מונתה ועדת איתור לבחירת מנכ"ל לתאגיד השידור הציבורי

וועדת איתור לבחירת מנכ"ל לתאגיד השידור הציבורי נערכת לגיבוש תהליך הבחריה • בין המתמודדים הבולטים: אוה מדז'יבוז', ישראל טויטו, יוליה שמאלוב-ברקוביץ', דורית ענבר, ורינת קליין • יונה ויזנטל וגולן יוכפז עדיין נמצאים בסימן שאלה

גיל עומר ומיכל רפאל כדורי / צילום: ויקימדיה-רפי דלויה, רמי זרנגר
גיל עומר ומיכל רפאל כדורי / צילום: ויקימדיה-רפי דלויה, רמי זרנגר

וועדת האיתור לבחירת מנכ"ל לתאגיד השידור הציבורי נערכת בימים אלה על גיבוש התהליך במסגרתו ייבחר המנכ"ל החדש. לגלובס נודע כי הוועדה מונה את חברי המועצה היו"ר גיל עומר והחברים פרופסור מנחם בן ששון ומיכל רפאל כדורי.

● מה התגלה בדיון על הבקשה לצו מניעה נגד פיטורי מנכ"ל התאגיד 
● מי יחליף את קובלנץ כמנכ"ל התאגיד? רשימת המועמדים העדכנית

נזכיר כי החוק מגדיר גם את הליך הבחירה וגם את תנאי הסף לתפקיד המנכ"ל. במסגרת התהליך ממונה ועדת איתור המפרסמת קול קורא, מזמינה מועמדים לפנות אליהם ולאחר סינון בוחרת שלושה מועמדים שמופיעים בפני כלל המועצה שחבריה מחליטים בסופו של דבר על זהותו של המנכ"ל/ית הנבחר/ת.

על פי ההערכות צפויים להציג את מועמדותם מספר דמויות בולטות עם ניסיון לא מבוטל בתקשורת: ביניהם אוה מדז'יבוז, לשעבר מנכ"לית הרשות לקידום האישה, יו"ר הרשות השנייה, מנכ"לית רדיו ת"א, סמנכ"לית בקשת ומנכ"לית קבוצת מעריב.

מועמדים בעלי נסיון רב

גם ישראל טויטו, לשעבר מנכ"ל חדשות 13 ומי שהחזיק שם בשורת תפקידים מרשימה על פני שנים, צפוי להתמודד. למשך תקופה מסוימת עבר טויטו למגזר הפרטי ושימש סמנכ"ל אסטרטגיה בקבוצת אלדד פרי.

כמו כן, צפויה להגיש מועמדות יוליה שמאלוב-ברקוביץ' - לשעבר יו"ר הרשות השנייה, ומי שהייתה ממקימי ערוץ 9 וקודם לכן הייתה מנכ"לית עיתון וסטי.

אישה נוספת בעלת ניסיון רב שעשויה להתמודד על התפקיד היא דורית ענבר - מנכ"לית הקרן החדשה לקולנוע שכיהנה בעבר כיו"ר מועצת הכבלים וכמנכ"לית זכיינית ערוץ 2 טלעד. כמו כן שימשה למשך תקופה מסוימת כמשנה ליו"ר רשות השידור. בנוסף נזכר שמה של רינת קליין, מנכ"לית סלוצקי אפיקי תקשורת הנושאת גם בתואר המכובד עורכת ראשית של ערוץ 8.

בשלב הזה מרחף סימן שאלה על שני מועמדים פוטנציאלים שטרם קיבלו החלטה: יונה ויזנטל וגולן יוכפז. ויזנטל מכהן כיום כחבר מועצה בתאגיד ולזכותו נזקפת רשימה ארוכה של תפקידי ניהול בתחום התוכן: הוא כיהן בעבר כמנכ"ל רשות השידור בתקופת פירוק הרשות לקראת סגירתה, וכן שימש כסמנכ"ל התוכן של YES. יוכפז, מבכירי העיתונאים בישראל, מילא שורה ארוכה של תפקידים בגלי צה"ל, ואף שימש שימש כעורך ראשי של התוכנית אולפן שישי ומשם עבר לנהל את חדשות 10, שהפכה אחרי המיזוג עם רשת לחדשות 13.