בנק ההשקעות גולדמן זאקס מוביל קבוצת משקיעים לרכישת נכסי צלזיוס

גולדמן זאקס מנסה לגייס שני מיליארד דולר על מנת לרכוש נכסים מצלזיוס, שנקלעה למצוקת נזילות • במקרה של פשיטת רגל, העסקה המוצעת תאפשר למשקיעים לקנות את הנכסים של צלזיוס בהנחות פוטנציאליות גדולות • במקביל, בוול סטריט ג'ורנל מדווחים כי גורמים המייעצים לצלזיוס המליצו לה להכריז על פשיטת רגל

בנק ההשקעות גולדמן זאקס מנסה לגייס 2 מיליארד דולר לרכישת נכסי צלזיוס / צילום: Associated Press, Richard Drew
בנק ההשקעות גולדמן זאקס מנסה לגייס 2 מיליארד דולר לרכישת נכסי צלזיוס / צילום: Associated Press, Richard Drew

בבנק ההשקעות גולדמן זאקס מנסים לגייס שני מיליארד דולר ממשקיעים על מנת לרכוש נכסים מענקית הקריפטו הישראלית־אמריקאית צלזיוס, שנקלעה למצוקת נזילות.

לפי הדיווח באתר Coindesk, שני גורמים המעורים בנושא אמרו כי במקרה של פשיטת רגל, העסקה המוצעת תאפשר למשקיעים לקנות את הנכסים של צלזיוס בהנחות פוטנציאליות גדולות.

האש שבוערת מתחת להתמוטטות הקריפטו 
ניתוח טכני: עידן התמימות, גרסת מטבעות הקריפטו 

בגולדמן זאקס שוקלים בחיוב את המהלך ומבקשים התחייבויות מקרנות העוסקות בקריפטו, קרנות המתמחות בנכסים במצוקה ומוסדות פיננסיים מסורתיים עם הרבה מזומנים בהישג יד. הנכסים, בעיקר מטבעות קריפטו שיימכרו בזול, ינוהלו על ידי גולדמן זאקס והשותפים לעסקה.

במקביל, בוול סטריט ג'ורנל מדווחים כי צלזיוס פנתה לחברת הייעוץ הארגוני "Alvarez & Marsal". בנוסף, החברה יצרה קשר עם חברת עורכי הדין "Akin Gump Strauss Hauer & Feld". גם בנק ההשקעות סיטיגרופ גויס על ידי צלזיוס למתן ייעוץ לגבי פתרונות אפשריים. לפי גורמים המכירים את הנושא, גם סיטיגרופ וגם משרד עורכי הדין המליצו לצלזיוס להכריז על פשיטת רגל.

צלזיוס, שהעניקה הלוואות בשווי יותר מ-8 מיליארד דולר ללקוחות ומחזיקה בנכסים בשווי 12 מיליארד דולר, הודיעה בפתאומיות לפני כשבועיים כי תעצור את המשיכות מהפלטפורמה שלה, תוך ציון "תנאי שוק קיצוניים". ההודעה של החברה הובילה לטלטלה בשוק הקריפטו, ולמשך זמן קצר ערך הביטקוין עמד על פחות מ-20 אלף דולר למטבע. כעת ערכו של מטבע ביטקוין אחד הוא 21,371 דולר.