בנט בדיון סוער בכנסת: "שמעתי שביבי פגש את מנסור מלא פעמים בבלפור"

בתוך כך, הממשלה אישרה במשאל טלפוני את מינויו של ח"כ מתן כהנא לתפקיד השר וסגן השר לשירותי דת • כהנא התפטר לאחרונה מתפקיד השר לשירותי דת כדי להיכנס חזרה לכנסת במקום ח"כ יום טוב כלפון, שהיה חשש כי יערוק לאופוזיציה • מינויו מחדש של כהנא לתפקיד שר ימתין למציאת הרוב הדרוש בכנסת

ראש הממשלה נפתלי בנט / צילום: יונתן זינדל/פלאש 90
ראש הממשלה נפתלי בנט / צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

הממשלה אישרה היום (ב') במשאל טלפוני את מינויו של ח"כ מתן כהנא לתפקיד השר וסגן השר לשירותי דת. מינוי סגן השר נדרש רק להודעה לכנסת, אך מינוי השר צריך את אישור מליאת הכנסת.

מלשכת ראש הממשלה נמסר כי עוד היום יימסר עדכון במליאת הכנסת על מינויו של כהנא לתפקיד סגן השר לשירותי דת, ובהמשך (ללא פירוט מועד) יובא לאישור המליאה מינויו לשר. הדחייה בהבאת המינוי לשר נועדה לאפשר השגת רוב שבשלב הזה לא קיים.

נזכיר כי כהנא התפטר לאחרונה מתפקיד השר לשירותי דת כדי להיכנס חזרה לכנסת במקום ח"כ יום טוב כלפון, שהיה חשש כי יערוק לאופוזיציה. אולם מינויו מחדש של כהנא לתפקיד ימתין כאמור למציאת הרוב הדרוש בכנסת. ראש הממשלה נפתלי בנט ניסה לקבל התחייבות מחברת סיעתו ח"כ עידית סילמן, שהודיעה כי היא כבר לא שייכת לקואליציה. סילמן הודיעה לו כי הדבר תלוי בהידברות ביניהם, ובנט דרש כי תצא מישיבת הסיעה. 

דיון סוער 

בדיון סוער במליאת הכנסת שנקבע לפי דרישת האופוזיציה, אמר בנט בין השאר: "לא הכרתי את מנסור, רק שמעתי שביבי פגש אותו מלא פעמים בבלפור. אמרתי שלא אפגוש אותו בהסתר, הוא לא פילגש. קיש, ביבי ויריב לוין, שהחליפו טיוטות עמו בהסתר - בחייכם, ככה לא עושים".

בנט האשים את קודמו בנימין נתניהו בכך ששחרר את יחיא סינואר, מנהיג חמאס הנוכחי ברצועת עזה, וכי אישר לאמריקאים לבנות קונסוליה בשכונה במזרח ירושלים. הוא התעמת הן עם ח"כ איחמד טיבי, שאותו כינה "שקרן", וטיבי השיב בהגדרה "נוכל"; והן עם ח"כ איתמר בן גביר. בן גביר האשים את בנט בכך שלא הגיע לבקר את משפחת לוחם הימ"מ נועם רז ז"ל, ובנט השיב: "אתה לא היית לוחם, מי אתה בכלל".

ראש האופוזיציה נתניהו אמר בנאומו כי הממשלה תלויה במועצת השורא של רע"מ, וכי התלות הזו גורמת לסיכון חיילי צה"ל. הוא הוסיף כי בממשלה הזו אין כלל ימין, ונענה בקריאות של ח"כ יאיר גולן, שאמר כי אין בה שחיתות. נתניהו האשים כי האינפלציה בישראל עלתה למספרים "מטורפים", מחירי הדיור קפצו, והמצב הכלכלי הורע, לאחר שהממשלה קיבלה משק "במצב מצוין".

ח"כ משה גפני אמר במליאה לבנט: "כל מה שאתה נוגע, לא יוצא מזה כלום. הדחת חבר כנסת שהיה קרוב אליך כמו כלב. זרקת מהחדר את סילמן, שעבדה והייתה מסורה אליך כמו כלבה. המלבין פני חברו ברבים, אין לו חלק לעולם הבא".