אחרי דובאי ובחריין, הסכם טכנולוגי שלישי לשרת החדשנות

השרה אורית פרקש הכהן חתמה על הסכם שיתוף פעולה טכנולוגי עם שר החדשנות של מרוקו • בתוכנית: פרוייקטים מחקריים ושיתופי פעולה בתחומי הרכב, החקלאות והחלל

השרה אורית פרקש הכהן ושר המחקר והחדשנות של מרוקו / צילום: משרד החדשנות
השרה אורית פרקש הכהן ושר המחקר והחדשנות של מרוקו / צילום: משרד החדשנות

שרת החדשנות, המדע והטכנולוגיה אורית פרקש הכהן חתמה היום במרוקו על הסכם היסטורי בתחום הטכנולוגיה והמדע עם שר ההשכלה הגבוהה, מחקר וחדשנות של מרוקו. ההסכם בין המשרדים מעניק תשתית לשיתופי פעולה במגוון תחומים כמו בינה מלאכותית, טכנולוגיות חקלאיות, ביוטכנולוגיה, אנרגיות מתחדשות, ותעשיית הרכב.

בד בבד הוקם צוות עבודה משותף בין אנשי המקצוע משתי המדינות לבחירת הדרכים ליישום ההסכם הטכנולוגי. חלק מהפעולות שיעשו הן מימון משותף של פרויקטים מחקריים, סמינרים, מפגשים מדעיים ועוד.

זהו ההסכם השלישי בתחום הטכנולוגיה שחתמה שרת החדשנות עם מדינה מהסכמי אברהם. לפני מספר חודשים, השרה חתמה על הסכם בתחום החלל עם דובאי והסכם טכנולוגי עם בחריין.

השרה אורית פרקש הכהן בירכה והוסיפה כי ההייטק והמדע הישראלי הם נכסים אסטרטגיים ליחסי החוץ של מדינת ישראל. לדבריה, "ממשלות חותמות על הסכמים, אבל אנשים עושים את השלום. אני מברכת על הזכות להגיע לאחר הסכמי אברהם למרוקו ולחתום על הסכם שיתוף פעולה חשוב בין המדינות. יחד נפעל לקידום אתגרים מתחום החלל, האנרגיה המתחדשת, טכנולוגיות מים, תחבורה, מדע, סביבה ובריאות".

השר להשכלה גבוהה, מחקר מדעי וחדשנות של מרוקו, עבדלטיף מיראווי אמר כי "הסתגלות לעולם גלובלי המשתנה במהירות ובאופן בלתי צפוי, דורשת מיומנויות בתחומים שונים. הדבר מדגיש את הצורך לשפר את רמת ההשכלה הגבוהה והמחקר המדעי ולהעמיק את שיתוף הפעולה הבינלאומי בתחום זה. הסכם ההבנות שעליו חתמנו היום מגשים בדיוק את מטרות המפתח הללו. ההסכם יאפשר לנו לטפח את שיתוף הפעולה בין האוניברסיטאות שלנו, באמצעות תוכניות מחקר מדעיות משותפות, חילופי סטודנטים הדדים, ובעזרת שיתוף ידע ביחס לשיטות עבודה מומלצות".