עלייה קלה בהכנסות הרבעוניות של הוט הודות לשיפור במגזר העסקי

ההכנסות הרבעוניות של הוט גדלו ל-1.03 מיליארד שקל, על אף שחיקה בהכנסות במגזר הטלוויזיה והאינטרנט • הפעילות הסלולרית צמחה במעט, וגם מכירות ציוד הקצה, אך ליבת הפעילות בשוק הקווי נותרה יציבה

מנכ"לית הוט, טל גרנות-גולדשטיין / צילום: איל יצהר
מנכ"לית הוט, טל גרנות-גולדשטיין / צילום: איל יצהר

קבוצת הוט מסיימת את הרבעון הראשון של 2022 במגמת שיפור. הכנסות החברה גדלות לעומת הרבעון הקודם בכל מגזרי הפעילות, אך בעיקר בפעילות השירותים במגזר העסקי ובציוד הקצה. חלק מהעלייה בהכנסות המגזר העסקי נובע מפעילות בנייה שביצעה החברה עבור IBC, שבה הוט שותפה ופורסת עבורה סיבים.

הכנסות הקבוצה ברבעון הסתכמו ב-1.033 מיליארד שקל, גידול של 6.2% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. כאשר מפרקים את תחומי הפעילות בהכנסות הכוללות, נראה כי חלה קפיצה משמעותית בהכנסות המגזר העסקי (מ-155 מיליון שקל ברבעון הקודם ל-208 מיליון שקל ברבעון האחרון), שכוללות ככל הנראה גם את ההכנסות של הוט מעבודות הקבלנות והפריסה שהיא מבצעת עבור החברה-הבת IBC. 

התחרות תגדל 

הנתון היותר חשוב בהתפלגות ההכנסות הוא בסעיף האינטרנט והטלוויזיה, שהם ליבת הפעילות של קבוצת הוט, ושם ניתן לראות כי החברה מצליחה לשמור על הכנסותיה 525 מיליון שקל, עלייה של מיליון שקל בלבד לעומת הרבעון הקודם וירידה של 13 מיליון שקל ביחס לרבעון המקביל אשתקד. זו עדות לתחרות העזה בשוק האינטרנט והטלוויזיה, והחדשות הרעות בהיבט הזה הוא שאנחנו לקראת תחרות הרבה יותר חזקה ושוחקת בחודשים הקרובים עם שחקנים חדשים שייכנסו לשוק. גם הוט עצמה יוצאת במהלך של הורדת מחירים בעולמות הסטרימינג, לאחר שהשיקה מחדש את המותג NEXT TV במחיר מופחת.

הוט מובייל צמחה במעט ברבעון הראשון, והכנסותיה הסתכמו ב-216 מיליון שקל, גידול של 3 מיליון שקל לעומת הרבעון הקודם ושל 13 מיליון שקל לעומת הרבעון המקביל אשתקד. החברה אומנם צומחת, אך בעקבות חזרת הטיסות והגידול במספר הלקוחות (הוסיפה 17 אלף מנויים חדשים), ניתן היה לצפות לגידול יותר משמעותי בהכנסותיה.

בסעיף ה-EBITDA (רווח תפעולי בניכוי הפרשות ומסים) החברה מציגה שחיקה של 27 מיליון שקל בהשוואה לרבעון הקודם (אך עלייה של 26 מיליון שקל בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד), והנתון הסתכם ל-337 מיליון שקל. כאן צריך לזכור שהוט טוענת כי הסעיף מושפע גם מפעילויות היקפיות של בעלי הקבוצה פטריק דרהי, כמו פעילות הטכנאים שנמצאת בחברה חיצונית ו-i24 השייכים לו.

החברה מדווחת על גידול של 12 אלף לקוחות בפעילות הנייחת, אך לא מפרטת היכן הגידול והאם הוא במנויי הסיבים או במנויי הטלוויזיה.

ההשקעות ברבעון עדיין גבוהות וברמה של 291 מיליון שקל, אך ירדו בהשוואה לרבעון הקודם, שבו הקבוצה רשמה השקעות גבוהות מאוד של 347 מיליון שקל. תזרים המזומנים השתפר והסתכם ב-47 מיליון שקל, ככל הנראה גם בעקבות הירידה בסעיף ההשקעות.

נתון מעניין נוסף הוא המשך הגידול של חברת IBC, שמגיעה ל-811 אלף משקי בית נכון לסוף הרבעון.