אלקטרה מוצרי צריכה רוכשת 18 חנויות של אדידס בארץ תמורת 30 מיליון שקל

אלקטרה צריכה החליטה לחזק את מעמדה גם בתחום מותגי הספורט ותרכוש מהזכיין אריק ממן את החנויות בשתי פעימות • במקביל מנהלת הקבוצה מגעים עם ענקית הספורט העולמית אינטרספורט לקבלת הזיכיון של המותג בישראל

חנות אדידס בקניון עזריאלי / צילום: יח''צ
חנות אדידס בקניון עזריאלי / צילום: יח''צ

לא רק קארפור וסבן אילבן: אלקטרה מוצרי צריכה לא מסתפקת בהתרחבות בענף קמעונאות המזון, וחתמה על מזכר הבנות לרכישת 18 חנויות של המותג אדידס בישראל.

רק לפני כמה חודשים החברה חתמה על הסכם זכיינות עם ענקית הקמעונאות הצרפתית קארפור ועוד לפני כן עם רשת חנויות הנוחות העולמית סבן אילבן וצפויה להביא את שתיהן לישראל עד סוף השנה. במהלך 2021 החברה נכנסה גם לתחום הטיולים והפנאי, כשרכשה את השליטה (50.01%) בחברת סער א.ת יזמות ומסחר, זכיינית המותג קולומביה בישראל, לפי שווי של 130 מיליון שקל.

אלקטרה צריכה  החליטה לחזק את מעמדה גם בתחום מותגי הספורט, וב-26 באפריל התקשרה במזכר הבנות להפעלת חנויות ציוד ספורט תחת המותג אדידס, לרכישת מלוא מניות החברה הנרכשת בשני שלבים: הראשון במועד השלמת העסקה בו אלקטרה תרכוש 49% ממניות החברה תמורת סך כולל של 15 מיליון שקל.

כשיתקבל אישור אדידס העולמית למכירת יתרת המניות בחברה הנרכשת ולהעברת השליטה, ישולם סכום נוסף של 15 מיליון שקל כנגד העברת יתרת המניות. החברה הנרכשת מחזיקה בזכיון ארוך טווח עד לשנת 2030 להפעלת 18 חנויות תחת המותג אדידס.

אדידס ישראל נמצאת בבעלות משותפת של גדעון מוליוב (15%) ושלום אחיו, ושל אדידס העולמית (85%). מזכר ההבנות עליו חתמה אלקטרה מתייחס כאמור ל-18 החנויות של אדידס אותן מפעיל הזכיין אריק ממן. במקביל מנהלת הקבוצה מגעים עם ענקית הספורט העולמית אינטרספורט לקבלת הזיכיון של המותג בישראל.