מנצלת את המחסור בשוקולד בשוק: הסנונית הראשונה של קרפור בישראל

ענקית הקמעונאות קרפור מכה בברזל בעודו חם והחלה לשווק בסניפי מגה-יינות ביתן שוקולדים • נזכיר כי בתחילת מאי, משרד הבריאות השעה את פעילות מפעל עלית ל-3 חודשים בעקבות סיור של צוות בכיר של המשרד במקום

השוקולדים של קרפור / צילום: יח''צ
השוקולדים של קרפור / צילום: יח''צ

בתקופה בה מדפי המתוקים בסופרים עדיין ריקים מהשוקולדים של שטראוס בעקבות הריקול הענק וסגירת מפעל עלית, מביאה ענקית הקמעונאות הצרפתית קרפור את הסנונית הראשונה לישראל והחלה לשווק בסניפי מגה-יינות ביתן שוקולדים של המותג הצרפתי.

מדובר במוצרים הראשונים מבין אלפי מוצרים של קרפור שאלקטרה צריכה, שמביאה לארץ את קרפור, צפויה לשווק בישראל בעשרות קטגוריות שונות, ולדברי החברה המוצרים עוברים מבדקים קפדניים המבטיחים איכות גבוהה בתקנים המחמירים ביותר. בשל היצע השוקולדים הנמוך בשוק, החליטה הקבוצה לייבא בשלב זה את השוקולדים בהטסה במקום להסתכן בעיכובים שנרשמים בשילוחים דרך הנמלים.

לפי סטורנקסט, מכירות קטגוריית טבלאות השוקולד הסתכמו ב-2021 ב-550 מיליון שקל. בחמשת החודשים הראשונים של השנה - מינואר עד מאי - רשמו מכירות הקטגוריה ירידה כספית של 3.2% והסתכמו ב-248 מיליון שקל, לעומת מכירות של 256 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

מדובר בחמישה מוצרים של שוקולד צרפתי בסדרת selection במבחר טעמים, שני מארזי שלישיות שוקולד בסדרת ה-classic ושוקולד לאפייה באותה הסדרה. את השוקולדים ניתן להשיג ברשתות הקבוצה השונות בלבד הכוללות את יינות ביתן, ביתן מרקט, מגה מרקט ומגה בעיר. באלקטרה מציינים כי השוקולדים של קרפור הם בעלי כשרות OU - Union of Orthodox Jewish Congregations of America - גוף הכשרות הגדול ביותר בצפון אמריקה.

"פועלים לייבא לישראל אלפי מוצרי מזון וצריכה שיגבירו את התחרות בשוק"

"סדרת השוקולדים היא הראשונה מבין אלפי מוצרי קרפור שיגיעו לישראל", אמר מנכ"ל קרפור ישראל, אורי קילשטיין. "בימים אלה אנחנו פועלים לייבא לישראל אלפי מוצרי מזון וצריכה של קרפור, שיאפשרו לנו להגדיל את הצעת הערך לצרכן, יחזקו את כושרנו התחרותי ויגבירו את התחרות בשוק, לטובתו של הצרכן".

פטריק לאספרגוס, נשיא החטיבה הבינלאומית של קרפור, אמר כי "אני שמח שהמוצר הראשון של מותגי קרפור נכנס לסניפי קבוצת יינות ביתן. קבוצת קרפור פועלת במרץ לשיווק מוצרים רבים אחרים לשוק, במטרה לפתוח את החנויות הראשונות של קרפור בישראל בחודשים הקרובים".

באפריל חתמה אלקטרה מוצרי צריכה (אמ"צ) על הסכם עם ענקית הקמעונאות קרפור לפתיחת רשת סופרמרקטים בישראל תחת המותג קרפור. הסכם הזכיינות הוא לתקופה של 20 שנים, עם הארכה אוטומטית ל-20 שנים נוספות ואפשרות להארכה נוספת לאותו פרק זמן. במסגרת ההסכם, למעלה מ- 150 סניפי רשת יינות ביתן ישופצו באופן הדרגתי ויותאמו לסניפים של קרפור.

קבוצת קרפור היא קמעונאית מזון בינלאומית המפעילה כ-13,900 חנויות ביותר מ-40 מדינות באירופה, במזרח התיכון, בצפון אפריקה, במזרח אסיה ובאפריקה. החברה פועלת בפורמטים קמעונאיים שונים, ביניהם היפרמרקטים, סופרמרקטים, Cash & Carry, חנויות עירוניות ואתרי מכירות אונליין. בקבוצה מתבצעות למעלה מ- 2 מיליארד עסקאות בשנה ומחזור מכירות החברה לשנת 2021 הסתכם ב-81.2 מיליארד אירו. קרפור היא חברה ציבורית שמניותיה רשומות למסחר בבורסת ה-Euronext N.V ושווי השוק שלה הוא כ-14 מיליארד אירו.