אמזון פרסמה דוחות והורידה תחזיות: המניה יורדת בכ-10% במסחר המאוחר

ענקית הסחר המקוון דיווחה על הפסד ענק של 7.6 מיליארד דולר בשל ההשקעה ביצרנית הרכב החשמלי ריביאן • סיכמה את הרבעון עם הפסד של 7.56 דולר למניה, כאשר בשוק ציפו לרווח • ההכנסות עמדו בציפיות • אמזון סיפקה תחזית הכנסות מאכזבת של 116-121 מיליארד דולר ברבעון הנוכחי, כאשר בשוק ההערכות היו ל-125 מיליארד דולר

חבילות של אמזון / צילום: Shutterstock, Julie Clopper
חבילות של אמזון / צילום: Shutterstock, Julie Clopper

ענקית הקמעונאות אמזון  פרסמה את הדוחות לרבעון הראשון של השנה והמניה נופלת בכ-9% במסחר המאוחר. החברה דיווחה על הפסד גדול של 7.56 דולר למניה (כשהציפיות היו לרווח של 8.36 דולר). ההכנסות עמדו על 116.44 מיליארד דולר, בטווח התחזיות.

החברה רשמה הפסד ענק של 7.6 מיליארד דולר על ההשקעה ביצרנית הרכב החשמלי ריביאן, שאיבדה מעל לחצי מערכה בהלך הרבעון. סך ההפסד הרבעוני של אמזון הסתכם ב-3.8 מיליארד דולר. ברבעון שעבר, נזכיר, אמזון רשמה רווח חריג של 11.8 מיליארד דולר בעקבות השקעתה בריביאן.

החברה סיפקה תחזית הכנסות של 116-121 מיליארד דולר ברבעון השני, כאשר בשוק ההערכות עמדו עד כה על 125 מיליארד. בשורת הרווח התפעולי לחברה תחזית בטווח רחב שנע בין הפסד תפעולי של 1 מיליארד דולר לרווח תפעולי של 3 מיליארד, בהשוואה לרווח של 7.7 מיליארד דולר ברבעון השני של 2021.

הכנסות שירותי הענן הסתכמו ב-18.44 מיליארד דולר (מעל התחזית שהייתה 18.27 מיליארד) והכנסות הפרסום נפלו מהתחזיות ועמדו על 7.88 מיליארד, כשבשוק העריכו שיעמדו על 8.17 מיליארד.

בסך הכל ההכנסות של אמזון גדלו ב-7% במהלך הרבעון הראשון - הקצב האיטי ביותר מאז 2001 ורבעון שני ברציפות שבו היא מציגה צמיחה חד-ספרתית.

"המגפה והמלחמה באוקראינה הביאו עמם צמיחה ואתגרים יוצאי דופן", אמר מנכ"ל אמזון אנדי ג'סי בהצהרה במקביל לדוחות. "זה עשוי להימשך זמן מה, במיוחד כאשר אנו עובדים דרך לחצים אינפלציוניים מתמשכים ושיבושים בשרשרת האספקה, אך אנו רואים התקדמות מעודדת במספר מימדים של חווית לקוח, כולל מהירות האספקה, כאשר אנו מתקרבים כעת לרמות שלא נראו מאז החודשים שקדמו למגפה בתחילת 2020", סיכם.

הצמיחה של ימי הקורונה בתחום המסחר המקוון בהאטה

לפני פרסום הדוחות אנליסטים צפו כי הרבעון הראשון של אמזון יהיה מהחלשים של החברה מזה שנים. הצפי לפי מדגם אנליסטים של FactSet היה כי אמזון תרשום הכנסות של 116.5 מיליארד דולר, צמיחה צנועה של 7.4% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. לשם השוואה ברבעון הראשון של 2021 צמחה אמזון ב-44% לעומת שנה קודמת. ברמת ההכנסות אמזון פספסה את תחזית מדגם האנליסטים בשלושת הרבעונים האחרונים. את הרבעון הקודם, הרביעי של 2021, סיימה אמזון עם הכנסות של 137.4 מיליארד דולר.

הצפי מבחינת הרווח הנקי למניה של אמזון ברבעון היה 8.36 דולר לפי מדגם האנליסטים של FactSet, ירידה בהשוואה לרווח של 15.79 דולר למניה ברבעון המקביל אשתקד. ברמת הרווח, בשישה משבעה הרבעונים האחרונים אמזון ניפצה את תחזית האנליסטים של FactSet.

הפעילות העסקית של אמזון מתחלקת לשלושה תחומים עיקריים: מסחר מקוון, התחום המקורי של החברה, שהיווה 70% מכלל ההכנסות החברה ברבעון הרביעי של 2021; שירותי ענן (AWS) ופרסום ומנויים, שהיוו 13% מההכנסות כל אחד נכון לרבעון הקודם.

הצמיחה המסחררת במסחר המקוון של ימי הקורונה האטה, מה שהשפיע על תוצאות אמזון לאורך 2021 וימשיך להשפיע על הדוחות ב-2022. גם האינפלציה הגבוהה בארה"ב יכולה להשפיע על הקטנת הצריכה, אף שאינפלציה זאת גם מאפשרת לאמזון לשמור על מחירים גבוהים.

פעילות המסחר המקוון של אמזון סובלת גם מעלויות מתייקרות על שינוע ושכר עובדים. בחודש שעבר הצליחו עובדי מחסן ראשונים של אמזון ממחסן בסטייטן איילנד להתאגד, מה שיכול להוביל להתאגדויות נוספות - משהו שאמזון ניסתה והצליחה למנוע במשך שנים. כדי לחפות על העלויות המתייקרות, העלתה אמזון לפני מספר חודשים את מחיר מנוי פריים מ-119 ל-139 דולר לשנה והחודש הודיעה על הוספת עמלה של 5% על מוכרים חיצוניים באתר כדי לחפות על האינפלציה והתייקרות הדלק.

שני התחומים שאמורים לחפות על ההאטה בהכנסות המסחר המקוון בימי הפוסט-קורונה הם פרסום, תחום שעל תוצאותיו דיווחה אמזון לראשונה בנפרד ברבעון הקודם והראה אז צמיחה של 32%; ושירותי ענן, מנוע הצמיחה והרווחיות של אמזון, שהכנסותיו צמחו ב-40% ברבעון הקודם.