קודה תקשורת שילמה חצי מיליון שקל על שתילת הנשק ב"מחוז ירושלים"

חברת ההפקה פיצתה את המשפחות שנפגעו מהפרשה במסגרת סדרת הדוקו-ריאליטי של התאגיד • הפיצוי שהעבירה להן משטרת ישראל: כ-400 אלף שקל

רם לנדס / צילום: יח''צ-אורי גפן
רם לנדס / צילום: יח''צ-אורי גפן

משטרת ישראל שילמה מעל 400 אלף שקל כפיצויים למשפחות שנפגעו מפרשת שתילת הנשק בסדרת הדוקו-ריאליטי "מחוז ירושלים", ששודרה בתאגיד השידור הציבורי. חברת קודה תקשורת, שהפיקה את הסדרה, שילמה מעל חצי מיליון שקל פיצויים - כך נודע לגלובס.

קודה תקשורת הפסידה באופן ישיר קרוב ל-4 מיליון שקל בעקבות פרשת שתילת הנשק בסדרה שהפיקה עבור התאגיד. כזכור, שוטרי מחוז ירושלים שתלו נשק בביתו של אחד החשודים בשכונת עיסאוויה, רק כדי לשרת את הצילומים, כפי שנחשף בעיתון "הארץ". בעקבות כך, מועצת התאגיד החליטה באוגוסט 2019 להפסיק באופן מיידי את העבודה עם קודה תקשורת.

כעת תובעת קודה תקשורת את נזקיה מחברות הביטוח שלה, הפניקס ו-AIG. לדברי חברת ההפקה, היא מסרה לחברות הביטוח דרישות לתשלום פיצוי כספי מטעם תאגיד "כאן", וכן מטעם הנפגעים מהאירועים, על מנת שיקבלו על עצמן את הכיסוי הביטוחי מכוח פוליסות הביטוח שנרכשו אצלן, וכן שיקבלו על עצמן את הייצוג המשפטי. חברות הביטוח סירבו לבקשה.

כאמור, בעקבות האירועים הפסיק התאגיד את עבודתו מול קודה, שכללה לפחות ארבע תוכניות וסדרות: שטח הפקר, יחידה מעורבת, מהצד השני וכמובן מחוז ירושלים.

בגין "מהצד השני" עם גיא זהר הפסידה קודה את הזכות להפיק 108 תוכניות שאליהן התחייב התאגיד. עלות כל תוכנית עמדה על 23 אלף שקל, והרווח הנקי של חברת ההפקות עמד על 10% לתוכנית. בעקבות כך הפסידה קודה רווח נקי של 290 אלף שקל.

בגין הפקת "מחוז ירושלים" קיזז התאגיד לקודה את שכרה, בשיעור של 20% מעלות הפקת הסדרה. העלות הייתה כ-5.2 מיליון שקל לא כולל מע"מ, כך שההפסד של קודה עומד על כ-1.2 מיליון שקל. בנוסף בוטלה הפקת עונה נוספת של הסדרה.

קודה תובעת מחברות הביטוח 3.7 מליון שקל

בגין הפקת הסדרה "יחידה מעורבת", התאגיד קיזז לקודה את שכרה בשיעור של 10% מעלות ההפקה שלה הייתה זכאית. עלות ההפקה הייתה בסך של 3.6 מיליון שקל לא כולל מע"מ, וקודה הפסידה מעל 400 אלף שקל. בנוסף לכל אלה בוטלה הפקת ההמשך של התוכנית "שטח הפקר".

מתוך כתב התביעה של קודה תקשורת נגד חברות הביטוח עולה כי היא שילמה במסגרת הסכם גישור מעל 200 אלף שקל למשפחת סלימאן, שאצלה בוימה סצנת מציאת הנשק הלא חוקי. במסגרת שני הסכמי גישור נוספים בעקבות תביעות שהגישו אנשים שנפגעו לטענתם מהסצנות הבעייתיות, שילמה קודה 175 אלף בכל הסכם גישור.

עוד חושפת קודה, במסגרת כתב התביעה כי עקב אי מתן כיסוי ביטוחי וייצוג משפטי מטעם חברות הביטוח, היא נאלצה להוציא כספים בגין ייעוץ וליווי משפטי, ייעוץ וליווי אסטרטגי, הליכי בוררות והליכי גישור בסך של כ-1.2 מיליון שקל. לאור כל זאת תובעת קודה מחברות הביטוח 3.7 מיליון שקל. 

נציין כי מהמסמכים עולה כי המשטרה שילמה פיצויים לשלוש משפחות: למשפחת עליאן שולמו 100 אלף שקל בהסכם הגישור. למשפחת סלימאן שולמו כ-200 אלף שקל, ובמסגרת הסכם נוסף שולמו עוד 100 אלף שקל.