מחפשים משרה בפיתוח תוכנה? אין לכם סיבה להתרחק מתל אביב והמרכז

לפי סקר של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, בשנת 2021 הביקוש למשרות מפתחי תוכנה התמקד בתל אביב ובאופן כללי נעצר בגבולות מחוז המרכז • מהנתונים של הלמ"ס עולה כי 86% מהביקושים לתפקיד היו בתל אביב והמרכז בלבד

משרד הייטק / צילום: Unsplash
משרד הייטק / צילום: Unsplash

הביקוש למשרת פיתוח תוכנה, מתברר, נעצר בגבולות העיר היקרה בעולם. על פי סקר המשרות הפתוחות שמפרסמת הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, בשנת 2021 הביקוש למשרות מפתחי תוכנה, התמקד בתל אביב ובאופן כללי, נעצר בגבולות מחוז המרכז. מהנתונים של הלמ"ס עולה כי 86% מהביקושים לתפקיד היו בתל אביב והמרכז בלבד. סה"כ בשנת 2021 עמד הממוצע החודשי של המשרות הפתוחות בתחום זה על 10,464.

את הגידול בביקוש בתל אביב עצמה ניתן לראות באופן ברור אף יותר בהשוואה לנתוני שנת 2015 - אז התפלגות המשרות בתחום פיתוח התוכנה בתל אביב לבדה עמדה על 48%, לעומת 61% בשנת 2021. במחוז המרכז עמד הביקוש ב-2015 על 34%, והצטמצם ב-2021 ל-25%.

נתונים אחרים הנוגעים למצב התעסוקה מספק שירות התעסוקה, המדווח כי בחודש מאי 2022 נרשמה עלייה של 3.7% במספר דורשי העבודה, עם זאת "עוד מוקדם להעריך האם מדובר במגמה או בעלייה נקודתית". לפי הדוח במהלך חודש מאי" נרשמה עלייה משמעותית יותר דווקא במשלחי יד דורשי הכשרה - מנהלים (6.2% בהשוואה לאפריל), הנדסאים וטכנאים (5.9%), ואקדמאים (4.2%). מעבר לכך, בהתפלגות משלחי היד לפי ענפים עולה כי מספר דורשי העבודה בקרב מפתחי תוכנה ומנתחי יישומים עלה במאי ב9%.

מהזווית הגיאוגרפית מדווחים בשירות כי "הערים בהן שיעור דורשי העבודה הוא הגבוה ביותר הן ערים ערביות או מעורבות - אום אל פחם בראש הרשימה עם 10.7% ואחריה רהט עם 10%. מנגד, בכל הערים נרשמו עליות לבד מארבע ערים שכולן ערביות (טייבה, סכנין, תמרה ושפרעם)".

נתון נוסף שמספק שירות התעסוקה נוגע לעליית מספר הנשים שנרשמו בשירות כדורשות עבודה. נציין כי מספר זה לא בהכרח מצביע בפועל על מספרן בפועל של השנים שאינן מועסקות. על פי שירות התעסוקה "מספר דורשות העבודה עלה יותר ממספר דורשי העבודה, מה שהוביל לעלייה בשיעור מ- 53.1% באפריל ל- 53.6% במאי". במהלך חודש זה, "הן מספר דורשי העבודה והן מספר דורשות העבודה עלה, אך בעצימות שונה - מספר הגברים עלה בכ- 1.7 אלף ואילו מספר הנשים עלה בכ- 3.3 אלף".