אחרי מקדונלד'ס, גם נייקי החליטה על יציאה מוחלטת מהשוק הרוסי

סוכנות ידיעות רויטרס מדווחת שנייקי הודיעה על יציאה מלאה מרוסיה, לאחר שהשעתה את פעילותה במדינה במרץ • רק 1% מהכנסותיה של ענקית בגדי הספורט האמריקאית מגיע מהשוק הרוסי, כך שזה צעד סמלי בעיקר

חנות נייקי בסנט פטרסבורג, רוסיה / צילום: Reuters, Anton Vaganov
חנות נייקי בסנט פטרסבורג, רוסיה / צילום: Reuters, Anton Vaganov

סוכנות הידיעות רויטרס מדווחת היום (ה') שיצרנית בגדי הספורט האמריקאית נייקי החליטה לצאת באופן מלא מרוסיה, כשלושה חודשים לאחר שהשעתה את פעילותה שם בעקבות הפלישה לאוקראינה. בכך הצטרפה לחברות זרות רבות שהחליטו לעזוב את השוק הרוסי, בהן מקדונלד'ס וגוגל.

חברות רבות האיצו את עזיבתן מתוך חשש שבשבועות הקרובים יתקבלו חוקים שיאפשרו למוסקבה לתפוס נכסים ולהטיל עונשים פליליים.

"נייקי קיבלה את ההחלטה לעזוב את השוק הרוסי. העדיפות שלנו היא להבטיח שאנו תומכים באופן מלא בעובדים שלנו תוך כדי ירידה אחראית בפעילות שלנו במהלך החודשים הקרובים", אמרה החברה בהצהרה שנשלחה בדוא"ל שצוטט ברויטרס.

מדיווחים בתקשורת הרוסית מחודש מאי עולה שנייקי לא חידשה את ההסכמים עם הזכיין הגדול ביותר שלה ברוסיה, Inventive Retail Group, שמפעיל 37 חנויות ממותגות נייקי ברוסיה באמצעות החברה הבת Up And Run.

יש לציין כי פחות מ-1% מכלל הכנסותיה של נייקי מגיע מהשווקים הרוסי והאוקראיני ביחד, כך שמדובר במהלך סמלי בעיקרו שלא צפוי להשפיע על תוצאותיה. במרץ האחרון דיווחה נייקי על הכנסות בהיקף של 10.87 מיליארד דולר ברבעון הפיסקלי השני של 2022, עלייה קלה בהשוואה לאשתקד. הרווח הנקי צמח גם הוא בהשוואה לרבעון המקביל והסתכם ב-87 סנט למניה.

נייקי  נסחרת בבורסת ניו יורק בשווי שוק של 165 מיליארד דולר, לאחר שהמניה מחקה מעל לשליש משוויה מתחילת השנה. גם במבט של שנה אחורה המניה בתשואה שלילית של יותר מ-20%, ומהשיא שלה בנובמבר 2021, כאשר מחיר המניה הגיע ל-179 דולר, היא רחוקה כבר ב-40%.