניצולי שואה, במטרה להעלות את המודעות לעוני שבו הם חיים, ולגייס עבורם תרומות. לפרויקט יצטרפו גם עשרות קהילות פייסבוק.