נכסים ובניין השלימה את רכישת מניות גב ים מאהרון פרנקל

בעקבות השלמת העסקה הגדילה נכסים ובניין את החזקתה בגב-ים לשיעור של 86.72% • איש העסקים אהרון פרנקל השלים את העסקה בפרמיה של 28% על שווי החזקותיו

אהרון פרנקל / צילום: אלי אטקין
אהרון פרנקל / צילום: אלי אטקין

עסקת הענק למכירת 37.22% ממניות חברת הנדל"ן המניב גב-ים הושלמה היום. במסגרת העסקה רכשה חברת נכסים ובניין את המניות מידיו של איש העסקים הבינלאומי אהרון פרנקל בתמורה לתשלום של 3.026 מיליארד שקל בכפוף להתאמות.

העסקה הניבה למיליארדר פרנקל רווח עצום של כ-1.25 מיליארד שקל ותשואה של כ-100% על ההון שהשקיע בגב ים. בעקבות השלמת העסקה הגדילה נכסים ובניין את החזקתה בגב-ים לשיעור של 86.72%.

השלמת העסקה התאפשרה, לאחר שבשבוע שעבר סיכמה נכסים ובניין על קבלת הלוואה של 950 מיליון שקל מבנק מזרחי טפחות וגופים מוסדיים נוספים. הלוואה, בריבית פריים + 2.5%, ניתנה למשך 12 חודשים עם אפשרות להערכתה עד סוף 2023.

נכנסים ובניין היא זרוע ההשקעות בנדל"ן של קבוצת דיסקונט השקעות (דסק"ש), בה מחזיקות החברות מגה אור (29.9%) ואלקו (29.8%). את רכישת המניות תכננה נכסים ובניין לממן באמצעות מכירת מגדל HSBC בניו יורק, אולם עסקה זו התבטלה לאחרונה, עקב קשיים מצד הרוכשת לגייס את המימון הדרוש להשלמת הרכישה.

בעקבות הביטול, נדרשה נכסים ובנין  למימון חליפי אחר, אותו השיגה כאמור למרות הטלטלות האחרונות בשווקים הפיננסיים בעולם, שהובילו גם לירידות במניות חברות הנדל"ן בישראל. גם גב-ים איבדה כ-27% מערכה ושווי החברה נשחק בסוף השבוע ל-6.37 מיליארד שקל.

כך שפרנקל קיבל סכום עתק של 3.026 מיליארד שקל עבור מניות בשווי שוק של 2.372 מיליארד שקל - פרמיה של כ-28%. בנוסף לכך, חילקה גב ים  בתחילת 2022 דיבידנד של 400 מיליון שקל, מתוכו קיבל פרנקל סכום של 149 מיליון שקל.

פרנקל מאמין כי גב ים, היא אחת מחברות הנדל"ן המניב האיכותיות ביותר בישראל. להבנתו, לחברה פורטפוליו נכסים מן הטובים שבענף הנדל״ן, כשעיקר לקוחותיה הם לקוחות מענף ההיי טק, ובדגש על החברות הגדולות והבינלאומיות והיציבות של הענף.

לחברת גב-ים גם קופת מזומנים גדולה והיא מצויה בתנופת פיתוח מואצת שתכפיל את שטחי הנדל״ן שבבעלותה. למרות זאת, החליט פרנקל למכור את המניות לנוכח הרצון של נכסים ובניין לשלוט בגב-ים ולנוכח הערכתו כי לא לא ניתן יהיה לשלוט בגב-ים יחדיו.

פרנקל מאמין, כי נכסים ובניין תחזיק עתה בחברה עם פוטנציאל ערך עצום האמורה להציף לה ערך רב בטווח הבינוני והארוך. פרנקל, שפעיל מאוד בתחום הנדל"ן המניב באירופה, ממשיך להאמין בנכסים ובניין ורוצה לראות אותה ממשיכה להצליח.

עפ"י ההערכות בשוק, פרנקל גם היה שומר על השקעתו בגב-ים ואף הופך לבעל השליטה בה, אם נכסים ובניין הייתה מחליטה דווקא לממש את החזקותיה. גם היום פרנקל מאמין מאוד בגב-ים וחושב שיש לה עתיד מדהים בשוק הנדל"ן הישראלי.

גב-ים עוסקת בייזום, פיתוח וניהול של פארקי הייטק ומשרדים, לוגיסטיקה ותעשיה. לחברה נדל"ן להשקעה בשווי של 10.7 מיליארד שקל, מתוכם נכסים מניבים בשווי של 8.7 מיליארד שקל ובשטח של 1.037 מיליון מ"ר.

לגב-ים גם 19 פרויקטים בייזום בעלי שטח כולל של 715 אלף מ"ר, בהשקעה כוללת של 6.2 מיליארד שקל. את הרבעון הראשון של 2022 סיימה גב-ים עם רווח נקי המיוחס לבעלי המניות של 129.5 מיליון שקל, וזאת בהמשך לרווח נקי לבעלי המניות של 1.092 מיליארד שקל שרשמה ב-2021 כולה. ההון העצמי של גב-ים עמד בסוף מארס 2022 על 3.34 מיליארד שקל וזאת כאשר לחברה אמצעים נזילים בהיקף של 1.3 מיליארד שקל.