שופרסל מתרחבת גם בנון-פוד: רוכשת את קבוצת חנויות הסטוק דן דיל

החברה הודיעה כי חתמה על הסכם לרכישת קבוצת דן דיל, המפעילה עשרה סניפי סטוק בישראל ואתר אונליין למכירה של מוצרי נון-פוד • בנוסף, רכשה את פעילותה של דן אס, חברת היבוא הסיטונאית של הקבוצה • היקף העסקה הסופי לא ידוע בשלב זה ומותנה בביצועי דן דיל בשנים הקרובות

מימין: רן גוטפריד, יו''ר דירקטוריון שופרסל ודן אסטרוג מייסד דן דיל / צילום: חן גלילי - יח''צ
מימין: רן גוטפריד, יו''ר דירקטוריון שופרסל ודן אסטרוג מייסד דן דיל / צילום: חן גלילי - יח''צ

קבוצת שופרסל  ממשיכה להתרחב לתחומי קמעונאות שאינם בענף המזון: החברה הודיעה כי חתמה על הסכם לרכישת קבוצת דן דיל, המפעילה עשרה סניפי סטוק בישראל ואתר אונליין למכירה של מוצרי נון-פוד. בנוסף, רכשה את פעילותה של דן אס, חברת היבוא הסיטונאית של הקבוצה.

ההסכם כפוף לאישורים שונים ובכלל זה לאישור הממונה על התחרות. הרשת תמשיך נכון לעכשיו בפעילותה בסניפים הקיימים.

התשלום הראשון עבור העסקה הוא כ-109 מיליון שקל (לרכישת 100% מהחברה), והתשלום השני ישולם בסוף שנת 2026 ומותנה בביצועי החברה. הסכום המקסימלי עשוי להגיע עד ל-350 מיליון שקל. אם וככל שסך התמורה במצטבר יעלה על 350 מיליון שקל, שופרסל תהיה זכאית לשלם את ההפרש שבין 350 מיליון שקל כאמור לבין התמורה, כולו או חלקו, במניות החברה.

בדיווח שמסרה שופרסל לבורסה צוין כי מחזור ההכנסות של קבוצת דן דיל עומד על סך כ-129 מיליון שקל, והרווח התפעולי הסתכם לסך של כ-21 מיליון שקל. עוד צוין כי בכוונת החברה לממן את הרכישה ממקורותיה העצמאיים. עוד בדוחותיה הכספיים לשנת 2021 דיווחה שופרסל על משא-ומתן לרכישת הרשת. 

קבוצת דן דיל, שבבעלות האחים ממשפחת אסטרוג, נוסדה על-ידי אבי המשפחה והאחים בשנת 1994 ועוסקת בתחום חנויות הסטוק באמצעות הפעלת עשרה סניפים בישראל (בשטח של כ-9,000 מ"ר ברוטו ומרכז לוגיסטי בשטח של כ-8,000 מ"ר), וכן באמצעות דן אס, בפעילות סיטונאית ובכלל זאת בפיתוח ויבוא של מוצרי דיסקאונט בתחום מוצרי נון-פוד וכן בהפעלת אתר אונליין למכירה של מוצרים בשוק הסטוק בישראל. ארבעת המייסדים של הקבוצה ימשיכו בתפקידיהם הניהוליים בקבוצה.

הקבוצה מעסיקה כ-260 עובדים בסניפים ובמרכז הלוגיסטי ומוכרת מוצרי יצירה ואמנות, כלי כתיבה, צעצועים, כלי מטבח ועיצוב הבית, מוצרי ניקיון ופארם, טקסטיל, מוצרי ספורט ועוד. 

לרשת דן דיל יש עשרה סניפים ברחבי הארץ, בנס ציונה, בקריית חיים, בפרדס חנה, ברמת גן, בפתח תקווה, בעכו, בעפולה, ביבנה, בבאר שבע ובתל אביב. 

מקבוצת שופרסל נמסר: "רכישת פעילות דן דיל מהווה צעד חשוב נוסף ביישום האסטרטגיה של שופרסל להרחיב את פעילותה בתחומים שאינם בענף המזון. אנו פועלים כל העת לבחינת שיתופי-פעולה ומנועי צמיחה חדשים, תוך חיזוק פעילות הליבה של הקבוצה ושיפור הצעת הערך ללקוחותינו".

את שופרסל ייצגו בעסקה עורכי הדין דורון סגל ונמרוד ברש ממשרד גולדפרב-זליגמן ושות' ופירמת רואי החשבון EY. את דן דיל ייצגו עורכי הדין שאול חיון ודבי ברנסון ממשרד מיתר וכן רוסאריו קפיטל ששימשה כיועצת פיננסית.