דן לנהגים: אוטובוס עם נשים במודעת פרסום לא יוכל להיכנס לבני ברק

חברת דן הודיעה הבוקר לנהגים כי אוטובוס שיש עליו פרסומות "לא צנועות" לא יוכל להיכנס לבני ברק • החברה כתבה לנהגים כי "באחריותכם לבדוק את הפרסום לפני היציאה מהחניון" • חברת דן: "משתדלים להימנע מפגיעה ברגשות הציבור, מכל סוג" • בעקבות הפרסום בגלובס ההנחיה בוטלה

אוטובוס של דן / צילום: כדיה לוי
אוטובוס של דן / צילום: כדיה לוי

נהגי חברת דן קיבלו הבוקר (ה') הודעה לפיה עליהם לבחור אוטובוס שיש עליו פרסומת "צנועה" כשהם נכנסים לבני ברק. לפי הודעת החברה, "אנו מבקשים לכבד רגשות לקוחותינו הנוסעים, ולכן חל איסור להיכנס לעיר בני ברק עם פרסומות לא צנועות". הכוונה בפרסומות לא צנועות הן לכאלה שמציגות נשים. 

המשימה הוטלה על הנהגים: "באחריותכם לבדוק את הפרסום מחוץ לאוטובוס לפני היציאה מהחניון... היה ויש פרסומת לא צנועה, יש להחליף את האוטובוס".

בתנועת "ישראל חופשית" הביעו מורת-רוח מההנחיה. אורי קידר, מנכ"ל התנועה, אמר כי "מישהו בדן התבלבל וחשב שהוא קם בבוקר באיראן של משמרות המהפכה. נהגי אוטובוס הם לא משמרות צניעות, וחברת אוטובוסים לא צריכה לשתף פעולה עם מטורפים שלא מסוגלים לראות תמונות של נשים ברחוב, בטח ובטח כשהיא חברה שמספקת שירות מתקציב המדינה. חברת דן צריכה להתנצל בפני הנהגים ובפני הציבור לאלתר".

עו"ד אורי נרוב, מנהל המחלקה המשפטית במרכז הרפורמי לדת ומדינה: "מקומם, מעציב ומכעיס לראות כי חברת האוטובוסים דן מתייחסת לדמויות נשים במרחב הציבורי משל היינו בימי הביניים. אנו מזכירים לחברת דן כי הימנעות מהצגת דמויות נשים על גבי אוטובוסים היא בלתי חוקית פוגענית ופסולה מן היסוד. מצפים מחברת דן לפעול על פי דין ולהפנים כי אין מקום להדרת נשים מהמרחב הציבורי בישראל".

בעקבות הפרסום בגלובס החברה הודיעה על ביטול ההנחיה.

מחברת דן נמסר בתגובה: "אנחנו משתדלים להימנע מפגיעה ברגשות הציבור, מכל סוג".