מכניסה את היד לכיס: משפחת נמרודי רכשה מתחילת השנה מניות של הכשרת הישוב בעשרות מיליוני שקלים

בעלי השליטה בחברת הנדל"ן הוותיקה החליטו לנצל את הירידות החדות במניות הנדל"ן בתקופה האחרונה, ורכשו מתחילת השנה מניות ב-36 מיליון שקל במספר הזדמנויות • הכשרת הישוב מתכננת להכפיל פי 2.5 את ההכנסות נטו משכירות בשנים הקרובות

עופר נמרודי / צילום: רמי זרנגר
עופר נמרודי / צילום: רמי זרנגר

העלאות הריבית בארץ ובעולם הובילו לירידות חדות במניות החברות הפועלות בתחום הנדל"ן, הן היזמיות והן אלו המחזיקות בנכסים מניבים. חרף המגמה השלילית, רכשה לאחרונה משפחת נמרודי, בעלת השליטה בחברת הנכסים הוותיקה הכשרת הישוב, ממניותיה בעשרות מיליוני שקלים.

זאת בין היתר במסגרת הנפקה פרטית שבוצעה לאחרונה על ידי הכשרה, לגיוס של 110 מיליון שקל, במסגרתה הזרימו עופר נמרודי, מנכ"ל החברה, ואביו ויעקב, סכום של 10 מיליון שקל (לפי מחיר של 53 שקל למניה).

מוקדם יותר השנה רכשו השניים מניות בהיקף של כ-24 מיליון שקל, במחיר ממוצע של כ-56 שקל למניה. כעת, לאחר ההנפקה הפרטית, יעמוד שיעור ההחזקה של משפחת נמרודי בהכשרת הישוב על כ-53% מהמניות.

פועלת להכפיל פי 2.5 את ההכנסות משכירות  

חברת הנדל"ן הוותיקה נסחרת כיום בשווי שוק של כ-2 מיליארד שקל, לאחר שמתחילת השנה עלתה המניה ב-4%, בעוד שמדד הנדל"ן המניב של הבורסה שבו היא כלולה רשם תשואה שלילית של 16.5% באותה תקופה.

ההשקעה במניות מצד בעלי השליטה בחברה, לצד גיוס ההון בהנפקה הפרטית, משרתים גם את המטרה של חיזוק ההון והאיתנות הפיננסית של הכשרת הישוב, והם נועדו לשרת את התוכניות העסקיות שלה, לצד המשך המהלך להפחתת המינוף.

הכשרת הישוב  מתכננת להכפיל פי 2.5 את ההכנסות נטו שלה מדמי שכירות ( NOI) בחמש השנים הקרובות. כיום הן מסתכמות ב-110 מיליון שקל בשנה, והיעד הוא להגיע ל-270 מיליון שקל, על בסיס הנכסים שהחברה מקימה.

פעילות לוגיסטית באירופה והתחדשות עירונית בארץ

הכנסות הכשרת הישוב ברבעון הראשון של 2022 עלו בכ-95% לכ-146 מיליון שקל, לצד עלייה חדה ברווח הנקי לכ-47 מיליון שקל, לעומת רווח נקי של כ-10 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. לחברה יש גם פעילות של פרקים לוגיסטיים במזרח אירופה באמצעות החזקה בחברת MLP.

בין הנכסים המניבים שיוזמת החברה כיום נמצא מגדל מגורים בירושלים, וכמו כן מקדמת החברה פרויקט דיור להשכרה ומשרדים בשטח של 30 אלף מ"ר בהרצליה, מעל לקניון "שבעת הכוכבים" בהרצליה.

הכשרת הישוב פועלת גם בתחום ההתחדשות העירונית, באמצעות חברה בת בורסאית, ונמצאת בשלבים מתקדמים להקמת 7,600 יחידות דיור. בחודשים האחרונים רכשה ממניות החברה הבת (הכשרת הישוב התחדשות עירונית) בסך כולל של כ-12 מיליון שקל, והגדילה את החזקתה בחברה לכ-84.5%. שווי הכשרה התחדשות עירונית עומד על 441 מיליון שקל.