ח"כ משה ארבל דורש מהיועמ"שית לעצור מינוי יו"רים לוועדות המחוזיות לתכנון ובנייה

ח"כ מש"ס טוען כי "מדובר במינויים חשובים ומרכזיים ביותר שנועדו לשקף את מדיניותה של הממשלה והשר המכהן ולקדמה ומובאים לאחר שהצביעה הכנסת על התפזרותה בקריאה טרומית" • לשכת שקד: "מדובר במינויים תקינים, חשובים ונחוצים שבוצעו בהליך ארוך שכלל ועדת איתור, ראיונות של המועמדים ובחינה של הלשכה המשפטית"

ח''כ משה ארבל / צילום: איל יצהר
ח''כ משה ארבל / צילום: איל יצהר

ח"כ משה ארבל מש"ס פנה ליועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה בדרישה לעצור את מינויי היו"ר לוועדות המחוזיות לתכנון ובנייה לתקופת הבחירות. בהמשך לפניית ראשי האופוזיציה השבוע ליועמ"שית לבחון את מינוי הרמטכ"ל בתקופת הבחירות, כעת גם ח"כ ארבל פונה מטעמים דומים לעצירת שני מינויים המתוכננים לעלות ביום ראשון לממשלה לוועדות במחוז מרכז וירושלים.

"מדובר במינויים חשובים ומרכזיים ביותר שנועדו לשקף את מדיניותה של הממשלה והשר המכהן ולקדמה ומובאים לאחר שהצביעה הכנסת על התפזרותה בקריאה טרומית וימים ספורים לפני הצבעתה על פיזורה, הצבעות שצפויות לפי כל הסימנים והתייחסות כלל המפלגות, כבר בתחילת שבוע הבא. לפי סדר הדברים הצפוי בשבוע הבא, מינוייהם של יושבי ראש הוועדות המחוזיות צפויים להיות מאושרים יום קודם יעבור חוק פיזור הכנסת בקריאה שלישית, לוח זמנים ששם ללעג את הוראות הדין והפסיקה בנושא", כתב ארבל.

על הפרק מינוי שירה תלמי באבאי ליו"ר הוועדה המחוזית ירושלים ומיכה גדרון ליו"ר הוועדה לתכנון ובנייה במחוז מרכז. ארבל כתב במכתב כי על הממשלה לנהוג ב"איפוק" בעיקר במינויים בשירות המדינה בתקופת הבחירות שהחלה עם הכרזת בנט ביום שני האחרון. ארבל גם מצטט מתשובתה של בהרב-מיארה לעניין מינוי הרמטכ"ל שבה כתבה כי "בתקופת בחירות יש להימנע ממינויים בכירים שאינם במסגרת הליך תחרותי, אלא אם קיים צורך חיוני באיוש מיידי של המשרה באופן קבוע, ולא ניתן למצוא לכך פתרון סביר והולם אחר בנסיבות העניין". 

ארבל כותב: "דברים אלו יפים ונכונים בבחינת קל וחומר אף לעניין יושבי ראש ועדות מחוזיות לתכנון ולבנייה. לדברים אלו יש להוסיף כי ייתכן וכבר ביום שני תקום ממשלה חדשה, חלף יציאה לבחירות, לשארית כהונת הכנסת הנוכחית (למעלה משלוש שנים). מינוי יושבי ראש חדשים לוועדות המחוזיות יום בלבד טרם כניסתו לתפקיד של שר פנים חדש יסנדל מראש את השר ואת יכולתו לקדם את המדיניות הרצויה בעיניו ובעיני הממשלה שתקום".

בהודעות המינוי שהועברו לחברי הממשלה ביום חמישי האחרון הוצגה גם עמדת היועמ"ש של משרד הפנים שהתייחס לעניין פיזור הכנסת אך לא כתב שיש מניעה למנות את השניים רגע לפני פיזור הכנסת. "אמנם שרת הפנים הודיעה לתקשורת על החלטותיה למנות את המועמדים ליושבי ראש הוועדות המחוזיות ב-9 ביוני אולם החליטה שלא להביא את המינויים לממשלה באותה עת ובישיבות הממשלה שנערכו מאז, אלא רק לאחר שראתה כי הממשלה צפויה לסיים את ימיה. החלטה זו מעידה כאלף עדים על חוסר תום לב ועל רצון לקשור ידיו של השר הבא במינויים הנ"ל", סיכם ארבל את מכתבו.

מלשכת שרת הפנים נמסר כי "מדובר במינויים תקינים, חשובים ונחוצים שבוצעו בהליך ארוך שכלל ועדת איתור, ראיונות של המועמדים ובחינה של הלשכה המשפטית. כעת, לאחר שהסתיימו כל ההליכים מובאים המינויים לשלב הסופי שהוא אישור הממשלה בתיאום עם משרד המשפטים ונציבות שירות המדינה.

"עוד יובהר, כי המינויים הוכרזו כבר לפני שבועיים ולא עלו לאישור הממשלה מסיבות טכניות בלבד של עריכת הסדרי ניגוד עניינים ובידוק בטחוני".