המנהל שעשה הסבה מעסקי הסלולר לעולמות דירות היוקרה בצפון: "וילה עם בריכה נמכרת ב־3.5 מיליון שקל"

יקי בן חיים, תושב מגדל העמק, בן 45 • נשוי פלוס 3 • בעלים של bhome חברה לשיווק נדל"ן • "אסור להזניח את השכונות הישנות אבל במקביל צריך להמשיך לבנות במלוא המרץ" • גלובס שם את הסיוע לעסקים קטנים ולעצמאים במרכז 

יקי בן חיים, בעלים של bhome - חברה לשיווק נדל''ן / צילום: פוטו רפי
יקי בן חיים, בעלים של bhome - חברה לשיווק נדל''ן / צילום: פוטו רפי

במשך שנים ניהל יקי בן חיים את פעילות אזור צפון באורנג' (כיום פרטנר). בין עובדיו היו שניים שהקימו את רשת "המרכז לנדל"ן" ובשלב כלשהו הם הציעו לו להקים סניפים באזור העמקים. כך יקי נכנס לתחום הנדל"ן ומצא את עצמו שותף של עובדיו. בשלב מאוחר יותר הוא הקים את חברת bhome, חברה לשיווק נדל"ן שעובדת באזור העמקים (מגדל העמק ועפולה) ומעסיקה מתווכים בכל האזור.

במשרד, הממוקם במגדל העמק, ומנוהל על ידי בן חיים שהתמודד בעבר לראשות העירייה ומכהן כיום כיו"ר האופוזיציה בעיר, מתמחים בדירות יוקרה. עיקר ההתמחות היא בווילות מפוארות שפונות בעיקר לאוכלוסייה המבוססת שבאזור. בעוד עיקר ההתמקדות במגדל העמק היא הבאת תושבים מהישובים המבוססים שבסביבה, בעפולה עיקר ההתמקדות היא על משפרי דיור ומשקיעי נדלן שמגלים את הפוטנציאל של העמק.

יקי מסביר כי "ניתן לראות את השוני המהותי בין מגדל העמק ועפולה בקליטת תושבים חדשים ומהירות היתרי הבנייה. בעפולה, עיר המתורגלת בבנייה מאסיבית מכיוון שרובם המכריע של הקרקעות נמצאים בבעלות פרטית. במגדל העמק לעומת זאת כל הקרקעות כמעט שייכות למנהל. הדבר יוצר עיוות בהוצאת היתרי הבנייה ושחרור קרקעות לבנייה וכך משפיע באופן ישיר על מחיר הדירה. בזמן שבעפולה הידועה כעיר גדולה ומבוססת יותר נבנות עוד ועוד דירות, הדבר הוביל לכך שההיצע היה גדול מהביקוש והביא לירידת מחירים".

"לעומת זאת", הוא אומר. "במגדל העמק שבה למעלה מ-2 עשורים בקושי נבנו דירות לזוגות צעירים הביקוש עולה על ההיצע, דבר שהוביל לכך שדירת 4 חדרים ממוצעת תעלה במגדל העמק יותר מאשר בעפולה".

יקי משתף כי "לאחרונה נחתם במגדל העמק הסכם גג, במסגרתו ייבנו בעיר למעלה מ-6,000 יחידות דיור ב-10 השנים הקרובות. הבשורה הגדולה היא תוכנית מחיר למשתכן שתרמה לכך שעשרות זוגות צעירים יכלו להרשות לעצמם לרכוש בעיר דירה שכן מעבר למחירה הנמוך משמעותית ממחיר השוק ההון העצמי הנדרש לצורך רכישת הדירה הוא כ-100,000 שקלים בלבד".

"קרבתה של מגדל העמק לכביש 6 והרכבת שעוברת מעפולה למגדל העמק ומשם לחיפה מקצרת את הדרך בין הפריפריה למרכז וניתן לראות לאחרונה יותר ויותר זוגות המגיעים למגדל העמק לרכוש בתי יוקרה", מספר יקי. "וילות מפוארות עם בריכת שחייה וסטנדרט גבוה נמכרות כיום בעיר באזור 3.5 מיליון שקלים דבר שמאפשר לזוגות לוותר על האפשרות לגור בדירת 4 חדרים צפופה בבניין ולהרשות לעצמם וילה מרוווחת באותו מחיר".

"במגדל העמק ועפולה ישנם אלפי בניינים שנבנו בשנות ה-60 והם לא עומדים בשום תקן לרעידת אדמה", משתף יקי בבעיה חמורה באזור. "הבניינים נראים ישנים ומוזנחים וכך גם הסביבה שלהם, אסור להזניח את השכונות הישנות אבל במקביל צריך להמשיך לבנות במלוא המרץ".

עצמאים, בעלי עסקים קטנים ושכירים בעלי שליטה - אנחנו רוצים לשמוע אתכם. להשתתפות במדור אפשר לפנות למייל i-can-help@globes.co.il