פלאפון ואלקטרה מנסות להרשים בכל מחיר, אבל נופלות בפרטים הקטנים

השקעה גבוהה במדיה לא יכולה לחפות על קריאטיב חלש בפרסומת עצמה- כך עולה מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה • דיסקונט ומזרחי טפחות מבקשים למצב עצמם כמספר 3 חזק בדירוג הבנקים, אך לא זוכים לאהדה גדולה

שלישיית מה קשור בקמפיין אלקטרה / צילום: צילום מסך
שלישיית מה קשור בקמפיין אלקטרה / צילום: צילום מסך

בימים של ביקושים גדולים לפרסום בטלוויזיה, השקעה כספית גדולה במדיה היא תנאי הכרחי כדי לחדור את סף הרעש, ולא להיעלם בבליל הפרסומות בברייקים הארוכים. ההשקעה יכולה לקנות זכירות אבל לא אהדה - והדירוג השבוע מזכיר זאת היטב.

שני הקמפיינים המושקעים ביותר שייכים לפלאפון עם יהודה לוי ונועה קירל, ולאלקטרה עם שלישיית מה קשור - לפי נתוני יפעת בקרת פרסום ההשקעה עמדה על 1.4 מיליון שקל. עם זאת, שני הקמפיינים זוכים להצלחה פושרת מבחינת אהדה: אלקטרה עם 10.9%, ופלאפון עם 7.8%.

לא מדובר בהתרסקות, אולם מקמפיינים שעושים שימוש בפרזנטורים מהשורה הראשונה מצופה לייצר שיעורי אהדה גבוהים יותר. המשותף לשני הקמפיינים הוא ניסיון להרשים בכל מחיר, הפקה גדולה וניסיון מתאמץ להצחיק, אולם נפילה בפרטים הקטנים.

בפלאפון, המילים המומצאות לא יושבות טוב על המנגינה המוכרת, ובמקרה של אלקטרה, לא רק שהקשר בין התרומה לעולם לשימוש במזגן אלקטרה מרגיש מאולץ, גם הבדיחות רחוקות ממה שמצופה מקומיקאים בסדר גודל של "מה קשור".

בימים אלה נמצאים באוויר עוד קמפיינים גדולים ומושקעים, שלא מצליחים להתברג בדירוג. למשל, זה של הכשרת היישוב, שמגייסת את דמויותיהם של גדולי האומה, ועל רקע עיבוד לשיר "כאן בארץ חמדת אבות" ממתגת את עצמה בתור החברה שבנתה את ישראל וכעת מחדשת אותה. דוגמה אחרת היא הקמפיין של בנק הפועלים לרגל חמש שנים לאפליקציית ביט, עם הניסיון להשריש בציבור את המילה להעביט, וקמפיין פוקס, שלמרות כמות הפרזנטורים, לא מתברג גם השבוע בתודעה.

 
  

הפרסומת הזכורה והאהובה של השבוע היא הפרסומת של פרטנר. ההומור, הקלילות והקסם של סטטיק, והטקסט השנון שלא מהסס לבעוט במתחרים, עושים את שלהם. הפרסומת רושמת שיעורי אהדה וזכירות גבוהים יחסית.

אל מול דממה תקשורתית של שני הבנקים הגדולים, לאומי והפועלים (שמקדם את אפליקציית ביט אך לא את מותג הבנק), ממשיכה לבלוט ההתכתשות של שני הבנקים שמבקשים למצב עצמם כמספר 3 חזק - דיסקונט ומזרחי טפחות.

מזרחי עלו השבוע עם קמפיין חדש, שעוקץ בעקיפין את בנק הפועלים. כמו בקמפיינים הקודמים, גם הנוכחי נשען על שיר מוכר - "עכשיו אתה חוזר בחזרה" של מירי מסיקה - שמילותיו הופכות לטקסט של אור שפיץ, האורחת הנוכחית. הטריק הקריאטיבי פחות עובד בשלב זה על הצופים, ומקבל שיעורי אהדה לא גבוהים במיוחד של 5.9%.

דביר בנדק ואור שפיץ בקמפיין מזרחי טפחות / צילום: צילום מסך
 דביר בנדק ואור שפיץ בקמפיין מזרחי טפחות / צילום: צילום מסך

הומור, גם כזה שמתיימר להיות מתוחכם, שוב מוכיח את עצמו כקלף שעובד על הקהל הישראלי. אסי כהן, הפרזנטור שמלווה את הבנק הבינלאומי במשך שנים, מוביל גם את הקו החדש של הבנק. לעומת קמפיינים קודמים, שבהם גילם דמויות עממיות בתוך הפקה "פשוטה", בקמפיין הנוכחי העממיות עטופה היטב, ובאה לידי ביטוי כפאנץ' מתמשך בסוף הסרטון - שתחילתו נראית יותר סרט קולנוע מפרסומת.

אסי כהן בקמפיין הבנק הבינלאומי / צילום: צילום מסך
 אסי כהן בקמפיין הבנק הבינלאומי / צילום: צילום מסך

עם הרבה טקס בישבן, כהן נכנס למעלית בבניין שמדיף יוקרה. כשהוא פוגש אדם שהוא מכיר מהארץ, אותה עממיות מהקמפיינים הקודמים פורצת החוצה, ומצחיקה כנראה את הצופים מספיק כדי שהפרסומת תקבל בשבוע הראשון שלה באוויר שיעור אהדה של 13.9%.

למעשה, הפרסומות של אלקטרה והבינלאומי הן ממש תמונות מראה אחת של השנייה: בשתיהן מככבים קומיקאים מוכרים ואהובים, אך בעוד שבאלקטרה נשפך כסף רב על המדיה שמהווה "קביים" לקריאטיב שפחות תופס, בבינלאומי ההשקעה במדיה איננה חורגת מהמקובל, הזכירות איננה גבוהה אך הביצוע הקריאטיבי מספיק כדי לייצר אהדה.

צעירים בעד "מה קשור"

האהדה לפרסומת של אלקטרה עולה עם הירידה בגיל.

הקשר בין הכנסה להעדפת בנק

הפרסומת לבנק הבינלאומי רושמת אהדה גבוהה ככל שעולים ברמת ההכנסה, ושל מזרחי טפחות ככל שיורדים בהכנסה.

משקיעים הרבה יותר

השבוע נרשמה קפיצה משמעותית בהשקעה לפרסום: 47 מיליון שקל לעומת 30.5 מיליון שקל בשבוע שעבר.