עם רוח גבית חזקה מעליית מחירי הסחורות: קפיצה ברווחי איי.סי.אל ברבעון

בשורה העליונה רשמה החברה עלייה של 67% במכירות לעומת הרבעון המקביל אשתקד, לרמה של כ-2.52 מיליארד דולר • הרווח התפעולי הסתכם ב-902 מיליון דולר, עלייה של 388% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד

רביב צולר / צילום: נטלי כהן-קדוש
רביב צולר / צילום: נטלי כהן-קדוש

עם רוח גבית חזקה מעליית מחירי הסחורות בעולם, חברת הדשנים והמינרלים איי.סי.אל, הנמצאת בשליטת החברה לישראל של  עידן עופר, הציגה היום (ד') תוצאות חזקות לרבעון הראשון של 2022.

בשורה העליונה רשמה החברה עלייה של 67% במכירות לעומת הרבעון המקביל אשתקד, לרמה של כ-2.52 מיליארד דולר. הרווח התפעולי הסתכם ב-902 מיליון דולר, עלייה של 388% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, והרווח הנקי קפץ ב-368% לרמה של 632 מיליון דולר.

ה-EBITDA המתואם הסתכם בכמיליארד דולר, עלייה של 232% בהשוואה ל-302 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

הביצועים החזקים של החברה נתמכו מעלייה בביקוש למוצרי החברה ומחירים גבוהים יותר במרבית השווקים, על אף עלויות גבוהות יותר של חומרי גלם וקשיים בשרשרת האספקה.

"איי.סי.אל הציגה תוצאות שיא, על אף אי-הוודאות הגלובלית, ומינפה את גמישותה ופעילותה המגוונת לנוכח האתגרים הנמשכים בשרשרת האספקה. פעם נוספת, כל פעילויות המוצרים המיוחדים של החברה רשמו שיאים חדשים בתוצאות הרבעוניות, כאשר ארבעת החטיבות העסקיות שלנו תרמו לצמיחה המשמעותית", מסר רביב צולר, נשיא ומנכ"ל איי.סי.אל.

"המשכנו להתמקד בייצור ארוך טווח של תזרימי מזומנים באמצעות חדשנות בפעילות המוצרים המיוחדים שלנו ובאמצעות המשך התייעלות. השיבושים שנגרמו עקב מגפת הקורונה, הסנקציות והשפעות הפלישה הרוסית לאוקראינה, השפיעו באופן קיצוני על המגמות בשווקים ועשויים להמשיך ולהשפיע משמעותית על שווקי החקלאות, המזון והתעשייה הגלובליים בטווח הקרוב. נמשיך באופטימיזציה של יחסינו עם לקוחותינו וספקינו, על מנת לנווט דרך אתגרי שרשרת האספקה הגלובלית, ונפעל כדי להבטיח אספקה עקבית ומהימנה של מוצרים עבור לקוחותינו".

במקביל לפרסום הדוחות דירקטוריון החברה הכריז על חלוקת דיבידנד של 306.5 מיליון דולר. הדיבידנד ישולם לבעלי המניות ב-15 ביוני.

לאור התוצאות החזקות ברבעון הראשון, יחד עם שינויים חדים במגמות השוק, החברה מעלה את תחזיותיה ביחס ל-EBITDA המתואם לשנת 2022 לטווח של 3.5-3.75 מיליארד דולר.

המחיר הממוצע לטון אשלג עמד ברבעון על 601 דולר לטון, עלייה של 134% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. מכירות האשלג של החברה הגיעו ברבעון ל-795 מיליון דולר, עלייה של 128% לעומת הרבעון המקביל.