סטארט-אפ ניטור השבבים של מייסדי מלאנוקס גייס עוד 45 מיליון דולר

פרוטאנטקס גייסה כמעט 200 מיליון דולר מאז ההקמה ב-2017 • הסטארט-אפ מפתח טכנולוגיה המנטרת את הבריאות וזמן החיים של שבבים ומאותתת מתי צריך להחליף אותו או להוריד ממנו לחץ

הנהלת פרוטאנטקס / צילום: שרון בוכבינדר
הנהלת פרוטאנטקס / צילום: שרון בוכבינדר

הסטארט-אפ פרוטאנטקס (proteanTecs), שעוסק בניטור שבבים במערכות אלקטרוניות, הודיע היום (ג') על גיוס 45 מיליון דולר נוספים. הגיוס הגיע כולו מקרן Addition הניו יורקית שייסד ומוביל לי פיקסל, שותף לשעבר בטייגר גלובל. הסבב הנוכחי מהווה השלמה שנייה לסבב C של פרוטאנטקס ובסך הכל מאז הקמתו ב-2017 גייס הסטארט-אפ כמעט 200 מיליון דולר.

פרוטאנטקס הוקמה על ידי שלושה ממייסדי מלאנוקס, שהייתה אחת מספינות הדגל של ההייטק הישראלי במשך שנים בטרם נמכרה ב-6.9 מיליארד דולר לאנבידיה. השלושה הם שי כהן (מנכ"ל), אוולין לנדמן (סמנכ"לית טכנולוגיות) ורוני אשורי (סמנכ"ל תפעול). לשלושה חברו בהמשך יהל דוד, יובל בונן ואייל פיינה, שגם הם מוגדרים בתור חלק מצוות המייסדים. לנדמן התראיינה לאחרונה למוסף G של גלובס.

הטכנולוגיה של פרוטאנטקס מבוססת על ניטור שוטף של פעולת השבבים בתוך מערכות אלקטרוניות באמצעות מערך חיישנים המודדים טמפרטורה, זמני השהייה, זרם חשמלי ועוד. הטכנולוגיה הזו יכולה להיות מוצבת בתוך שבבים מסוגים שונים כמו שבבים לדאטה סנטר (השוק העיקרי של פרוטאנטקס), מכוניות (לדוגמה בשבב מכ"ם לרכב), תעופה ואפילו במכשירי מובייל.

הטכנולוגיה אמורה לספק מידע על זמן החיים של השבב ולאותת מתי צריך להחליף אותו, להוריד ממנו לחץ ואיך לשפר את התפקוד שלו. כל זה אמור להבטיח פחות נפילות בחוות שרתים או פחות תקלות ברכב. הטכנולוגיה של פרוטאנטקס מספקת מידע משלב ייצור השבב, דרך הטמעתו במוצרים של חברות כמו HP ודל ועד לעבודתו בתוך חוות שרתים של ספקיות ענן, כאשר כל הצדדים בדרך משלמים לפרוטאנטקס על המידע המופק מהשבבים

החברה מעסיקה כיום 180 עובדים גלובלית, כ-100 מהם בישראל, כאשר המטה שלה נמצא בחיפה. לדברי כהן, לחברה יש עשרות לקוחות אך הוא אינו מספק מידע על הכנסותיה.

בראיון למוסף G ציינה לנדמן שתי מתחרות של פרוטאנטקס, שתיהן חברות ענק שנכנסו לתחום המכונה לעיתים "ניהול חיי הסיליקון": סינופסיס, שנסחרת לפי שווי 40 מיליארד דולר וביצעה שורת רכישות בתחום, וחברת מנטור שנרכשה על ידי סימנס והפכה לחברה-בת שלה. עם זאת, כהן מסייג את הדברים ואומר כי "אנחנו עדיין לא נפגשים איתם בתחרות על לקוחות".

ובכל זאת, איזה התנגדויות אתם מקבלים מלקוחות?
כהן: "חלק מההתנגדויות נובעות משמרנות, כאשר הלקוחות מעדיפים להישאר עם יכולות הניטור שיש להם היום גם אם הן לא מספיק טובות. עבור חברות השבבים זה לא תמיד הנושא המרכזי . אבל אני חושב שבשנה וחצי האחרונות גם חברות ענק כמו מיקרוסופט, אמזון, גוגל ואחרות מתחילות להבין את התחום".