בזק סוגרת רבעון עם גידול משמעותי בפעילות הסיבים האופטיים

בזק רשמה גידול במספר המצטרפים לשירותי הסיבים ושירותי האינטרנט והשיפור בפלאפון כתוצאה מגידול בהכנסות משירותי נדידה, לצד ירידה משמעותית בהכנסות מטלפוניה • הרווח הנקי הרבעוני של הקבוצה הסתכם ב–282 מיליון שקל ירידה של 31% לעומת הרבעון המקביל אשתקד

גיל שרון / צילום: תמר מצפי
גיל שרון / צילום: תמר מצפי

קבוצת בזק  מסיימת את הרבעון הראשון של השנה עם הכנסות שהסתכמו בכ-2.26 מיליארד שקל, עלייה של 1.5%, אשר נבעה בעיקר מגידול בהכנסות בזק קווי ופלאפון. הרווח הנקי של הקבוצה הסתכם ב-282 מיליון שקל ירידה של 31% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הרווח המתואם ברבעון עמד על 322 מיליון שקל, עלייה של 7.7% לעומת הרבעון המקביל.

פרוייקט הסיבים של בזק החל כבר לתת את אותותיו ברבעון הקודם ואולם כעת מדווחת החברה על גידול משמעותי בפעילות. בזק קווי מדווחת על עלייה של כ-4% בסך ההכנסות בזכות גידול של כ-9% בהכנסות משירותי אינטרנט ל-434 מיליון שקל, ושל כ-6.7% בהכנסות מתמסורת ותקשורת נתונים ל-286 מיליון שקל לעומת הרבעון המקביל אשתקד. החברה מדווחת עוד על גידול בסעיף ההכנסות האחרות שעלו בכ-17.2% ל-75 מיליון שקל בעיקר כתוצאה מהכנסות מפרויקט בלו-ראמאן להנחת כבל עם גוגל.

מנגד, החברה יורדת בהכנסות מטלפוניה בשיעור של 9.1% שהסתכמו ברבעון ב-220 מיליון שקל לעומת 241 מיליון שקל במקביל אשתקד.

החברה הגיעה לנגישות לסיבים אופטיים ל-1.193 מיליון משקי בית, גידול של 129 אלף משקי בית מהרבעון הקודם. המספר המעודכן לדוחות עומד על 1.25 מיליון משקי בית. כמו כן, חל גידול משמעותי בקצב המצטרפים לשירותי הסיבים וזו נדמה אחת מנקודות האור בדוחות שכן נראה שקצב ההצטרפות לשירות משתפר. מספר המצטרפים מהרבעון הקודם לרבעון הנוכחי עומד על 60 אלף מצטרפים חדשים שהסתכמו ב - 124 אלף בסך הכל. במקביל וכצפוי החברה יורדת מעט (מאבדת 6,000 מנויים) במספר המנויים הסיטונאיים, וזה אודות לתחרות ולמעבר של חלק מהלקוחות לסיבים אופטיים אצל מתחרותיה של החברה, וירידה במספר הלקוחות שמנויים של שירותים סיטונאיים על גבי רשת הנחושת.

גיל שרון, יו"ר בזק: "קבוצת בזק הציגה תוצאות כספיות מצוינות ברבעון הראשון של השנה, עם צמיחה בכל הפרמטרים, ובכך ממשיכה ביישום התכנית האסטרטגית שהוצגה לאחרונה המתמקדת בצמיחה. התוצאות הטובות והחוסן הפיננסי של הקבוצה אפשרו חזרה למתווה חלוקת דיבידנדים. החודש, לראשונה מזה כשלוש וחצי שנים, חולקו כ-240 מיליון שקל לכלל בעלי המניות".

דודו מזרחי מנכ"ל בזק הפורש אמר: אנחנו מסכמים את הרבעון הראשון לשנת 2022 עם תוצאות מצוינות. הכנסות החברה ברבעון הן הגבוהות ביותר מאז שנת 2015, השנה בה הושק השוק הסיטונאי על גבי תשתיות החברה. פריסת הסיבים וחיבור הלקוחות נמשכו בקצב גבוה, ובסמוך לפרסום הדוח הגענו ל-1.25 מיליון משקי בית עם גישה לסיבים אופטיים, ול-143 אלף לקוחות מחוברים".

"בנימה אישית, אני מרגיש סיפוק לעזוב את בזק בתקופת השיא שלה, אחרי ההשקה המוצלחת של פרוייקט הסיבים, מהמורכבים שידעה החברה, במסגרתו נפרסו עד כה למעלה ממיליון ורבע משקי בית. אני משאיר אחריי חברה צומחת, יציבה ואיתנה עם מובילות ברורה בשוק התקשורת, ועל כך אני גאה".

תוצאות טובות לפלאפון

חברת פלאפון מסיימת רבעון ראשון של 2022 עם תוצאות טובות המבטאות שיפור מתמשך בהכנסות משירותים שהסתכמו ב-437 מיליון שקל לעומת 424 מיליון שקל ברבעון הקודם ו-392 מיליון שקל במקביל אשתקד, גידול של 11.7%. השיפור נובע מחזרת הטיסות וההכנסות משירותי נדידה והן ממספר המנויים המצטרפים לחבילות דור חמישי.

הכנסות החברה כולל הכנסות מציוד קצה גדלו בכ-5.3%, והסתכמו בכ-600 מיליון שקל, אך ירדו ב- 2 מיליון שקל לעומת הרבעון הקודם, כתוצאה מעיתוי מועדי השקות מכשירים מדגמים חדשים.

הרווח הנקי של פלאפון הסתכם ב-56 מיליון שקל ברבעון ובחברה מספרים שמדובר בתוצאה הטובה ביותר מאז 2014. החברה מדווחת במקביל על גידול בתזרים המזומנים החופשי שהסתכם בכ-145 מיליון שקל, לעומת תזרים חופשי שלילי של כ-59 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד וזאת כתוצאה מסכסוך העבודה והמשבר עם העובדים שגרם לבעיות גבייה.

רן גוראון, מנכ"ל פלאפון, yes ובזק בינלאומי שעבורו זה הרבעון האחרון לפני המעבר לתפקיד מנכ"ל בזק אמר: "אנחנו מסכמים רבעון שיא עם תוצאות כספיות יוצאות דופן. שלוש החברות הראו שיפור ברווחיות ובתזרים המזומנים החופשי. בפלאפון אנחנו ממשיכים את המפנה שהחל ב-2021 ושומרים על מגמה חיובית עם גידול בהכנסות משירותים ומעבר לרווחיות הגבוהה מזה שמונה שנים. ב- yes חוללנו מהפך וכיום אנו חברת הטלוויזיה הגדולה בישראל על גבי האינטרנט, ואנו שומרים על תזרים מזומנים חיובי, בבזק בינלאומי אנו כבר פועלים במציאות הרגולטורית החדשה וממוקדים במגזר העסקי ובאינטגרציה".

יס מציגה תוצאות טובות על רקע התחרות המתגברת

Yes מסיימת את הרבעון הראשון של השנה בתוצאות טובות על רקע התחרות המתגברת. החברה שומרת על יציבות בהכנסות עם הכנסות של 316 מיליון שקל, עלייה של מיליון שקל בלבד לעומת הרבעון המקביל אשתקד, וירידה מ-322 מיליון שקל ברבעון הקודם.

החברה חזרה לרווח תפעולי חיובי של 10 מיליון שקל הודות להורדת הוצאות לעומת הפסד של 6 מיליון שקל ברבעון המקביל. החברה רושמת רווח נקי של 10 מיליון שקל לעומת אפס רווח במקביל ומשפרת את תזרים המזומנים שגדל ל-26 מיליון שקל, בגידול של 50% לעומת המקביל אשתקד.

כפי שכבר דווח, החברה הופכת להיות חברת הסטרימינג הגדולה ביותר בישראל ויש לה כרגע 253 אלף מנויי יס פלוס, גידול של 27 אלף מנויים ברבעון. בנוסף החברה מדווחת על גידול במנויי השירות המוזל סטינג ב-5 אלפים מנויים ל-89 אלף. התחרות שוחקת את ההכנסות והחברה מדווחת על הכנסה ממוצעת למנוי שירדה ב-4 מיליון שקל ל-186 שקל ברבעון.