כתבת הסביבה והאקלים של גלובס שני אשכנזי ופרשן גלובס מוחמד מג'אדלה זכו בפרס "אבירי התקשורת החופשית"

בנימוקי ועדת הפרס נכתב כי "שני אשכנזי היא מהעיתונאיות הראשונות שהציגו לציבור בישראל את נושא האקלים ואת חשיבותו" • על מוחמד מג'אדלה נכתב: מביא למסך עיתונאות נחושה ורגישה החושפת את מורכבותה של החברה הישראלית" • הפרס הוענק לשניים במסגרת "ועידת התקשורת החופשית של ישראל"

מוחמד מג'אדלה ושני אשכנזי / צילום: סיגל ריבון
מוחמד מג'אדלה ושני אשכנזי / צילום: סיגל ריבון

כתבת הסביבה והאקלים של גלובס, שני אשכנזי, היא זוכת פרס "אבירת התקשורת החופשית" על שם העיתונאי יצחק לבני. אשכנזי זכתה בפרס ביחד עם העיתונאי מוחמד מג'אדלה, המפרסם טור שבועי בגלובס אודות החברה הערבית.

בנימוקי ועדת הפרס נכתב כי "שני אשכנזי היא מהעיתונאיות הראשונות שהציגו לציבור בישראל את נושא האקלים ואת חשיבותו. במקצועיות המאפיינות אותה, שני הפכה את סיקור משבר האקלים מנושא שרבים תפסו כשולי למדור נקרא ופופולרי בעיתון גלובס, כשהיא מביאה בפני הקוראים זווית אמיצה ובלתי מתפשרת. כך נראית עיתונות מגייסת, המובילה גם לשינוי".

ביחס לבחירה במוחמד מג'אדלה נכתב כי הוא "מביא למסך עיתונאות נחושה ורגישה החושפת את מורכבותה של החברה הישראלית. בעידן שמקדש את הסכסוך והפילוג טוב שיש מי שמציג את החברה שלנו על כל גווניה, באומץ בלתי מתפשר, ומאפשר הבנה של הצדדים השונים".

הפרס הוענק לשניים במסגרת "ועידת התקשורת החופשית של ישראל" של מיזם תקשורת ההמונים דמוקרטTV. לדברי יאיא פינק, מנכ"ל ארגון 'דרכנו' המפעיל את דמוקרטTV, "תקשורת חופשית ואמיצה היא נשמת אפה של הדמוקרטיה הישראלית, וטוב שנשארו עיתונאים, הפועלים בצורה אמיצה, ערכית, מורכבת ולא מתפשרת".