עסקת ענק במלון מנדרין: החניה ושטחי המסחר נמכרו ב-190 מיליון שקל

לגלובס נודע כי קרן JTLV3 בראשות עמיר בירם, אריאל רוטר ושלמה גוטמן רכשה באחרונה את שטחי המסחר והחניון הצמוד למבנה מלון מנדרין בתל אביב בכ-190 מיליון שקל בתוספת מע"מ • על השטח יש זכויות להקמת כ-10 אלף מ"ר מלונאות

מלון מנדרין ת''א / צילום: איל יצהר
מלון מנדרין ת''א / צילום: איל יצהר

קרן JTLV3 בראשות עמיר בירם, אריאל רוטר ושלמה גוטמן רכשה באחרונה את שטחי המסחר והחניון הצמוד למבנה מלון מנדרין בתל אביב בכ-190 מיליון שקל בתוספת מע"מ מיליון שקל. כך נודע לגלובס. השטח המשמש כיום כחניון של מנדרין, מיועד להקמת מבני מלונאות ומסחר.

מבנה מלון מנדרין נמצא בצפון תל אביב, מערבית למחלף גלילות. הוא הוקם בשנות השמונים, ונוהל כמלון על ידי יזמים פרטיים, ואולם אלה נקלעו בהמשך לקשיים וב-1989 נרכש המלון מכינוס נכסים על ידי חברת אזורים, ויחידות המגורים שבו שווקו כדירות במלון דירות. במבנה כ-226 יחידות דיור, והן מצויות בבעלות אנשים פרטיים, בכפוף לחוזי חכירה שנחתמו עימם.

במהלך 2007 רכשה חברת קניוני הים, שבבעלות עו"ד איתן קונדה, האדריכלית קרן מאיר ושותפים, את השטח המסחרי שבקומת הקרקע של הבניין תמורת 5 מיליון דולר. החברה מחזיקה ביותר מ-50% משטחי המבנה, בהם השטח המסחרי של המלון, ששטחו כ-3,000 מ"ר, כ-50 יחידות מגורים, וגם בחלקת הקרקע שעליה נמצא המבנה, ששטחה 10.9 דונם. חלקה זו כוללת כאמור גם את החניון, שנמצא מזרחית למבנה.

לגלובס נודע, כי על פי ההסכם בין הצדדים, מכרה קניוני הים את השטחים המסחריים של המבנה ואת שטח החניון לקרן, והיא תוסיף להחזיק ביחידות הדיור שנמצאות בבעלותה.

על פי תוכנית המתאר של תל אביב לשטח, יש על השטח הזה זכויות להקמת כעשרת אלפים מ"ר מלונאות, שיוקמו מעל אלפי מ"ר מסחר, ומעל למרתפי חניה של כעשרת אלפים מ"ר.

עו"ד קונדה, מבעלי קניוני הים אישר את דבר העסקה. "החזקנו בנכס 15 שנים, והגיע שלב שצריך לקחת אותו קדימה, למקומות שהרגשנו שאנחנו לא יכולים לקחת. אני חושב שהקונים ראויים לעשות זאת", אמר לגלובס.

מ-JTLV סירבו להגיב.

את קניוני הים ייצגו עוה"ד עמירם גיצלטר, תמר צחר ועומר קאופמן.