"קודם תגידו כן, אחר כך תתמודדו": הדור הבא של המנהלות

פרויקט "מדברות" של המחלקה המסחרית בגלובס, מפגיש בין מנהלות ובכירות בתעשיות שונות ובקהילה העסקית בישראל עם נשים בתחילת דרכן, הזקוקות לייעוץ והכוונה • וגם: המיזם החדש של רכלבסקי, עם הפסיכולוג בגינה, מצנח הזהב, וחדשות טובות • אירועים ומינויים

לימור שאקו, הגר בן עזרא, חנה רדו וד''ר אפרת ליאני / צילום: כדיה לוי
לימור שאקו, הגר בן עזרא, חנה רדו וד''ר אפרת ליאני / צילום: כדיה לוי

שיעור הנשים בשכבת ההנהלה הבכירה של ארגונים רבים הוא עדיין נמוך, ואחת הדרכים לתקן את המצב הלא שוויוני הזה היא באמצעות מפגשים בין נשים צעירות למנהלות שכבר "עשו את זה" ויכולות לעורר השראה ולחלוק תובנות.

פרויקט "מדברות" של המחלקה המסחרית בגלובס, מפגיש בין מנהלות ובכירות בתעשיות שונות ובקהילה העסקית בישראל עם נשים בתחילת דרכן, הזקוקות לייעוץ והכוונה. במפגשים של אחת על אחת נפתח הצוהר ללמידה, פיתוח והצפת שאלות וחששות.

אירוע השיא של הפרויקט התקיים במשרדי חברת פלייטיקה - שכמה מנהלות בכירות שלה לקחו בו חלק - במתכונת speed dating, במטרה למקסם את החוויה האישית והלימודית.

במפגש דיברה היזמית העסקית והחברתית חנה רדו, שהיא גם יו"ר ומייסדת סופרסונס וקבוצת תשעשרה, על הצורך של נשים לייצר מציאות עבור עצמן, למרות החשש שלעיתים מלווה אותן במסלול הקריירה. "קודם תגידו כן, אחר כך תתמודדו עם הכן", הציעה רדו למשתתפות.

אשת ההייטק ד"ר אפרת ליאני, שהיא מומחית בעולם העבודה החדש ומיוזמות הפרויקט השנה, שיתפה בדרך האישית שלה - בגיל 33 הייתה חברת הנהלה במייקרוסופט ישראל, אישה יחידה סביב שולחן ההנהלה. המטרה, לדבריה, היא "להשיג ייצוג שווה, כמו בסביבה העסקית שלנו". ליאני, שכתבה את הספר נוכחות.משפיעות.מובילות, המאגד 111 מנהלות, הסבירה כי סיפורים אישיים מעוררים השראה משמעותית, המייצרת קהילת נשים תומכת ומשפיעה.

גילוי מלא: האירוע של המחלקה המסחרית בגלובס נערך בשיתוף פלייטיקה, שטראוס, ויסוצקי, סופרסונס, ישראכרט, IBI בית השקעות וניופאן.

אזור התעשייה

המיזם החדש של רכלבסקי

הממונה על השכר באוצר לשעבר, יובל רכלבסקי (כיהן בתפקיד בשנים 2005-1999), מקים את "המרכז הישראלי לשכר" בשיתוף החברות פילת וצבירן, לקראת כניסתו לתוקף של התיקון לחוק שכר שווה לגברים ונשים, שהחל מיוני הקרוב יחייב חברות לדווח על פערי שכר בין שני המינים. החוק יחול על חברות שבהן מועסקים 518 עובדים ומעלה.
המרכז יסייע לחברות להתמודד עם החוק החדש באמצעות ליווי וייעוץ טרם ולאחר הגשת דוחותיהן בנושא, וישאף למיצוב סטנדרט אחיד לדוחות - שיאפשר קבלת תמונת מצב מהימנה, וטיפול יסודי בפערי השכר.

יובל רכלבסקי / צילום: איל יצהר
 יובל רכלבסקי / צילום: איל יצהר

בשנים האחרונות מכהן רכלבסקי, 71, כיועץ עסקי לחברות שונות. "כ-300 חברות ישראליות חזקות במשק צפויות להיות מושפעות מהחוק החדש", הוא אומר, "אך אין לי ספק שבשנתיים הקרובות, החוק שנועד לקדם שוויון ולמנוע אפליה בין המינים בכל הנוגע לשכר והטבות נוספות ייושם על תאגידים וחברות נוספות. מדובר במהפכה, ובנקודת ציון היסטורית לצמצום פערים מגדריים".

עם הפסיכולוג בגינה

יוזמה חדשה של המכללה האקדמית תל אביב-יפו, בשיתוף עמותת "נירים", תנגיש שירותי פסיכולוג ללא עלות פעם בשבוע עבור הקהל הרחב. הפרויקט, תחת השם "נירים בגינה", יתקיים בימי רביעי אחר הצהריים, בגינה הציבורית שצמודה לכניסה למכללה.

העמותה מעניקה סיוע לבני נוער בסיכון גבוה שנשרו או נמצאים בסכנת נשירה ממסגרות החינוך. בני הנוער ומשפחותיהם יוכלו להגיע למתחם ולקבל שירותי תמיכה וייעוץ מפסיכולוגים בכירים מהחוג האקדמי בבית הספר למדעי ההתנהגות שבמכללה. את הפרויקט מובילים פרופ' גיל גולדצויג וד"ר קרן הנץ גמליאל מטעם המכללה, והפסיכולוגית הקלינית של עמותת נירים, תמי חושי הדר.

מצנח הזהב

שני גינת מונתה לסמנכ"לית משאבי אנוש ישראל בחברת אבטחת המידע והסייבר סנטינל וואן.

דנה לוין מונתה למנכ"לית איפישיאנט, המפתחת בשר דגים מתורבת.

מנכ"ל איגוד מהנדסי ערים גיא דוננפלד מונה למהנדס העיר דימונה.

אורי גורן מונה למנהל השיווק וחווית הלקוח בחברת הדיאגנוסטיקה הרפואית נובמד.

לירון גבע מונתה לסמנכ"לית השיווק של איטרניטי, ניב אליהו יכהן כסמנכ"ל מוצר.

מיגל טולדנו, 32, מונה למנהל לקוחות אנטרפרייז בהיטאצ'י ונטרה ישראל.

ירון ברטוב מונה לסמנכ"ל הכספים של Torq, המפתחת פלטפורמת אוטומציה ללא קוד לצוותי אבטחת מידע.

חדשות טובות

ארגון ויצו גייס כחצי מיליון שקל מתורמי הארגון בחו"ל לטובת קליטת פליטים צעירים מאוקראינה בכפרי נוער בישראל, הכוללת הצטיידות אישית לצד תמיכה פסיכולוגית.

עד כה נקלטו כ-40 בני נוער בויצו נהלל ו-ויצו בהדסים, ו-10 נוספים צפויים להיקלט בויצו נחלת יהודה. הם מצטרפים ל-68 ילדים אוקראינים שכבר שוהים בכפרי הנוער של ויצו במסגרת תוכנית "נעלה".