חברת החשמל | בלעדי

אלהרר נפגשה עם מיכל עבאדי-בויאנג'ו בנוגע לתפקיד יו"ר חברת החשמל

שרת האנרגיה והחשבת הכללית לשעבר מכחישות כי שמה של עבאדי-בויאנג'ו עדיין נשקל לתפקיד • גורמים המעורים בנושא מציינים כי מי שדוחף את עבאדי-בויאנג'ו לתפקיד הוא שר האוצר אביגדור ליברמן

מיכל עבאדי־בויאנג’ו / צילום: רמי זרנגר
מיכל עבאדי־בויאנג’ו / צילום: רמי זרנגר

מועמדת חדשה לתפקיד יו"ר דירקטוריון חברת החשמל: מיכל עבאדי-בויאנג'ו, לשעבר החשבת הכללי במשרד האוצר ומי שמונתה רק בחודש יולי האחרון על-ידי שר האוצר אביגדור ליברמן לתפקיד יו"ר קצא"א הישנה.

שרת האנרגיה קארין אלהרר נפגשה לאחרונה עם עבאדי-בויאנג'ו, אולם הצדדים השונים מכחישים כי היא תתמנה לתפקיד יו"ר חברת החשמל. עבאדי-בויאנג'ו נחשבת מנהלת מנוסה ודומיננטית, אולם גורמים שונים טוענים כי הזיהוי הפוליטי שלה יקשה עליה לעבור את ועדת המינויים.

אלהרר מעוניינת למנות יו"ר לחברת החשמל בהקדם האפשרי, עוד לפני שייכנס לתפקידו המנכ"ל המיועד, מאיר שפיגלר. אלהרר נפגשה באחרונה בנושא עם מספר מנהלים בכירים, ביניהם עבאדי-בויאנג'ו, וגם כפי שפורסם בגלובס, מנכ"ל בנק הפועלים לשעבר אריק פינטו ויו"ר שופרסל לשעבר יקי ודמני, המכהן גם כדירקטור בחברת החשמל. גורמים המעורים בנושא מציינים כי מי שדוחף את עבאדי-בויאנג'ו לתפקיד הוא שר האוצר ליברמן, בהסכמה עם אלהרר. 

מקורבת לנתניהו 

עבאדי-בויאנג'ו, לשעבר החשבת הכללית באוצר, נחשבה בעבר מקורבת מאוד ליו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו וחברת מרכז ליכוד. בעלה, אנדי בויאנג'ו, נודע כמי שהיה מקורב מאוד ליו"ר ישראל ביתנו ושר האוצר ליברמן וניהל את חברת "נתיב אל המזרח" שהקים השר ואף נחקר בגינה (התיק נסגר מחוסר אשמה).

ב-2011 מונתה עבאדי-בויאנג'ו על-ידי שר האוצר דאז יובל שטייניץ לחשבת הכללית באוצר. כשסיימה את תפקידה, ניסה נתניהו למנות אותה לתפקיד נציב שירות המדינה, ואילו לפני למעלה משנה היה זה שר האוצר דאז ישראל כ"ץ שרצה למנות אותה לראש אגף התקציבים, אולם בסופו של יום עבאדי-בויאנג'ו ויתרה על התפקיד.

בממשלה תוהים האם הפעם המינוי הזה בגיבוי שר האוצר ליברמן יצלח, לאחר שדב בהרב, שמונה ליו"ר חברת החשמל מטעם השרה אלהרר, הודיע על סיום תפקידו שלושה שבועות בלבד לאחר שאושר.

שרת האנרגיה  אלהרר העבירה השבוע מסר לחברי דירקטוריון חברת החשמל כי ישנו מועמד נוסף על הכוונת שיובא לאישורם בקרוב, אך לא רמזה על זהותה של עבאדי-בויאנג'ו.

גורמים ברשות החברות סירבו לאשר כי שמה של עבאדי-בויאנג'ו עלה לאישור ועדת המינויים, אך בממשלה טענו כי היא המועמדת המובילה כעת לתפקיד יו"ר חברת החשמל.

מלשכת ליברמן מכחישים שהשר פעל למינויה של עבאדי לתפקיד.