אפי נוה | בלעדי

הדלפת המסרונים מהטלפון של אפי נוה: להב 433 עדכנו את היועמ"שית על פתיחה בחקירה פלילית

המשטרה עדכנה את היועמ"שית בשל רגישות התיק וזהות הגורמים שפרטיותם נפגעה, אף שמדובר בחקירה שאיננה מחייבת אישור מוקדם של היועמ"ש לניהולה • לפני כשבועיים דלף לאתר האינטרנט "עדנה קרנבל" תוכן התכתבויות בין אפי נוה לבין אישיות ציבורית בכירה

עו"ד אפי נוה. מזהיר מחשיפת התכתבויות עם שורת גורמים בכירים כולל שרים, שופטים בכירים ומשפטנים בכירים / צילום: שלומי יוסף
עו"ד אפי נוה. מזהיר מחשיפת התכתבויות עם שורת גורמים בכירים כולל שרים, שופטים בכירים ומשפטנים בכירים / צילום: שלומי יוסף

חוקרי יחידת להב 433 במשטרה עדכנו את היועצת המשפטית לממשלה, עו"ד גלי בהרב-מיארה, כי החליטו לפתוח בחקירה פלילית על-מנת לברר מי עומד מאחורי הדלפת התכתבויות אישיות מתוך הטלפון הנייד של עו"ד אפי נוה, בניגוד לצווי איסור הפרסום האוסרים על פרסום החומרים.

המשטרה עדכנה את היועמ"שית בשל רגישות התיק וזהות הגורמים שפרטיותם נפגעה, אף שמדובר בחקירה שאיננה מחייבת אישור מוקדם של היועמ"ש לניהולה.

לפני כשבועיים דלף לאתר האינטרנט "עדנה קרנבל" תוכן התכתבויות בין נוה לבין אישיות ציבורית בכירה, מתוך הטלפון של נוה. חקירת המשטרה כעת מתמקדת בשני מישורים: מי העביר את החומרים החסויים שאסורים בפרסום לידי אתר "עדנה קרנבל", וכן מי עומד מאחורי האתר הפרובוקטיבי שמרבה לפרסם חומרים פוגעניים וכן חומרים שאסורים בפרסום.

בעבר פנתה הנהלת בתי המשפט פעמים רבות ליועמ"ש דאז אביחי מנדלבליט בבקשה כי יפתח בחקירה בעניין זה, אולם חקירה כזו לא נפתחה. כמו כן, נטען על-ידי משרד המשפטים כי אתר "עדנה קרנבל" מנוהל באמצעות שרת מחוץ לישראל, המונע ממשרד המשפטים להפסיק את הפרת החוק שנעשית באתר על בסיס קבוע.

כעת כאמור, על רקע החשש כי שיחות רבות של נוה עם שורת גורמים פוליטיים ומשפטיים בכירים יודלפו לרשת, הוחלט לפתוח בחקירה פלילית נגד המדליף ונגד המפרסם.

נזכיר כי בשלהי 2018 נפרצו הטלפונים של אפי נוה תוך מעורבותה של העיתונאית הדס שטייף, שעיינה בחומרים והתכוונה לשדר חלקים מהם. בהמשך העבירה שטייף עותק לידי המשטרה, דבר שהוביל לפתיחה בחקירה פלילית נגד נוה, שלא הובילה לבסוף להגשת כתב אישום.

מי עומד מאחורי ההדלפה

בעקבות הדליפה האחרונה הגיש נוה תלונה במשטרה באמצעות עורך דינו בעז בן-צור, בטענה כי שטייף היא זו שעומדת מאחורי הדלפת החומרים. בתגובה לתלונתו של נוה, שטייף הגישה תלונה נגד נוה במשטרת קריית מלאכי. בתלונתה טוענת שטייף כי התלונה של נוה נגדה היא תלונה שווא כוזבת.

בתלונה של נוה נכתב כי הפרסום "כולל תכתובות מלאות באורך עשרות עמודים... ברי כי פרסומים אלה מנוגדים לדין - מקורם בגניבה ופריצה של הטלפונים. פרסומם מהווה פגיעה חמורה בפרטיות של מרשנו והאנשים עימם התכתב, והפרסום מנוגד לשני צווי איסור פרסום".

עוד נטען במכתב התלונה כי אין מדובר בחומרי הגלם כפי שמצויים בידי רשויות האכיפה, שם ההתכתבויות מצויות בפורמט טקסט פשוט, דבר המוכיח כי מקור הדליפה בשטייף או מי מטעמה, "שכן שטייף ושותפיה למעשי העבירה הם היחידים (מלבד המשטרה) שהחזיקו בטלפונים הפיזיים של מרשנו".

נוה מזהיר כי אם המשטרה לא תמהר לאכוף את צו איסור הפרסום ולאתר את מקור הדליפה, ייחשפו בהמשך התכתבויות עם שורת גורמים בכירים, כולל שרים, שופטים בכירים ומשפטנים בכירים.

יש לציין כי לאחר ששטייף קיבלה חסינות על הפריצה והחדירה לטלפונים של נוה, היא נחקרה על הדלפת חומרים מתוך הטלפון הנייד שלו. שטייף הכחישה בתוקף כי הדליפה את החומרים, והתיק נגדה ונגד גורם נוסף נסגר מחוסר ראיות.