למי פונה שלט החוצות החדש של נתניהו ופוטין?

וגם: הבכיר מפולקסווגן שהגיע ל-ARBE, ממציא הסגווי מגיע לנוסטרומו וקצת חדשות טובות • אירועים ומינויים

קמפיין נתניהו ופוטין. 15 שלטי חוצות המבוססים על קמפיין עבר של הליכוד / צילום: תמונה פרטית
קמפיין נתניהו ופוטין. 15 שלטי חוצות המבוססים על קמפיין עבר של הליכוד / צילום: תמונה פרטית

המשבר הפוליטי וההערכה כי ימיה של קואליציית בנט קצרים נותנים את אותותיהם: קמפיין פוליטי חדש שעלה לאוויר מנסה לשנות דפוסי הצבעה של מצביעים המזוהים עם ראש האופוזיציה בנימין נתניהו, ולגרום לכך שיצביעו אחרת.

מדובר בקמפיין שילוט חוצות שבו נראה נתניהו לוחץ את ידו של נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, בצירוף הסלוגן "אמור לי מי הם חבריך". למעשה, מדובר בטייק אוף לקמפיין שהליכוד העלה בעבר, כשניסה לצייר את נתניהו כמי שקשריו עם מנהיגים בינלאומיים מציבים אותו גבוה ביחס למנהיגים מקומיים אחרים - השלט המקורי נשא את הסיסמה "נתניהו ליגה אחרת". אלא שמאז הפלישה הרוסית לאוקראינה בפברואר האחרון הפך פוטין - שמלכתחילה נחשב למנהיג שנוי במחלוקת - למי שנחשב בעיני רבים ברחבי העולם כרודן אכזר ושנוא.

לכאורה, הפנייה על גבי שילוט חוצות (כ-15 שלטים) מרמזת על פנייה לקהל הרחב, אך נראה כי בעיתוי הנוכחי, ודווקא עם דמותו של פוטין, הקריצה היא בעיקר לקהל הרוסי שנחשב במשך שנים כמצביע ימין מובהק. מדובר בקהל מצביעים שנחשב משמעותי בבחירות, והנחת הבסיס היא כי רובו רוכש טינה עמוקה לפוטין.

בישראל קיים ויכוח האם וכיצד צריכה ישראל להגיב תקשורתית בקשר למלחמה המתחוללת באוקראינה, אבל אין חולק על מי אחראי למלחמה, מי בתפקיד הטוב ומי בתפקיד הרע. הסלוגן בשלט (שההמשך שלו הוא כידוע "ואומר לך מי אתה"), פורט בדיוק על המיתר הזה.

הבכיר מפולקסווגן שהגיע ל-ARBE

חברת האוטו-טק הישראלית ARBE, שמפתחת פתרונות רדאר-על-צ'יפ עבור מערכות בטיחות מתקדמות לרכב ועבור נהיגה אוטונומית, מצרפת למועצת המנהלים שלה את אלכס היצינגר, לשעבר סגן נשיא חטיבת הרכב האוטונומי של קבוצת פולקסווגן. היצינגר אף היה האחראי מטעם פולקסווגן על שיתוף הפעולה עם מובילאיי בתחום הרכב האוטונומי, ושימש היצנגר כחבר מועצת המנהלים של חטיבת הרכב המסחרי בקבוצה הגרמנית.

אלכסנדר היצינגר / צילום: יח''צ
 אלכסנדר היצינגר / צילום: יח''צ

ARBE, שנוסדה בסוף 2015 על ידי קובי מרנקו, ד"ר נועם ארקינד ועוז פיקסמן, הציגה לאחרונה את התצורה המוכנה לייצור של סט הצ'יפים שלה, שמתאפיין בין השאר ביכולת לזהות הולכי רגל וכלי רכב דו גלגליים בטווח של 350 מטר, ויכולת לזהות כלי רכב בטווח של עד 800 מטר.

הצ'יפים מותאמים מראש לדרישות של תעשיית הרכב, והם עתידים להיות משולבים כגיבוי למערכות מתקדמות לתמיכה בנהיגה (ADAS) בכלי רכב פרטיים ומסחריים מייצור המוני, ובכלי רכב אוטונומיים. החברה נסחרת כיום בנאסד"ק, על פי שווי שוק של כ-410 מיליון דולר.

ממציא הסגווי מגיע לנוסטרומו

חברת נוסטרומו, שפיתחה מערכת מתקדמת לאגירת אנרגיה, מינתה את ממציא הסגווי (Segway), דין קיימן, כחבר הראשון בוועדה המייעצת שלה. קיימן, מדען וחוקר, צפוי לסייע לחברה בקידום הטכנולוגיה שפיתחה בשוק האמריקאי. המינוי נעשה כחלק מהקמתה של ועדה מייעצת, שעתידה לכלול מובילי דעה בתחומי האנרגיה, הקיימות והחדשנות הטכנולוגית.

דין קיימן / צילום: יח''צ
 דין קיימן / צילום: יח''צ

קיימן, הבעלים של מכון המחקר והפיתוח Deka המעסיק כ-400 מהנדסים, חתום על מספר המצאות פורצות דרך, וביניהן גם הדיאליזה הניידת ופרוטזות אלקטרו-מכאניות מתקדמות לקטועי גפיים. הוא אמור לסייע לנוסטרומו, שנוסדה ב-2017 על ידי ירון בן נון, בפעילות מול הרגולטורים בארה"ב, בשיפור מעמדה של החברה בשוק הבינלאומי, ביצירת קשרים ושיתופי פעולה אסטרטגיים ועסקיים, בגיוס משקיעים ועוד.

"הטכנולוגיה שפיתחנו נוסטרומו מוכחת ובשלה", אומר בן נון. "היום יותר מתמיד אנחנו מאמינים שהגיע הזמן שטכנולוגיות נקיות לאגירת אנרגיה יתפסו את מקומן של הטכנולוגיות האלקטרו-כימיות, שהשלכותיהן הסביבתיות קשות. יש ממציאים ספורים שקנו להם פרסום ומעמד כמו קיימן, והוא שותף מלא לרעיון שניתן להילחם בשינויי האקלים באמצעות טכנולוגיה, הנדסה וכושר המצאה".

בין המשקיעים הבולטים בנוסטרומו נמנים חברת הביטוח מגדל (משקיע עוגן), חברת הסחר במוצרי אנרגיה Freepoint, קבוצת תעבורה, קובי ריכטר, רמי אונגר, טרהלייט (לשעבר מנורה אנרגיה), מאיו שטוק (יו"ר אקסלון, חברת האנרגיה הגדולה בארה"ב) ומשפחת בן נון.

חדשות טובות

ארגון אלמנות ויתומי צה"ל יוצא בקמפיין להשבת המוקד הציבורי למשפחות השכולות במשך כל השנה. אות הפתיחה של הקמפיין, שנהגה על ידי חברת ייעוץ התקשורת והאסטרטגיה בן חורין אלכסנדרוביץ', הוא כ-200 שלטי אוטובוסים שתרם משרד המדיה Go media one, אשר עליהם נכתב: "תזכור, עבורך יום הזיכרון הסתיים, לנו נותרו עוד 364".