גלובל-אי מבצעת רכישה נוספת: קונה את בורדרפרי ב-100 מיליון דולר

המוכרת בעסקה היא חברת Pitney Bowes, שבשנת 2015 רכשה את בורדרפרי תמורת כ-450 מיליון דולר

ניר דבי, נשיא ומייסד משותף של גלובל-אי / צילום: רותם ברק
ניר דבי, נשיא ומייסד משותף של גלובל-אי / צילום: רותם ברק

חברת הטכנולוגיה למסחר מקוון גלובל-אי מבצעת רכישה נוספת, כחצי שנה לאחר שהשלימה את רכישת Flow האמריקאית. הפעם הנרכשת היא חברת Borderfree, שבדומה לגלובל-אי עצמה, מספקת פתרונות טכנולוגיים למסחר מקוון חוצה גבולות. היקף הרכישה הוא 100 מיליון דולר במזומן, כשהמוכרת בעסקה היא חברת Pitney Bowes, שבשנת 2015 רכשה את בורדרפרי תמורת כ-450 מיליון דולר. פיטני בוז היא חברה המספקת פתרונות טכנולוגיים, לוגיסטיים ופיננסיים הקשורים לתחום המשלוחים, הדואר והמסחר המקוון.

העסקה כוללת גם הסכם שיתוף פעולה אסטרטגי בין גלובל-אי לפיטני בוז, במסגרתו פיטני בוז תספק שירותי לוגיסטיקה לגלובל-אי ולקוחותיה, ותקבל מגלובל-אי גישה לפלטפורמה שלה עבור לקוחותיה. לפי גלובל-אי, הרכישה ושיתוף הפעולה יחזקו את היצע הפתרונות של גלובל-אי עבור ארגונים גדולים, ושתי החברות ייהנו משילוב היכולות.

"הרכישה תואמת לאסטרטגיה שלנו לתמוך בהתרחבות הגלובלית של מותגים בכל הגדלים, בדרך המתוחכמת ביותר שאפשר", מסר ניר דבי, נשיא ומייסד משותף של גלובל-אי. "בשיתוף הפעולה עם פיטני בוז ושימוש ביכולות של בורדרפרי, גלובל-אי תמשיך להגדיל את הערך שהיא מביאה למותגים גלובליים במסחר המקוון חוצה הגבולות. נוסף על כך, הרכישה תחזק את מעמדנו המוביל כבחירה המועדפת לפתרון מקצה לקצה עבור כל סוחר - ממותגים קטנים וצומחים ועד למותגים הגדולים בעולם".

אמיר שלכט, מנכ"ל גלובל-אי ומייסד משותף נוסף בחברה, אמר כי הערכים והשאיפות של בורדרפרי דומים לאלו של גלובל-אי, בהם הרצון לעזור למותגים להפוך לגלובליים.

העסקה צפויה להיסגר במהלך הרבעון השלישי של השנה, בכפוף לעמידה במספר תנאים, ובורדרפרי אמורה להוסיף בשנה זו הכנסות של 40 מיליון דולר לחברה.

בורדרפרי הוקמה ב-1999 על-ידי יובל טל, שלימים ייסד גם את פיוניר שנסחרת היום בנאסד"ק. בתחילה עסקה החברה בתחום הסחר הבינלאומי והיא פיתחה פלטפורמה שמאפשרת ללקוחות מחוץ לארה"ב לראות עסקאות מקוונות במטבע המקומי ולשלם בכרטיס אשראי מקומי באתרים אמריקאים. לאחר שגייסה 40 מיליון דולר מפיטנגו ומשקיעים אחרים, ב-2014 החברה הונפקה בנאסד"ק לפי שווי של 490 מיליון דולר. כעבור פחות משנה נמכרה לפיטני בוז בסכום נמוך יותר, וכיום נמכרת לגלובל-אי תמורת סכום נמוך עוד יותר. בראיון לגלובס בשנה שעברה, מנכ"ל גלובל-אי שלכט ציין מי המתחרים של גלובל-אי והזכיר בין היתר את בורדרפרי, שלדבריו "נקנתה על-ידי חברת לוגיסטיקה וזה עשה לה פחות טוב".

 
  

גלובל-אי הונפקה במאי 2021 בנאסד"ק לפי שווי של 3.6 מיליארד דולר. מנייתה זינקה ממחיר של 25 דולר בהנפקה ל-81.7 דולר בשיא (שווי של מעל 11 מיליארד דולר), אך בדומה לרוב מוחלט של מניות הצמיחה איבדה שיעור ניכר ממחירה והיום היא נסחרת מתחת למחיר ההנפקה, ב-18.3 דולר המשקף לחברה שווי של כ-2.9 מיליארד דולר.

החברה הפחיתה לאחרונה את התחזית השנתית שלה אך עדיין צופה צמיחה גבוהה של 60% לעומת ההכנסות ב-2021, והן יסתכמו ב-383-403 מיליון דולר, כשתחזית ה-EBITDA שלה נותרה ללא שינוי על 38-42 מיליון דולר, צמיחה של 23.5%. בסוף הרבעון הראשון היו בקופת החברה למעלה מחצי מיליארד דולר, ובכנס אופנהיימר שנערך בחודש שעבר אמרו בכירי החברה כי היעד המרכזי של גלובל-אי כיום הוא התרחבות גיאוגרפית. כאמור רכשה החברה לאחרונה את Flow האמריקאית תמורת 500 מיליון דולר, בעסקת מזומן ומניות שהרחיבה את השוק שלה לעסקים קטנים.