בתום הפגישה עם לפיד: רינאוי-זועבי חזרה לקואליציה

חברת הכנסת ממרצ שהודיעה לפני כשבוע על פרישה מהקואליציה, חזרה בה לאחר פגישה עם שר החוץ בהשתתפות ראשי רשויות ערביות • לפיד: "ניהלנו שיח פתוח, גלוי, שקול, על הצרכים האמיתיים של החברה הערבית" • רינאוי-זועבי: "רוצה שהממשלה תהיה אמיתית וקשובה לחברה הערבית ולצרכים שלה בבריאות, בחינוך, בדיור, בתשתיות"

שר החוץ יאיר לפיד וח''כ ג'ידא רינאוי-זועבי לאחר פגישתם היום / צילום: עוז אביטל
שר החוץ יאיר לפיד וח''כ ג'ידא רינאוי-זועבי לאחר פגישתם היום / צילום: עוז אביטל

אחרי האיומים בפרישה, ח"כ ג'ידא רינאוי-זועבי חוזרת לחיק הקואליציה. בתום פגישה במשרד החוץ, כשהיא מגובה בראשי רשויות מהמגזר הערבי, הודיע שר החוץ יאיר לפיד כי רינאוי זועהי חוזרת לקואליציה ובכך הסתיימו נכון לשלב זה איומי פיזור הכנסת ליום רביעי הקרוב.

"אני מקבל את ח"כ רינאוי-זועבי בחזרה לקואליציה, ניהלנו שיח פתוח, גלוי, שקול, על הצרכים האמיתיים של החברה הערבית גם איתה וגם עם ראשי הרשויות שאני מודה להם שבאו והתגייסו. שמנו מאחורינו את הוויכוח הזה וחוזרים לעבודת הממשלה".

בפגישה שנערכה מוקדם יותר היום, עלתה דרישה לתקציבים לרשויות הערביות אלא שכאן עוד לא ברור האם מדובר בתקציבים חדשים או באלו שהובטחו רק לפני שבוע למנסור עבאס ממשרד הפנים.

בקואליציה טוענים כי לא עלתה דרישה להסטת מסלול הצועדים במצעד הדגלים ביום ירושלים משער שכם במהלך הפגישה, אך גם סרבו למסור פרטים על התמורה שהתקבלה אצל זועבי בתמורה לחזרתה לתפקוד כחברת קואליציה בתום איום קצר מועד שהחל ביום חמישי אחר הצהריים בטענות נגד שוטרים בהר הבית ומדיניות ימין של הממשלה .

ח"כ רינאוי-זועבי אמרה בסוף הפגישה: "אני באתי וצמחתי מהרשויות המקומיות הערביות. עכשיו אני בכנסת כדי להיטיב עם החברה הערבית. אחרי לחץ עצום של ראשי הרשויות הערביות שהפנו אליי ושהם מבינים את המשמעות של הפרישה שלי מהקואליציה, אני הסכמתי לשבת היום ובאתי איתם לשר לפיד ואני רוצה להגיד שאני מודעת ומבינה שהאלטרנטיבה לממשלה הזאת היא ששר המשטרה הבא יהיה בן גביר ואני רוצה למנוע את האלטרנטיבה הזאת.

"לכן מכיוון שאני באה לשרת את הרשויות המקומיות ולהביא להישגים עבור הצרכים של החברה הערבית אני אתמוך בקואליציה. אבל אני גם רוצה שהממשלה תהיה אמיתית וקשובה לחברה הערבית ולצרכים שלה בבריאות, בחינוך, בדיור, בתשתיות".

עלי סלאם, ראש עיריית נצרת, בירך על חזרתה לקואליציה ואמר "אנחנו באנו לתמוך בחברת הכנסת רינאוי-זועבי בגלל שאכפת לנו ממנה ואכפת לנו מהחברה הערבית ומהמדינה. לא יכולנו לעמוד מרחוק בלי לשבת איתה ולהחזיר אותה לממשלה. לא ניתן לאף אחד לפרק את הממשלה. ישבנו איתה במשך ימים עד ששכנעו אותה והנה אנחנו יושבים כאן עם ממלא מקום ראש ממשלת ישראל".