אילון מאסק מתכנן: טוויטר כבר לא תהיה חינמית לכולם

מאסק, שבקרוב עשוי להיות הבעלים של טוויטר, צייץ כי בקרוב עסקים וממשלות אולי ישלמו "עלות קטנה" כדי להשתמש בטוויטר - אך משתמשים רגילים ימשיכו להשתמש בה בחינם

אילון מאסק / צילום: Associated Press, Ringo H.W
אילון מאסק / צילום: Associated Press, Ringo H.W

 

מנכ"ל טסלה ו-SpaceX, אילון מאסק, ובקרוב עשוי להיות גם הבעלים של הרשת החברתית טוויטר, צייץ כי בקרוב עסקים וממשלות עלולים לשלם "עלות קטנה" בקרוב כדי להשתמש בטוויטר. על פי ציוץ נוסף, מאסק טען כי הרשת החברתית תמשיך להיות חינמית עבור משתמשים רגילים.

נכון לעכשיו אין הרבה פרטים בדיוק כפי שאנחנו מכירים את מאסק - משמע הוא מצייץ את מחשבותיו ואת תכנוניו העתידיים ובלי לחשוף שום פרטים. לא ברור כמה כסף מאסק ירצה לגבות מעסקים וממשלות והאם אגונים ועיתונאים יהיו פטורים מעמלות שיוטלו ברשת החברתית.

טוויטר לא הגיבה לדיווחים ברחבי העולם. אפשר להניח שזו הדרך הראשונה של מאסק להפוך את טוויטר לרווחית יותר. הביקורת המרכזית של הדירקטוריון לאורך השנים על המנכ"לים השונים היא שהחברה לא מנצלת אפיקי מוניטיזציה קיימים, בעוד שהמתחרות שלה עושות זאת.

טוויטר כבר מפעילה שירות מנויים בתשלום בארה"ב, קנדה, אוסטרליה וניו זילנד, בשם Twitter Blue, בעלות של 2.99 דולר לחודש. המודל הזה מאפשר למשתמשים גישה לתכונות שאין לאחרים כמו סימניות וביטול ציוצים. מאסק אמר שהוא מעוניין להוזיל את המחיר ולבצע שינויים בשירות.

באחרונה, טוויטר ומאסק חתמו על הסכם במסגרתו עשיר העולם ירכוש את הרשת החברתית תמורת 44 מיליארד דולר, אז יהפוך אותה לחברה פרטית. חשוב להזכיר כי העסקה עדיין לא הושלמה סופית, והיא עדיין צריכה לעבור אישור בעלי המניות ורגולטורים. עם זאת, לפי דיווח ב-WSJ, אנשים המכירים את הפרטים חושפים כי מאסק אמר למשקיעים שהוא עשוי להחליט להשיב את טוויטר ולהנפיקה תוך שלוש שנים בלבד.